Toon posts:

High-end gaming systeem, input nodig.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Het systeem zal gebruikt gaan worden voor gaming.

Wat mag het systeem gaan kosten?

2000 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Nee, alles compleet nieuw. De desktop die ik nu gebruik zal voor andere doeleinden ingezet gaan worden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Eis is dat het zo'n beetje elk spel op max settings kan runnen met hoge fps. Mogelijk ook streamen in de toekomst. Energieverbruik optimaliseren is ook belangrijk.

Ga je overklokken?

ik ga voor maximum prestatie, dus wss wel.

Wat verwacht je van ons?

Ik heb geen zee aan kennis van componenten en heb dit systeem dan ook samengesteld zodat er kritiek op kan worden geleverd en ik door de inzichten van wijze tweakers aanpassingen kan toebrengen. Ook ben ik natuurlijk geinteressered of de prijs verder omlaag kan zonder al te veel aan prestatievermogen te verliezen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 248,50€ 248,50
1MSI Z170A GAMING PRO€ 152,95€ 152,95
1MSI GTX 980 Ti GAMING 6G€ 731,95€ 731,95
1WD Blue WD30EZRZ, 3TB€ 94,29€ 94,29
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 85,95€ 85,95
1Dell Ultrasharp U2515H Zwart€ 322,95€ 322,95
1be quiet! Dark Rock 3€ 57,95€ 57,95
1Logitech Illuminated Keyboard (Qwerty)€ 47,95€ 47,95
1Steelseries Qck€ 10,-€ 10,-
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 97,95€ 97,95
1Corsair RM550x€ 92,95€ 92,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.943,39

Alle reacties

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-12 15:17

EMP

Krulloos!

Is er een bewuste reden om geen SSD te gebruiken?

Toegegeven, het draagt niet direct bij aan meer FPS, maar het scheelt ZO veel in de gehele ervaring van snelheid op je systeem.

Bijvoorbeeld de Crucial BX200 480GB, dan heb je een zee aan zeer snelle ruimte. Als je dat te duur vind, kun je ook zijn kleine broertje nemen, de BX200 240GB voor de helft van de prijs.

Toegegeven, er zijn snellere SSD's, maar dat verschil is verwaarloosbaar vergeleken met het verschil tussen een harddisk en SSD. Een SSD is een auto, een snelle SSD is een snelle auto, en een harddisk is een fiets :+

[ Voor 4% gewijzigd door EMP op 02-02-2016 06:02 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Verwijderd

Verderop dit jaar komen nieuwe gpu series op de markt. Beetje zonde om nu in zo een prijzige 980Ti te investeren als die over een half jaar al weer achter de feiten aan loopt. Een idee om nu met een pricewatch: Sapphire Nitro Radeon R9 390X 8G D5 te beginnen welke games prima op 1440p doet. Als er nieuwe videokaarten zijn de 390X verkopen en een nieuwe high-end terug kopen. Zo maak je nu ook wat budget vrij voor een ssd pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB wat een must is anno 2016 en zeker in een systeem als dit.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 07:11:
Verderop dit jaar komen nieuwe gpu series op de markt. Beetje zonde om nu in zo een prijzige 980Ti te investeren als die over een half jaar al weer achter de feiten aan loopt.
heb je daar een bron van? ik zit met vergelijkbare situatie (volg beetje koop-advies voor systemen als deze)
en aanschaf van GPU twijfel ik nog over; omdat de huidige generatie volgens mij al iets meer dan jaar in de schappen ligt. Persoonlijk 'hoop/gok' ik op april dat nieuwe GPU's komen; ivm VR-brillen.

Wanneer jij zegt dat aantal maanden later wordt [..]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11 00:27
De nieuwe kaarten van AMD komen rond de zomervakantie en nvidia is nog niet bekend maar zal ook niet veel later zijn.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Is het voor polyfemosv (ea) geen optie om de 970 te kopen, en later dit jaar een 2e voor SLI? Of komt next gen beter uit? (allemaal nog weinig over bekend neem ik aan)

Verwijderd

Topicstarter
EMP schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 06:02:
Is er een bewuste reden om geen SSD te gebruiken?

Toegegeven, het draagt niet direct bij aan meer FPS, maar het scheelt ZO veel in de gehele ervaring van snelheid op je systeem.

