Vpn connectie probleem op schoolnetwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 316 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannylama
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-01-2024
Ik heb in mijn thuisnetwerk een correcte vpn geïnstaleerd met als type PPTP.
Ik kan met mijn vpn verbinden via een ander netwerk. Maar op mijn school lukt dat niet.

Ik denk dat op het netwerk van mijn school de poort voor naar de ppp-server word geblokkeerd en dat verhinderd mij om te kunnen verbinden met het vpn netwerk.

Jullie weten natuurlijk niet welke poorten er open staan en gesloten, maar kennen jullie enige alternatieven om dit te kunnen omzeilen via een andere manier?

Mijn doel is eigenlijk om van poorten gebruik te kunnen maken die de school niet toegangkelijk maakt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieking
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-12-2023

Sieking

Freelance ITer

Een VPN met SSTP (Secure Socket Tunneling Protocol) die loopt via HTTPS poort 443, dat zal wel lukken...

If you can't take the heat, get burried!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannylama
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-01-2024
Sieking schreef op maandag 01 februari 2016 @ 22:01:
Een VPN met SSTP (Secure Socket Tunneling Protocol) die loopt via HTTPS poort 443, dat zal wel lukken...
Ik heb als vpn router een TP-Link model nr: TL -R600VPN en heb daar alleen als mogelijkheid een IKE, IPsec en een PPTP vpn te configureren.

Zijn er andere mogelijkheden?

Of kan ik bijvoorbeeld met Hamachi ook lukken als ik thuis een pc laat draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-07 18:45
Mannylama schreef op maandag 01 februari 2016 @ 22:15:
[...]

Ik heb als vpn router een TP-Link model nr: TL -R600VPN en heb daar alleen als mogelijkheid een IKE, IPsec en een PPTP vpn te configureren.

Zijn er andere mogelijkheden?

Of kan ik bijvoorbeeld met Hamachi ook lukken als ik thuis een pc laat draaien?
IPSec proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-05 16:09
ipsec ipv pptp lijkt me sowieso een strak plan, zeker wanneer je het momenteel ook nog eens icm PAP of Chap gebruikt. Daarvan waren we ergens in de jaren 90 er al over eens dat het niet langer veilig was :). Nu kun je natuurlijk bediscussiëren hoeveel risico je momenteel wel of niet loopt, maar wanneer je toch kunt kiezen zou ik lekker ipsec gaan gebruiken.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

iPsec is heel erg vendor specifiek. Een Cisco iPsec doos kan problemen geven indien aan de andere kant een Juniper of bv. Zyxel staat. Het HOEFT niet, maar kan wel.

Hier gaat het om een PC. Vaak levert een fabrikant ook software (client) om met hun doos te verbinden. Deze werken dan ook goed.

Maar voor bv. site to site VPN: Gebruik altijd dezelfde merken routers / VPN concentrators etc.... Om gewoon geen gezeik te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:55

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sorry, als de school iets blokkeert doen ze dat natuurlijk niet voor niets. Stap naar de beheerder en/of leiding om te vragen hoe het zit. Wij kunnen en willen je niet verder helpen.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.