Dus ze denken dat drones als nieuwe aanslagmethode voor terroristen kunnen dienen. Ik vraag me alleen af wat een terrorist aan zo'n klein en zwaarte beperkt ding als een drone heeft.Raubvögel im Polizei-Einsatz: Adler jagt Drohne
Die niederländische Polizei experimentiert mit
Raubvögeln, die kleine Drohnen im freien Flug
abfangen sollen. Ein Video zeigt, wie das aussieht.
Die Drohne hebt ab, steigt ein paar Meter, schwankt in der Luft, aber weit kommt sie nicht: Von rechts schießt ein Adler heran und packt den Multicopter mit seinen Krallen. Die von der niederländischen Polizei veröffentlichte Videosequenz zeigt, wie Raubvögel künftig Angriffe mit Drohnen vereiteln könnten. Man sei derzeit tatsächlich dabei zu testen, inwiefern sich die Raubvögel im Kampf gegen kleine Drohnen einsetzen lassen, sagte ein Polizeisprecher auf Anfrage.
Das Spezialunternehmen "Guard from Above"
richtet die Tiere im Auftrag der Polizei ab. "Wir
trainieren mit Raubvögeln, zum Beispiel Adlern und lassen sie verschiedene Drohnen fangen", sagt der Direktor von "Guard from Above", Sjoerd Hoogendoorn. Als Übungsziele werden...
[afgekort ivm auteursrecht, lees verder hier..
http://www.spiegel.de/net...aubvoegeln-a-1075134.html]
Zodra je er een bom van enige beduidende grootte eraan vastmaakt vliegt het ding niet meer of iig niet lang of ver. Misschien kan het biologische ziektemakers in de lucht verspreiden maar volgens mij zijn de meeste terroristische groeperingen hier niet eens toe in staat vanwege gebrek aan kennis, vaardigheden en ... intelligentie (sorry). Ik weet niet of het zelfs hoogopgeleide professionele wetenschappers lukt om deze te bouwen dus germwarfare lijkt mij buiten de mogelijkheden.
Een kernwapenaanslag lijkt me al helemaal niet toedoen, vanwege bovengenoemde reden van zwaarte en intelligentie.
Dus wat blijft er dan over? Spionage en surveillance doeleinden volgens mij. Maar het rare is dat daar niks over wordt gemeld in het artikel. Zouden terroristen ons op deze manier kunnen bespioneren? Wat denken jullie hierover?
Betekent dit project nog iets of tijdsverspilling? Het kan zijn dat dit topic geen 10 pagina's aan lengte duurt, maar ook dan ben ik tevreden want we hebben dan kunnen peilen hoeveel interesse er is voor dit onderwerp.
Graag jullie inzichten.
De enige oplossing voor alle problemen is niet naar één oplossing te zoeken.