Bijvoorbeeld de Crucial BX200 480GB, dan heb je een zee aan zeer snelle ruimte. Als je dat te duur vind, kun je ook zijn kleine broertje nemen, de BX200 240GB voor de helft van de prijs.

Toegegeven, er zijn snellere SSD's, maar dat verschil is verwaarloosbaar vergeleken met het verschil tussen een harddisk en SSD. Een SSD is een auto, een snelle SSD is een snelle auto, en een harddisk is een fiets :+
Ik moet zeggen dat ik nog nooit een SSD heb gebruikt, maar voor zover ik gebruik boot je vanuit je SSD windows etc en dat is dan veel sneller?
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 07:11:
Verderop dit jaar komen nieuwe gpu series op de markt. Beetje zonde om nu in zo een prijzige 980Ti te investeren als die over een half jaar al weer achter de feiten aan loopt. Een idee om nu met een pricewatch: Sapphire Nitro Radeon R9 390X 8G D5 te beginnen welke games prima op 1440p doet. Als er nieuwe videokaarten zijn de 390X verkopen en een nieuwe high-end terug kopen. Zo maak je nu ook wat budget vrij voor een ssd pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB wat een must is anno 2016 en zeker in een systeem als dit.
Oké, daar kan ik me wel in vinden. Als iemand antwoord heeft op de vraag van himlims_ dan weet ik wat mijn beste optie is.
himlims_ schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 09:03:
Is het voor polyfemosv (ea) geen optie om de 970 te kopen, en later dit jaar een 2e voor SLI? Of komt next gen beter uit? (allemaal nog weinig over bekend neem ik aan)
Hier zat ik ook over na te denken, iemand die hier meer over weet?

Kan iemand me ook nog adviseren over wat de beste keuze is tussen de cpu's? dan heb ik het over de
6700k , 6600k en 4790k.

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-12 15:17

EMP

Krulloos!

SLI geeft (vaak) meer performance, maar er zitten ook veel haken en ogen aan. Gedoe met drivers, micro-stuttering, games die maar marginaal beter performen met SLI t.o.v. 1 kaart, meer stroomverbruik, warmte & geluid.

Natuurlijk zitten er ook voordelen aan, maar 1 kaart is stukken minder kans op problemen. De oplossing van ACB2401 vind ik best een goede eigenlijk.

Qua SSD, de Samsung 850 is wat sneller dan de crucial, maar ik betwijfel of je het gaat merken. Als je de drie tientjes verschil goed elders kunt gebruiken, zou ik persoonlijk de Crucial nemen. Heb je het budget, dan is de Samsung momenteel wel één van de beste.
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 19:07:Ik moet zeggen dat ik nog nooit een SSD heb gebruikt, maar voor zover ik gebruik boot je vanuit je SSD windows etc en dat is dan veel sneller?
Daar begint het mee, maar je merkt het in alles. Hoe programma's starten, hoe levels laden, hoe lang (en intesief) Windows op de 'achtergrond' dingen aan het doen is. Het heeft op heel veel dingen invloed, maar is niet zo makkelijk in een getalletje te vangen. Kijk naar de adviezen, zelfs de goedkoopste BBG systemen worden met SSD uitgevoerd, en dat is niet zonder reden ;)

Verder zijn CPUs zelden nog de bottleneck in games tegenwoordig. Ik zou lekker de 6600K uit de BBG nemen, dat is een goede all-round keuze. Als je specifiek bepaalde games wilt gaan spelen, moet je dat ff posten, dan kan er wellicht gerichter advies gegeven worden.

[ Voor 36% gewijzigd door EMP op 03-02-2016 01:27 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Verwijderd

Topicstarter
EMP schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 01:22:
SLI geeft (vaak) meer performance, maar er zitten ook veel haken en ogen aan. Gedoe met drivers, micro-stuttering, games die maar marginaal beter performen met SLI t.o.v. 1 kaart, meer stroomverbruik, warmte & geluid.

Natuurlijk zitten er ook voordelen aan, maar 1 kaart is stukken minder kans op problemen. De oplossing van ACB2401 vind ik best een goede eigenlijk.

Qua SSD, de Samsung 850 is wat sneller dan de crucial, maar ik betwijfel of je het gaat merken. Als je de drie tientjes verschil goed elders kunt gebruiken, zou ik persoonlijk de Crucial nemen. Heb je het budget, dan is de Samsung momenteel wel één van de beste.

[...]

