Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardebewoner
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-01-2018
Raubvögel im Polizei-Einsatz: Adler jagt Drohne

Die niederländische Polizei experimentiert mit
Raubvögeln, die kleine Drohnen im freien Flug
abfangen sollen. Ein Video zeigt, wie das aussieht.

Die Drohne hebt ab, steigt ein paar Meter, schwankt in der Luft, aber weit kommt sie nicht: Von rechts schießt ein Adler heran und packt den Multicopter mit seinen Krallen. Die von der niederländischen Polizei veröffentlichte Videosequenz zeigt, wie Raubvögel künftig Angriffe mit Drohnen vereiteln könnten. Man sei derzeit tatsächlich dabei zu testen, inwiefern sich die Raubvögel im Kampf gegen kleine Drohnen einsetzen lassen, sagte ein Polizeisprecher auf Anfrage.

Das Spezialunternehmen "Guard from Above"
richtet die Tiere im Auftrag der Polizei ab. "Wir
trainieren mit Raubvögeln, zum Beispiel Adlern und lassen sie verschiedene Drohnen fangen", sagt der Direktor von "Guard from Above", Sjoerd Hoogendoorn. Als Übungsziele werden...

[afgekort ivm auteursrecht, lees verder hier..

http://www.spiegel.de/net...aubvoegeln-a-1075134.html]
Dus ze denken dat drones als nieuwe aanslagmethode voor terroristen kunnen dienen. Ik vraag me alleen af wat een terrorist aan zo'n klein en zwaarte beperkt ding als een drone heeft.

Zodra je er een bom van enige beduidende grootte eraan vastmaakt vliegt het ding niet meer of iig niet lang of ver. Misschien kan het biologische ziektemakers in de lucht verspreiden maar volgens mij zijn de meeste terroristische groeperingen hier niet eens toe in staat vanwege gebrek aan kennis, vaardigheden en ... intelligentie (sorry). Ik weet niet of het zelfs hoogopgeleide professionele wetenschappers lukt om deze te bouwen dus germwarfare lijkt mij buiten de mogelijkheden.
Een kernwapenaanslag lijkt me al helemaal niet toedoen, vanwege bovengenoemde reden van zwaarte en intelligentie.

Dus wat blijft er dan over? Spionage en surveillance doeleinden volgens mij. Maar het rare is dat daar niks over wordt gemeld in het artikel. Zouden terroristen ons op deze manier kunnen bespioneren? Wat denken jullie hierover?

Betekent dit project nog iets of tijdsverspilling? Het kan zijn dat dit topic geen 10 pagina's aan lengte duurt, maar ook dan ben ik tevreden want we hebben dan kunnen peilen hoeveel interesse er is voor dit onderwerp.

Graag jullie inzichten. :)

De enige oplossing voor alle problemen is niet naar één oplossing te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Terroristen zaaien vooral angst. Je hebt helemaal gelijk dat een kernwapen onmogelijk is, maar de publieke "OMG RADIOACTIEF" reactie is al genoeg. Dat is niet hypothetisch, er is al radioactief materiaal met een drone verspreid (in Japan). Volstrekt ongevaarlijke hoeveelheid, overigens.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 13:53
Wie zegt dat alleen terroristen van drones gebruik gaan maken? Ik denk dat dit vooral bedoeld is om in zijn algemeenheid drones te kunnen bestrijden. Drones worden steeds populairder, en dat kan ook gevaarlijke situaties opleveren (denk aan een lolbroek die bij een vliegveld met zijn drone gaat spelen).
Er zijn meerdere initiatieven om "illigale" drones aan te pakken, zoals anti-drone drones (bijv. in Japan). Om als alternatief roofvogels te gebruiken is misschien helemaal niet zo'n slecht idee, vooral als je ziet dat drones met een drone vangen nog best moeilijk is. Roofvogels zijn veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Los ervan of het realistisch is, maar de Amerikanen hebben taktische nukes van zo'n 25kg geproduceerd, en dat was in de jaren 70. Snelle google op payload drone, levert als eerste resultaat eentje op die 9kg kan tillen. Oftewel het lijkt me niet bepaald onmogelijk.
Ik weet niet of het zelfs hoogopgeleide professionele wetenschappers lukt om deze te bouwen dus germwarfare lijkt mij buiten de mogelijkheden.
Huh? Biologische oorlogsvoering is al lang gewoon binnen de mogelijkheden van alle powerblocks. Het probleem is meer dat je compleet gestoord moet zijn wil je dat daadwerkelijk gaan inzetten, niet dat we het niet kunnen.
Zodra je er een bom van enige beduidende grootte eraan vastmaakt vliegt het ding niet meer of iig niet lang of ver.
De standaard M67 handgranaat heeft een gewicht van 180 gram, met een dodelijke radius van ruwweg 5m. De eerder genoemde drone die 9kg kan tillen kan daar dus 50 van meenemen.

Overigens los van terroristen, wat dacht je van gewoon drones uit de lucht halen van grappenmakers die bij belangrijke gebeurtenissen het leuk vinden om er boven te gaan hangen met hun drone?

Edit: Overigens googlen op het gewicht van handgranaten, pocket nukes en drones is vast een goede manier om op een watch list te komen te staan :P

[ Voor 6% gewijzigd door Sissors op 02-02-2016 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
Ik zou verwachten dat ze simpelweg uit de lucht schieten makkelijk is, maar ik neem aan dat de vogel ze daadwerkelijk terugbrengt? Zit me ook af te vragen of de props geen probleem zijn voor de vogel...

[ Voor 21% gewijzigd door ijdod op 02-02-2016 14:51 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
  • Laatst online: 13:44
Een terrorist zal eerder een vliegtuig dan een multirotor gebruiken denk ik,deze kan een zwaardere payload dragen, vliegt efficienter/langer.
Ik kan me alleen niet echt voorstellen dat dit veilig is voor de vogel. Als ik carbon props op een drone zet hakken ze naar mijn idee wel zn poten er af...
Ik kan me zwaar vergissen maar op het eerste gezicht lijkt me dit echt een dom idee :X

Die japanse dronevanger (drone met vangnet) lijkt me een betere optie, ik zie alleen de achtervolging al voor me als het doel op de vlucht gaat _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 12:33
Was gisteren op het nieuws. Een voorbeeld met zo'n roofvogel.
Werd inderdaad in de vlucht gevangen en teruggebracht. Was wel 'maar' een Phantom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:46
Met een drone als de phantom kan je wel een kilo tillen

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=1McazSZ3_xI]

kan je wel wat herrie mee maken. Als je dit landt in een publiek kan je aardig wat schade doen
Pagina: 1