Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een archer c7 v2

staat op plug en play,

cd erin aansluiten op de computer, andere draad in de ziggo modem., en installeren

nou de computer voorzien van windows 10

het wil gewoon niet werken

hij geeft aan netwerkprotocollen niet aanwezig.... en als ik op zoeken tik dan vind hij niks

het probleem is als ik de netwerkkabel eruit heb om de archer c7 erin te doen heb ik ook geen internet meer.

wie kan mij helpen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hier kunnen we weinig mee TS; een router is btw. in de meeste gevallen niet plug en play.
Mogelijk wel andere zaken die de Archer heeft.

Je Ziggo modem in bridge-mode zetten is een optie en makkelijkst (bellen met helpdesk), verlies je wel hotspots.
Of je maakt van de Acher een Access-point.

Genoeg info over te vinden, zoek op Google: ziggo modem router plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Hier kunnen we niks mee. Beschrijf eerst eens hoe je huidige netwerk er uit ziet. Dus:

- Welke apparaten (type, versie)
- Welke soort verbindingen (draden, draadloos enz.)
- Hoe is alles met elkaar verbonden

Dan pas kunnen we iets verzinnen waarmee het wel moet werken. De CD kan je in elk geval alvast vergeten, en netwerkhardware is nagenoeg nooit plug and play, dat kan je ook al vast vergeten. Dat het er op staat is leuk, maar de kans is klein dat TP-Link die doos speciaal voor jouw netwerk samengesteld heeft en hem dus plug en play voor jouw specifieke situatie gemaakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je netwerkprotocollen niet aanwezig zijn, heb je op je PC een probleem, waarschijnlijk dat de drivers van je netwerkadapter niet geinstalleerd zijn.

Er is trouwens wel een specifiek probleem dat je met de router zou kunnen hebben:
TP-Link routers hebben default IP 192.168.0.1. Als je die aansluit op een router die NAT en DHCP doet en zelf IP 192.168.0.1 heeft, dan gaat het niet werken. Gelukkig kun je dat op vier manieren oplossen:

1) Router los van modem, inloggen in router (192.168.0.1 dus), IP veranderen naar andere reeks (bijv 192.168.123.1 ofzo). Opslaan, router vervolgens weer aan modem koppelen en het gaat werken.
2) Router los van modem, inloggen in modem (ook 192.168.0.1), IP veranderen naar andere reeks (bijv 192.168.123.1 ofzo). Opslaan, router vervolgens weer aan modem koppelen en het gaat werken.
3) Router los van modem, inloggen in modem (ook 192.168.0.1), modem in bridge mode zetten, na reboot router weer aan modem koppelen, router ook rebooten en dan gaat het werken.
4) Router los van modem, inloggen in router (192.168.0.1 dus), IP veranderen in ander IP in zelfde reeks (192.168.0.254 bijv), DHCP uitzetten, opslaan. Router via LAN-poort aan modem koppelen en het gaat werken.

Wat het beste is hangt helemaal af van wat je probeert te doen en wat je situatie exact is. Meer info graag als je gerichter hulp wilt!

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
dion_b schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:03:
Als je netwerkprotocollen niet aanwezig zijn, heb je op je PC een probleem, waarschijnlijk dat de drivers van je netwerkadapter niet geinstalleerd zijn.
"het probleem is als ik de netwerkkabel eruit heb om de archer c7 erin te doen heb ik ook geen internet meer. "
Ik denk dat TS bedoeld dat internet wel werkt zonder de Achter, maar niet met deze erachter. :9

Bridge-modus lijkt mij het meest gemakkelijk, die Ziggo Hotspots mis ik niet, en zijn vaak trager of slechter dan een 4G verbinding. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke ik kom hier morgen op terug , dan zal ik alles gedetaileerd opschrijven, ben een kleine leek hierin maar met jullie hulp moet het mij lukken.
Pagina: 1