Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintenb
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-10-2024
Hallo,

Ik ben opzoek naar een nieuwe UHD smart TV van rond de 1000 euro.
Nou is mijn huidige tv een philips aurea en ben ik eigenlijk wel heel erg te spreken over het ambilight.
Ik lees echter allemaal slechte revieuws van de nieuwe generaties philips TV's. Nou viel mijn oog op de 49PUK7150. Heeft iemand hier wat goede ervaring mee, of kan ik van dit geld iets veel leukers kopen?

Mvg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:30
Verkeerde forum, maar dat zal een mod je wel vertellen :) Topic hoor hier en je moet even een template invullen.

Ik zou eerder kijken naar de Philips 48PUS7600. Die heeft nl. een 100 Hz panel en de 49PUK7150 volgens mij niet. Dat is beter voor o.a. de bewegingsscherpte bij snellere beelden.

Ik heb sinds kort zelf de 48PUS7600 (vanwege een omruilactie i.v.m. een defecte 40PFL8008K die niet meer te repareren was). Ik was een beetje bang voor de beeldkwaliteit omdat ik een serie omlaag ging, maar ik ben er tot nu toe erg tevreden mee. De software is helaas nog niet stabiel, maar dat wordt hopelijk opgelost in een van de komende updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Omdat het aankoopadvies betreft, krijgt je topic een verhuizing naar CEA. Je openingspost is wat karig, neem in CEA eens wat soortgelijke topics door.

Toevallig heb ik onlangs bij iemand op diens verzoek een Philips 4K aangesloten (volgens mij een PUS7600) en ik was er zelf niet zo enthousiast over.

Lees ook deze nog even: Het algemeen beleid #groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:30
S1NN3D schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 07:48:
Toevallig heb ik onlangs bij iemand op diens verzoek een Philips 4K aangesloten (volgens mij een PUS7600) en ik was er zelf niet zo enthousiast over.
Niet dat ik het topic wil kapen, maar waar was je niet zo enthousiast over als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Brakke software natuurlijk; enkele vastlopers gehad die alleen op te lossen waren door de stekker uit het apparaat te trekken. En de beeldkwaliteit kon mij ook niet bekoren. Ambilight blijft natuurlijk hét unieke verkoopargument voor een tv van Philips TP Vision. Als dat aantrekt, kun je nergens anders terecht. Als dit niet belangrijk is, zie ik geen reden om hun assortiment te overwegen. Maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintenb
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-10-2024
bedankt voor de reacties de PUS7600 lijkt inderdaad qua specs een beter optie, echter heeft deze hier niet een hele goede review. Jammer genoeg worden de aurea's niet meer geproduceerd, vond dit eigenlijk wel de mooiste vorm van ambilight. Als ik naar een alternatief merk zou kijken welke tv zouden jullie me dan aanbevelen voor dit geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:53
Panasonic cx700 is zeker beter.

Philips mag je echtt niet meer kopen.
De mijne heb ik een jaar geleden gekocht, en die is nu sinds 6 weken terug in garantieonderzoek. Ik hoop ooit mijn centen terug te zien, want herstellen likt hen niet.
Spijtig, want ik ben een fan van ambilight.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:02
Tommie12 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 03:23:
Panasonic cx700 is zeker beter.

Philips mag je echtt niet meer kopen.
De mijne heb ik een jaar geleden gekocht, en die is nu sinds 6 weken terug in garantieonderzoek. Ik hoop ooit mijn centen terug te zien, want herstellen likt hen niet.
Spijtig, want ik ben een fan van ambilight.
Als je het echt mist kan je altijd zelf nog ambilight installeren op je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:35
rolandmegens schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 07:52:
[...]

Als je het echt mist kan je altijd zelf nog ambilight installeren op je tv.
Werkt dat een beetje? Want dat klinkt interessant. Ik heb zelf een kale muur waar ik maar geen raad mee weet.

Edit:
Sorry voor off-topic en bedankt D vd V voor de link!

[ Voor 9% gewijzigd door LA-384 op 04-02-2016 19:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
LA-384 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 18:00:
[...]

Werkt dat een beetje? Want dat klinkt interessant. Ik heb zelf een kale muur waar ik maar geen raad mee weet.
Ik verwijs je naar DIY Ambilight howto?. En aangezien we anders compleet off-topic gaan het daar bij te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:09
Mr Magic schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 00:08:
Ik zou eerder kijken naar de Philips 48PUS7600. Die heeft nl. een 100 Hz panel en de 49PUK7150 volgens mij niet. Dat is beter voor o.a. de bewegingsscherpte bij snellere beelden.

De software is helaas nog niet stabiel, maar dat wordt hopelijk opgelost in een van de komende updates.
Ik heb ongeveer 2 maanden een 48PUS7600 ter vervanging van een 48PFS8109 gehad en dat was één groot fiasco. Veel problemen met de software stabiliteit/features en het gros van de tijd wilde de TV niet eens starten en moest ik de TV altijd via het inpluggen en verwijderen van de powercord aan en uit zetten. Ik heb die 48PUS7600 dan ook weer ingeleverd en een LG 55EF950V (natuurlijk geen vergelijk wat betreft prijs en beeldkwaliteit) gekocht die tot op heden volledig probleemloos functioneert.

Wat betreft het oplossen van software problemen, reken daar maar niet op bij Philips. De meeste problemen die ik met een 48PFS8109 had waren na ruim een jaar nog steeds aanwezig. Het is bij Philips zelfs zo dat je bij software updates er rekening mee moet houden dat er nieuwe problemen geïntroduceerd worden. Ik heb dit namelijk reeds meerdere keren mogen ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-10 22:00
kwiebus schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 18:53:
[...]

Ik heb ongeveer 2 maanden een 48PUS7600 ter vervanging van een 48PFS8109 gehad en dat was één groot fiasco. Veel problemen met de software stabiliteit/features en het gros van de tijd wilde de TV niet eens starten en moest ik de TV altijd via het inpluggen en verwijderen van de powercord aan en uit zetten. Ik heb die 48PUS7600 dan ook weer ingeleverd en een LG 55EF950V (natuurlijk geen vergelijk wat betreft prijs en beeldkwaliteit) gekocht die tot op heden volledig probleemloos functioneert.

Wat betreft het oplossen van software problemen, reken daar maar niet op bij Philips. De meeste problemen die ik met een 48PFS8109 had waren na ruim een jaar nog steeds aanwezig. Het is bij Philips zelfs zo dat je bij software updates er rekening mee moet houden dat er nieuwe problemen geïntroduceerd worden. Ik heb dit namelijk reeds meerdere keren mogen ervaren.
kwiebus.

mag ik vragen wat jou kijk afstand is, en hoe is 3d op de oled tv ?? en uiteraard gamen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
harley2009 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 21:34:
[...]
mag ik vragen wat jou kijk afstand is, en hoe is 3d op de oled tv ?? en uiteraard gamen..
Lijkt me handiger om dit via DM samen te bespreken en niet hier. Anders ga je het topic kapen en off-topic trekken omdat het niet in relatie staat tot de openingspost van de topic starter.
Pagina: 1