Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vaillant actostor vih cl 25 s laadpomp probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11 23:36
Ik heb een vaillant hr solide plus vhr 34/3-5 met daarachter een Vaillant actostor vih cl 25 s boiler.

Bij het afnemen van warm water wordt het water koud, de foutcode op de ketel is:
F.81 APC-Laadpomp en F.91 NTC APC-Moduul

Hierbij wordt aangegeven: F 81, actoSTOR laadpomp defect; alleen in combinatie met F.91 (bij een enkele code kunnen het andere zaken zijn)

Nu heb ik geprobeerd om een service en of installatie handleiding te vinden van de Vaillant actostor vih cl 25 s om het "part number" te vinden van de actoSTOR laadpomp helaas zonder suc6 :'(

Ook een zoektocht op internet naar de actoSTOR laadpomp leverde mij niets op...

Kan iemand mij misschien op weg helpen met een handleiding of het "part number" van de Vaillant actostor vih cl 15/20/25 s laadpomp?

Aangezien de boiler achter de ketel zit kan ik niet even kijken wat het part number is, als ik de ketel er af moet halen om er bij te komen dan vervang ik liever ook direct de pomp ;)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Beste antwoord (via fast-server op 01-02-2016 23:49)

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

MG4 Luxury - Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Alle reacties

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 10:57
Wellicht de vrindjes van DED, in TL heeft het weinig te zoeken. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • Beste antwoord

• Oxellaar
  • Niet online

• fast-server
Top bedankt!

Ziet er wel naar uit dat ik hiervoor de hele ketel moet gaan demonteren om vervolgens de plaat van de boiler af te kunnen halen...

Gelukkig vriest het niet :)

Update:

Na een powercycle krijg ik weer gewoon warmwater en de laadpomp draait dan ook normaal.
Als het water koud is (na dat het warme buffer op is) dan is er ook nog voldoende druk, het lijkt me dan ook niet dat de laadpomp stuk is.

Beetje vreemd dat die F.81 en F.91 (laadpomp) meldingen dan komen.

Het is net of de driewegklep niet omschakelt naar WW vraag waardoor de ketel ook niet aanslaat met als gevolg koud water.

[ Voor 55% gewijzigd door fast-server op 02-02-2016 12:20 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• Oxellaar
  • Niet online
Hoe is het nu met de ketel?

Ik lees je edit nu pas...

Maar een laadpomp zorgt niet voor de druk op je waterleiding, deze pomp zorgt voor het laden van de boiler.
Het opwarmen dus. Koud instromend water wordt door die pomp langs de warmtewisselaar geleid.
Als die pomp niet werkt krijg je dus (direct) koud water.

Kun je niet ergens bij de aansluitingen de wikkelingen van de pomp doormeten?

Of is hij ondertussen al vervangen? :+

• fast-server
Eigenlijk wil ik er niet meer over praten maar goed...

De pomp heeft de print gesloopt (kortsluitspanning) de driewegklep werkte ook niet meer (ook niet bij handmatige bediening) daardoor heeft de circulatie pomp ook een opdonder gehad en maakte lawaai.
Tevens liep de secundaire warmtewisselaar als een waterval...

Reparatie zou meer kosten dan een nieuwe ketel...

In Engeland is dit systeem ook veel verkocht en daar vallen ze ook bij bosjes uit met de zelfde problemen.

Heb afgelopen maandag na een weekeind wassen met een teil een nieuwe ketel gekocht bij warmteservice en geïnstalleerd (Nefit Trendline II HRC30 i.c.m. een Nefit Easy)
3 uurtjes later was het huis weer lekker warm en kon er weer gedoucht worden :)

Was er absoluut niet blij mee, voordeel van het nadeel is nu wel dat ik mijn huis volgend jaar nog makkelijker verkoop door de nieuwe nefit ketel...

Maar in ieder geval bedankt :)

[ Voor 11% gewijzigd door fast-server op 20-02-2016 21:15 ]

Pagina: 1