Toon posts:

Subwoofer voor bij Jamo S608

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik eindelijk de oude home cinema set heb kunnen vervangen voor een denon avr-x2100 en een stel jamo s608's (de totale surround set), blijft het toch nog kriebelen en zou ik er het liefst een goede subwoofer bij hebben. De verdeling film/muziek is redelijk 50/50, maar voor de sub is het filmgebruik het belangrijkst, de jamo's gaan eigenlijk meer dan laag genoeg voor 99% van de muziek. Dus belangrijk dat hij vooral goed laag gaat, voor net dat stukje onder de jamo's (tot 37hz)

Helaas als student zijnde een redelijk krap budget, en een nog krappere slaapkamer (2,5 bij 3) dus liever een niet al te grote kast.

Zelf al veel op marktplaats rondgezocht, naar de volgende modellen:
Jamo sub 210: valt af, ongecontroleerse rommelbox die niet lager gaat dan de zuilen zelf
Jamo sub 260: beter, maar stukken groter en nergens te vinden
Rel quake mkII: eigenlijk ideaal, en altijd al iets mee gehad, maar vaak net iets boven budget, en altijd 120km van mij vandaan.
Bk gemini 2: 1 gevonden, weigerd los van set te verkopen :(
Klipsch ksw10: ideale tegenstander van de rel in mijn opzicht, klein, gaat goed laag, stuk minder geschikt voor muziek (niet erg subtiel naar verluid), maar wel een hoop geweld voor films.

Alleen helaas tot nu toe nog niks enigsinds dichtbij/betaalbaar weten te vinden, of steeds net te laat..

Nu luid dus mijn vraag, weet iemans nog goede subwoofers, het liefst enigsinds compact (al hoewel dat niet het belangrijkste is) voor rond de 120/130 euro tweede hands te vinden? Of iemand die er misschien nog een heeft staan ;)

Alle modellen en ideeën zijn welkom, zodat ik hopenlijk uiteindelijk toch dat buitenkansje weet op te sporen :)))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:35
€120 - €130 is zelfs tweedehands een krap budget. En je moet denk ik al geluk hebben als je een van de genoemde subs voor die prijs gaat vinden. Ik kan je niet adviseren qua subs, maar wellicht kun je een shortlist maken en marktplaats, htforum, tweakers v&a en gewoon Google goed in de gaten houden. Je moet er net tegenaan lopen ben ik bang. En probeer in de tussentijd het budget wat te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De klipsch ben ik een stuk of 3 tegengekomen, quake zit vaak tegen de 200 aan.
Marktplaats in de gaten houden is inderdaad iets wat ik continue doe ;)

Ik hoopte de shortlist wat uit te breiden, om de kans te vergroten iets moois te vinden :)

Edit:
Voor het modje dat mij verplaatst heeft, was inderdaad een iets te grote vraag voor het kleine vragen topic ^^

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2016 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Let wel op dat Klipsch creatief een opgave doet van het frequentiebereik, vaak bij -6Db. (uit mijn hoofd)
Edit : Dit kan net zo goed voor de andere fabrikanten gelden. Je kan eventueel kijken of het in de PDF handleiding wel gemeten is bij het -3dB punt. En dat van de fabrikanten onderling vergelijken.

[ Voor 56% gewijzigd door Lip op 02-02-2016 12:45 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Met dat budget is een goede sub lastig, ook 2e hands. Beter wat door sparen en dan toch een 2ehands Rel quake mkII kopen bijvoorbeeld. Klein en goede subwoofer gaan ook niet echt samen. Zou voor een serieuze sub toch echt minimaal 10" nemen. Let ook op dat het minimale aantal HZ, vaak opgegeven wordt aan de hand van -3dB of -6dB (2x zo zacht) volume. Je kan er gerust van uitgaan dat de meeste lage frequentie van 37hz van de Jamo's effectief wel hoger ligt (45hz is bruikbaarder zeg maar).

[ Voor 35% gewijzigd door ToFast op 02-02-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De klipsch is idd bij -3db, en dat fenomeen ken ik. (Wel is -6db niet 2x zo zacht, maar alsof je 1 sub hebt ipv 4. 10 db is 2x zo hard. 3 db is een verdubbeling van het aantal bronnen, of dus halvering, toch net iets anders).

En een rel quake of klipsch ksw 10 vind ik persoonlijk klein, met groot denk ik eerder aan de ksw 15 of een flinke svs ;)

Niemand ervaringen met de klipsch? Heb er wel wat goede verhalen over gehoord. Ben alleen benieuwd hoeveel die aan het laag daadwerkelijk toe gaat voegen.

Edit: kan er vanavond evt een voor 100 euro ophalen, in goede staat.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2016 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:33:
De klipsch is idd bij -3db, en dat fenomeen ken ik. (Wel is -6db niet 2x zo zacht, maar alsof je 1 sub hebt ipv 4. 10 db is 2x zo hard. 3 db is een verdubbeling van het aantal bronnen, of dus halvering, toch net iets anders).

En een rel quake of klipsch ksw 10 vind ik persoonlijk klein, met groot denk ik eerder aan de ksw 15 of een flinke svs ;)

Niemand ervaringen met de klipsch? Heb er wel wat goede verhalen over gehoord. Ben alleen benieuwd hoeveel die aan het laag daadwerkelijk toe gaat voegen.

Edit: kan er vanavond evt een voor 100 euro ophalen, in goede staat.
Voor dat geld een prima sub hoor. Misschien een beetje underpowered, maar voldoet zeker wel om op zachte tot normale volumes ondersteuning te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik hem vanavond gewoon halen, mocht het te weinig toevoegen is hij voor dat geld ook zo weer verkocht ;)

En underpowerd zal meevallen, in een slaapkamer van 5m2 :)

Zal ergens deze week er ook maar eens een reviewtje van maken denk ik, voor andere die een sub bij de jamo s608's zoeken
Pagina: 1