• ChrisVrolijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-01 19:13
Goedemorgen,

Ik heb een Intel NUC i5 met windows 10 geinstalleerd.
Deze is via HDMI aangesloten op een Yamaha RX-V4800 receiver welke het beeld middels passtrough doorstuurt naar mijn Panasonic plasma tv.

Ik merk dat ik het volume van mijn receiver veel harder (van -25 naar -10) moet zetten om hetzelfde volume te bereiken. Ik heb in mijn client (windows 10) gezocht (na het lezen van diverse google resultaten) na volume instellingen maar alles staat op 100% Zowel in het operating system en daarnaast ook in de applicatie die ik gebruik om media weer te geven.

Iemand tips?

Alvast bedankt!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je films met muziek vergelijkt, kan het op zich wel kloppen. Een film is meestal gemiddeld wel zo'n 10db zachter dan maximaal luid opgenomen muziek. Dat komt (bij de film) ten goede aan het dynamisch bereik (explosies zijn veel harder dan een gesprek). Dus dat kan verschil 1 verklaren. Dat zou je kunnen oplossen door "night mode" of "compression" aan te zetten op je receiver of in de audiosettings van de player, maar dat zou ik niet aanraden (dynamiek is er om een reden).

Het kan ook zijn dat het met dezelfde muziek gewoon echt zachter is. Dan zou je in je receiver kunnen kijken of je het volume van alle inputs kunt gelijkstellen. Meestal kan dat wel (mijn simpele Marantz NR1402 kan dat in elk geval).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 13:27
Gaat het puur om het geluid vanaf het OS? Of uit bijvoorbeeld Kodi? In het laatste geval kan je de output op passthrough zetten.

iRacing Profiel

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik zou even OpenElec op een USB stick installeren en daarvan booten met je NUC. Als het geluid net zo zacht is weet je in ieder geval zeker dat het niet aan de software ligt.

• ChrisVrolijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-01 19:13
Ik hou het bij het antwoord van JvS

Thank you!