Welk type M2 aansluiting is dit, en welke SSD.?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05-2025
Heb een nieuwe laptop gekocht en wil hier een M2 SSD insteken maar welke..

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Aspire V5-591G-58Z3€ 899,-€ 899,-
1Samsung 850 EVO M.2 120GB€ 74,21€ 74,21
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 973,21
.

Hierboven de laptop die ik heb aangeschaft en "waarschijnlijk" de juiste SSD..
Ik heb foto's van de aansluiting gemaakt op het Moederbord.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/oup8x2.jpg

Heb ik het juist en is dit een "standaard" m2 slot zoals dit wordt aangegeven in de laptop zelf of is het een PCI-Express of Msata aansluiting. Wil graag in één keer de juiste kopen.. :)

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

Alle reacties

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Liber8 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:11:
Heb een nieuwe laptop gekocht en wil hier een M2 SSD insteken maar welke..

[..]

Heb ik het juist en is dit een "standaard" m2 slot zoals dit wordt aangegeven in de laptop zelf of is het een PCI-Express of Msata aansluiting. Wil graag in één keer de juiste kopen.. :)
Dit zou in de manual moeten staan, al eens op de Acer website gekeken (ook of deze een m2-poort heeft)?
Volgensmij is dit gewoon PCI-e, degene links ervan is hetzelfde alleen omgedraaid.

• Liber8
HollowGamer schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:27:
[...]

Dit zou in de manual moeten staan, al eens op de Acer website gekeken (ook of deze een m2-poort heeft)?
Volgensmij is dit gewoon PCI-e, degene links ervan is hetzelfde alleen omgedraaid.
Er staat op de plek van de poort m2. en de afstand van de poort naar het uitstekende puntje waar de inham van de M2 kaart invalt is 8cm/80mm..

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

• HollowGamer
  • Niet online
Liber8 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:32:
[...]

Er staat op de plek van de poort m2. en de afstand van de poort naar het uitstekende puntje waar de inham van de M2 kaart invalt is 7.5cm..
Geen idee, het duurt nog even voordat de m2 de standaard wordt, dus heb ik deze poort nog niet in mijn bezit. ;)
In het ergste geval moet je even met Acer bellen, kan het namelijk niet zo snel vinden op hun website.

Betreft keuze SSD, kan je niet twee tientjes extra betalen? Dan heb je namelijk een van 250GB.

• Liber8
HollowGamer schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:38:
[...]

Geen idee, het duurt nog even voordat de m2 de standaard wordt, dus heb ik deze poort nog niet in mijn bezit. ;)
In het ergste geval moet je even met Acer bellen, kan het namelijk niet zo snel vinden op hun website.

Betreft keuze SSD, kan je niet twee tientjes extra betalen? Dan heb je namelijk een van 250GB.
Zal hem alleen voor Windows gebruiken en wat programma's.. Zit al een 1TB HDD in en de laptop is ook al wat/heel wat duurder uitgevallen dan ik eigenlijk van plan was :X

• HollowGamer
  • Niet online
Liber8 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:41:
[...]

Zal hem alleen voor Windows gebruiken en wat programma's.. Zit al een 1TB HDD in en de laptop is ook al wat/heel wat duurder uitgevallen dan ik eigenlijk van plan was :X
Die dubbele ruimte is wel aan te raden, zeker als je er mee gaat gamen of iets dergelijks. :)
De games draaien immers sneller op een SSD dan op een HDD. ;)

Als je geen games speelt of iets anders, dan zou 120GB genoeg moeten zijn en 1TB voor je data.

• Liber8
Heb de Samsung 850 EVO M.2 120GB besteld :)
Bedankt voor het reageren en moeite voor het zoeken :D

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:16
Het zou mij verbazen als het een PCI-E over M2 interface is, Acer kennende gaan ze meestal voor goedkoop en aangezien de mSATA M2 SSDs iets goedkoper zijn... :o
In mijn eigen Acer zit ook een M2 slot maar die zit op een apart printje met aan kabeltje naar het mainboard naar een connector met "mSATA" ernaast geschreven. Dus bij mij was het duidelijk wat het was.
Staat geen verdere text bij de connector die meer duidelijkheid geeft ?

Ik zat nog te denken dat je PCI-E of mSATA zou kunnen zien aan de gebruikte pinnen van de M2 connector maar helaas, er zijn verschillende clusters pinnen en bij elk cluster kan het PCI-E of mSATA zijn. Zie wikipedia.

Edit: 850 EVO besteld.
Wat zal jouw laptop lekker snel worden :9

[ Voor 4% gewijzigd door peterpv op 01-02-2016 22:06 ]

Pagina: 1