Daar begint het mee, maar je merkt het in alles. Hoe programma's starten, hoe levels laden, hoe lang (en intesief) Windows op de 'achtergrond' dingen aan het doen is. Het heeft op heel veel dingen invloed, maar is niet zo makkelijk in een getalletje te vangen. Kijk naar de adviezen, zelfs de goedkoopste BBG systemen worden met SSD uitgevoerd, en dat is niet zonder reden ;)

Verder zijn CPUs zelden nog de bottleneck in games tegenwoordig. Ik zou lekker de 6600K uit de BBG nemen, dat is een goede all-round keuze. Als je specifiek bepaalde games wilt gaan spelen, moet je dat ff posten, dan kan er wellicht gerichter advies gegeven worden.
Kwa games speel ik : DayZ , Rainbow Six Siege, Arma 3 , GTA V, BF , etc.

Met jullie advies kom ik uit op het volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 248,50€ 248,50
1MSI Z170A GAMING PRO€ 152,95€ 152,95
1Sapphire Nitro Radeon R9 390X 8G D5€ 415,01€ 415,01
1WD Blue WD30EZRZ, 3TB€ 94,29€ 94,29
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 87,-€ 87,-
1be quiet! Dark Rock 3€ 57,95€ 57,95
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 97,95€ 97,95
1Corsair RM550x€ 92,95€ 92,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 165,95€ 165,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.412,55

En dan voor de randapparatuur:

#ProductPrijsSubtotaal
1Dell Ultrasharp U2515H Zwart€ 322,95€ 322,95
1Logitech Illuminated Keyboard (Qwerty)€ 47,95€ 47,95
1Steelseries Qck€ 10,-€ 10,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 380,90

Is mijn moederbord prima en het merk voor m'n RAM ook? Kwa scherm nog niet zeker of ik de dell will nemen of de Asus MG279Q Zwart. Ik wil mogelijk na een tijdje overgaan op 2 of 3 schermen.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

polyfemos; welke gpu heb je nu? ik heb een geforce 660, denk dat ik er een 2e bij zet, en vervolgens wacht op de volgende generatie gpu's. die komen dit jaar, vraag is alleen wanneer.

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ga je overklokken? Dan prima neem je de 6600K. Zo niet, laat het dan op een 6600 of neem een 6700. Arma 3 werkt lekkerder op een 6700 dan 6600. Ivm met 4 meer threads.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Sonde om nu omdat de nieuwe kaarten uitkomen voor AMD te gaan.
AMD is veel minder waardevast dan nvidia.

Overgens zou ik niet voor de: pricewatch: Logitech Illuminated Keyboard (Qwerty) gaan die heeft een hele kleine shift-toets en is daarom niet geschikt om te gamen.

[ Voor 57% gewijzigd door NO_Excuses op 03-02-2016 08:28 ]

• Rens_E
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-07-2021
Dat scherm is ook een beetje een rare keuze, volgens mij. Je hebt het over een 980TI die de meeste games op 1440p boven de 60fps kan spelen, en dan pak je een scherm met maar 60hz...

Verwijderd

Topicstarter
himlims_ schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 08:18:
polyfemos; welke gpu heb je nu? ik heb een geforce 660, denk dat ik er een 2e bij zet, en vervolgens wacht op de volgende generatie gpu's. die komen dit jaar, vraag is alleen wanneer.
Systeem is 6 jaar oud, alleen 1 keer nieuwe videokaart gekocht. AMD radeon 7700HD.
NO_Excuses schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 08:27:

Overgens zou ik niet voor de: pricewatch: Logitech Illuminated Keyboard (Qwerty) gaan die heeft een hele kleine shift-toets en is daarom niet geschikt om te gamen.
Dus wachten op de nieuwe kaarten en voor nu iets van nvidia erin? een 970?

• NO_Excuses
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 08:37:

Dus wachten op de nieuwe kaarten en voor nu iets van nvidia erin? een 970?
Dat zou wel mijn aanbeveling zijn ja en echt doe je zelf een plezier en koop een ander toetsenbord.
Dat toetsenbord is geweldig voor office werk, maar voor gamen is hij vreselijk.

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:57
NO_Excuses schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 08:27:
Dat is echt zulke onzin. Hoofdreden voor de lage prijzen van de 290 etc was hoofdzakelijk de bitcoinmining craze. Op dit moment kosten tweedehands AMD kaarten min of meer gelijk aan Nvidia kaarten. En ik persoonlijk vind die prijzen van die 780 veels te hoog. Zeker aangezien die 290 kaartjes een stuk beter presteren maar goed...

