Modem aansluiten ISRA 1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
Na voorheen kabel en glasvezel te hebben gebruikt, ben ik nu gedoemd ADSL te gebruiken (recreatiewoning).
De handleiding van KPN stelt alleen doodleuk in stap 1 dat je de bestaande kabel van de ISRA 1 naar telefoonaansluiting moet doorknippen om je door hun geleverde kastje tussen te plaatsen.
Probleem alleen is dat er helemaal geen kabel aangesloten is.

Nu lijkt het simpel genoeg; 2 draadjes van de ISRA 1 naar het boxje van de KPN, wat je met elk soort koperdraad zou kunnen doen?
Ben hier alleen niet zeker van, omdat ik op internet alleen maar voorbeelden zie van 'echte telefoonkabels' waar dan 2 draadjes uit aangesloten worden.

Voor de duidelijkheid; met 'boxje van de KPN' bedoel ik iets als dit;
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2wmkw35.jpg

Van daar gaat het dan met 'normale stekkertjes' naar de router

maw; weet iemand hier of ik hier veilig gewoon ander snoer voor kan gebruiken, omdat het puur om de 2 aansluitingspunten gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:55
Wat bedoel je met "elk soort koperdraad"? Waarom pak je niet gewoon telefoonkabel? Dat is ervoor bedoeld :)

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dit ziet er uit als een dubieus knutselwerkje. Vanaf het ISRA punt moeten twee aders komen, rood en blauw, dat is aderpaar nummer 1. Soms heb je ook oranje en wit, dat is aderpaar nummer twee. Stel dat de lijn niet gedeeld wordt, dan moet je rood en blauw gebruiken. Die moet je dan aansluiten op de klemmen voor rood en blauw en daarna kan je met een normaal telefoonsnoer met modulaire plugjes je modem met dat kastje van KPN verbinden. Een foto van het IRSA punt zou helpen.

Qua kabels: gebruik telefoonkabel of ethernet kabel, geen andere kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
posttoast schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:12:
Wat bedoel je met "elk soort koperdraad"? Waarom pak je niet gewoon telefoonkabel? Dat is ervoor bedoeld :)
Omdat ik geen telefoonkabel hier heb liggen ;)
johnkeates schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:12:
Dit ziet er uit als een dubieus knutselwerkje. Vanaf het ISRA punt moeten twee aders komen, rood en blauw, dat is aderpaar nummer 1. Soms heb je ook oranje en wit, dat is aderpaar nummer twee. Stel dat de lijn niet gedeeld wordt, dan moet je rood en blauw gebruiken. Die moet je dan aansluiten op de klemmen voor rood en blauw en daarna kan je met een normaal telefoonsnoer met modulaire plugjes je modem met dat kastje van KPN verbinden. Een foto van het IRSA punt zou helpen.

Qua kabels: gebruik telefoonkabel of ethernet kabel, geen andere kabels.
Dit knutselwerkje is (nog) niet van mij ;)
Punt is dat ik een 'kale' ISRA 1 aansluiting heb; er komt momenteel geen enkele draad uit het kastje, alleen de 'input' is er zeg maar. Aan de bovenkant zitten wel aansluitpunten gelabeled 1A1B 2A en 2B, maar dus geen aangesloten kabel. Vandaar m'n vraag of dit bij wijze van ook speakerkabel of power kan zijn.

En is de logica dan dat je 1A en 2A verbindt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Tuurlijk kan dit speakerkabel zijn, de vraag is echter of het goed werkt en daar is het antwoord waarschijnlijk nee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:19
Van die losse kabel die er binnenkomt, rood en blauw op dezelfde rode en zwarte punten aansluiten als die andere 2

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Maar dat is dan dus niet je ISRA punt maar een losse telefoonkabel. Die komt ergens anders weer vandaan. Je moet echt het IRSA punt vinden, waarschijnlijk is dat ergens in een andere ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
johnkeates schreef op maandag 01 februari 2016 @ 22:09:
Maar dat is dan dus niet je ISRA punt maar een losse telefoonkabel. Die komt ergens anders weer vandaan. Je moet echt het IRSA punt vinden, waarschijnlijk is dat ergens in een andere ruimte.
Geen idee wat je met 'dat' bedoelt, maar het ISRA punt zit in de meterkast. Kastje waar de aansluiting in binnenkomt met de genoemde aansluitingen bovenop, maar waar momenteel dus geen telefoonkabel op is aangesloten. Van dat kastje moet ik dus naar de door KPN geleverde aansluiting die volgens mij puur een verloop is naar de rj11 stekker.
Van daaruit dan naar de router.
Vroeg me dus vooral ff af hoe ik van de ISRA naar die rj11 verloop kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

RJ11 doorknippen en rood en blauw op de linker aansluitingen van isra aansluiten.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Stap 1:
van het IRSA punt op 1a en 1b de rode en blauwe draad aan een telefoondraad verbinden

Stap 2:
aan de andere kant van de telefoondraad het KPN kastje verbinden, ook met blauw en rood

Stap 3:
een normale modulaire telefoonkabel met het kastje en het modem verbinden

Alle andere dingen die je kan doen zijn leuk enzo, maar zijn niet bepaald de beste dingen om te doen als je een normale gestandaardiseerde verbinding wil hebben die het goed gaat doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

Afgaande op je foto zou ik het volgende doen:

- Kabel losmaken

- Oranje + Wit in een RJ11 plug stoppen:
(als er 4 draadjes inkunnen heb je een RJ14 connector, dan moeten ze in het midden)

- Plug in je modem stoppen.

Bij elk doosje/kastje wat je er tussen stopt, heb je signaalverlies, dus snelheidsverlies. Dus als het mogelijk is de kabel zo ver mogelijk terug volgen totdat je bij de echte grondkabel zit.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
Gisteren even boven gekeken waar ook nog telefoonaansluitingen zaten, daar de kabel wat ingekort en met het stukje wat daar vrij kwam de box+ modem aangesloten.
(toch inderdaad gewoon 2 stukjes koperdraad dus ;) )
nog geen tijd gehad om te testen, maar de modem heeft netjes alle gegevens binnengehaald dus het lijkt succesvol te zijn.

Nu maar hopen dat de performance nog een klein beetje mee valt.... zit 3.3km van het volgende punt af en dat is voor adsl niet zo handig begreep ik al :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:34
ADSL kan prima op 3km. Snelheid zal dan rond de 8Mb zitten. Natuurlijk is het leuker als je dichtbij de centrale zit.

Kun je wel zien als je inlogt op het modem en dan bij xDSL status kijkt.

[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 09-02-2016 08:45 ]

Pagina: 1