WIndows-scherm casten naar TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 600543

Topicstarter
Ik gebruik Windows 8.1, maar zal binnenkort upgraden naar Windows 10. Nu wil ik graag datgene wat mijn monitor toont reproduceren op mijn tv. Het is vooral voor games.

Ik heb een Chromecast en met de Chromecast extensie voor Chrome kan ik een specifieke window reproduceren op mijn tv. Alleen...
- Ik moet vantevoren kiezen welke window. Ik kan dus niet automatisch alles wat mijn monitor toont (heel Windows) reproduceren op de tv.
- Er zit toch wel enige lag in. Niet handig voor games.

Nu vroeg ik me af of Miracast beter werkt. Mijn tv ondersteunt het niet, maar als het goed werkt kan ik wel een Miracast-adapter kopen voor mijn tv.

En de laatste optie die ik zie is mijn PC via HDMI verbinden met de tv. Alleen... dat vereist wel een kabel van 7 meter. Gaat dat goed werken, denken jullie?

En als er nog andere opties zijn, hoor ik het ook graag.

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:33
Hdmi moet gewoon werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Als een extra kabel geen bezwaar is zou ik HDMI doen, dat kan iig tot 15m zonder problemen.

Anders heeft Microsoft ook zoiets als een wireless display adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Ik zou voor HDMI gaan i.c.m. een draadloze toetsenbord en muis. Ook Miracast heeft een lag waardoor het voor gamen minder geschikt is dan een HDMI verbinding.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:19

Sebazzz

3dp

gwystyl schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 08:18:
Anders heeft Microsoft ook zoiets als een wireless display adapter
Kan die ook op een bestaand wifi netwerk aansluiten?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
idd, hdmi is beste zonder lag, en anders kun je aan zo'n steam kastje denken (maar ondanks dat het specifiek voor gaming is, heeft het alsnog wat lag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Sebazzz schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 08:20:
[...]

Kan die ook op een bestaand wifi netwerk aansluiten?
Volgens mij wel. Een collega van mij heeft zo'n ding. Die gebruikt hij alleen niet om te gamen dus ik weet niet wat de lag is. Kijk voor de zekerheid ff naar wat reviews voor je zoiets koopt...

https://www.microsoft.com.../wireless-display-adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 600543

Topicstarter
Die Microsoft display adapter is voor Miracast. Da's dus hetzelfde ;)

Iemand ervaring met zo'n Steam kastje? Werkt dat alleen met Steam games of met alles onder Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Heb er zelf geen, maar wel even naar gekeken.
schijnt met alles te werken, maar je moet het geloof ik wel via steam toevoegen.
Je kunt bijv. ook een browser toevoegen en netflix kijken op die manier als je wilt, om maar iets te noemen.

Gezien het voor mij vooral voor series/films was, en games slechts een leuke bijkomstigheid was, heb ik het maar op een chromecast gehouden.

Als een kabel geen probleem is zou ik echter gewoon HDMI gebruiken met bijv. een draadloze controller.
Pagina: 1