Ik heb niet gezien op welke resolutie je speelt, ik heb 1440p voorbij zien komen. Mocht je nu nog op 1080p spelen, zou ik geen 390(x) nemen, maar een 380(x). Presteerd wel minder, maar kost ook wat minder. Dan hou je toch wat meer geld over voor een nieuwe kaart later. En anders zou ik toch voor een 390 gaan en niet een 390x. SLI/CF zou ik niet overwegen.

• NO_Excuses
Zeara schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 09:00:
[...]

Dat is echt zulke onzin. Hoofdreden voor de lage prijzen van de 290 etc was hoofdzakelijk de bitcoinmining craze. Op dit moment kosten tweedehands AMD kaarten min of meer gelijk aan Nvidia kaarten. En ik persoonlijk vind die prijzen van die 780 veels te hoog. Zeker aangezien die 290 kaartjes een stuk beter presteren maar goed...
Jij vind de prijzen te hoog maar heel veel anderen niet...
Die geven dat er dus wel aan uit.
De gtx 780 en de r9 290 zijn ongeveer gelijk qua preformance. Alleen is de r9 290 (ik spreek uit ervaring) een haardroger, maar dat gaat het nu niet om. Het gaat er om dat Nvidia kaarten een stukje beter hun waarde houden en dus voor nu een betere koop zijn.

• Zeara
Wat de gek er voor geeft ja. De 290 presteerd op dit moment gewoon beter dan een 780. Met een custom cooler blijft ie netjes cool. Maar goed... het is Nvidia en dus is het beter... AMD behouden ten minste hun prestaties beter. Maar goed, dit is een totaal andere discussie.

Ik heb ook even snel gekeken naar de prijzen van een 970 vs 390 in Vraag en Aanbod. Op dit moment vragen ze meer voor een 390 dan een 970. Komt natuurlijk ook omdat er op dit moment veel meer 970s worden aangeboden. Daar komt dan nog bovenop, straks hebben we DX12. Zoals het er naar uitziet lijkt AMD daaronder toch beter te presteren. Dan zou je voor je AMD kaartje wat meer kunnen vragen dan voor je Nvidia kaartje. Dus ik denk dat het een beetje voorbarig is om te zeggen dat Nvidia waardevaster is

Ik zou op dit moment, als je gamed op 1080p en je wilt gaan voor een Polaris/Pascal kaartje voor een 950 gaan. Of als nu toch wat meer prestaties wilt hebben voor een 380(x) gaan. En met die 380(x) zou 1440p (met lagere instelling) ook nog wel te doen zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Zeara op 03-02-2016 09:33 ]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Pascal kaartjes moeten nog uit komen; https://semiaccurate.com/...and-silicon-is-important/

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet zeggen dat ik wel een stuk over mijn budget zou kunnen gaan. Als ik toch genoeg geld heb waarom dan geen 980 ti die als de nieuwe kaarten uitkomen ook weer doorverkocht kan worden? Zal de 980 ti te veel dalen ten opzichte van een wat oudere kaart als de pascal uitkomt? Wat kunnen jullie me trouwens aanraden kwa toetsenbord en scherm? Doel is om alle genoemde spellen op max setings te kunnen spelen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2016 10:28 ]

• Zeara
Een 980ti kost rond de 700 euro.
Stel dat de 390/970 kaarten al de performance gaan hebben van een 980ti. Dan ga je tweedehands misschien nog maar 200-300 euro vangen voor je 980ti. Want je kunt die opvolger voor de 390/970 al voor 350-400 euro hebben, die dan waarschijnlijk een stuk zuiniger is, de nieuwste technieken ondersteund etc. Je verliest dan op die 980ti 400-500 euro. Mocht je nu voor een 380/960 gaan, kost nu 200 euro kun je daarna zeer waarschijnlijk voor 100 euro verkopen, is je verlies een stuk lager.

Dit is natuurlijk allemaal natte vingerwerk. We weten de performance niet, we weten de prijzen niet. En misschien hoef je je 980ti helemaal niet te verkopen. Maar dit zou vanwege de verkleining van 28nm naar 14/16nm en HBM best een grote stap kunnen zijn. Daarom is het verstandiger (als je wilt overstappen) om nu een goedkopere kaart te nemen, omdat je verlies dan veel kleiner is.
Pagina: 1