Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 16:49
Een simpele vraag, mijn moeder heeft nu nog een Vodafone abonnement die op 30 mei afloopt, echter kan zij nu een veel goedkopere sim-only krijgen via Telfort alleen is die actie voor haar geldig tot 28 februari (aangezien zijn thuis een tv/internet/thuis telefoon pakket heeft).

Echter wil ze haar Vodafone niet afkopen, dit omdat ze dan het gehele bedrag zonder korting moet betalen (90 euro totaal) terwijl zij op haar abonnement 50% korting heeft (dus in die 4 maanden zonder afkopen kost het haar 45 euro).

De vraag bij deze, als zij nu de sim-only van Telfort neemt, kan zij achteraf tijdens opzeggen van haar Vodafone abonnement (ergens eind april) alsnog haar oude nummer behouden van Vodafone en overhevelen naar Telfort?

Zij wil die nummer namelijk niet kwijt, die nummer heeft zij al ruim 14 jaar.

(het gaat hier in beide gevallen om een particulier abonnement)

Probleem is ook, Vodafone zei tegen haar de ene keer wel, de andere keer niet dus het is nu erg onduidelijk geworden wat wel of niet kan.

[ Voor 10% gewijzigd door Mizgala28 op 01-02-2016 18:38 ]

Beste antwoord (via Mizgala28 op 02-02-2016 01:09)

• Chemie
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-05 10:31
Dan zou ik ze vriendelijk bedanken en kijken of er rond die tijd een andere aanbieding is.
Als het haar verder geen combivoordeel oplevert heeft het ook weinig zin om dan naar Telfort over te stappen.

T-Mobile heeft bijvoorbeeld Basis Sim 300 min + 100 sms voor €6,45 (24 maanden) of €6,95 (12 maanden)
Simyo heeft bijvoorbeeld 300 min/sms €8 (maandelijks opzegbaar) of €7 (12 maanden)
Simpel heeft nog steeds de onbeperkt sms/bel met 1GB voor €10 (24 maanden)

Als ze niet aan Telfort gebonden zit voor enig extra voordeel dan zou ik tegen die tijd kijken voor een leuk aanbod van een provider. ;) Zeker als Telfort de aanbieding niet wilt verlengen.

De prijzen van T-Mobile en Simyo zijn in ieder geval standaard prijzen en ik verwacht niet dat Simpel die "aanbieding" laat aflopen, hij zou immers al 31 januari aflopen. Zelfde met verdubbeldagen die zogenaamd elke 2 weken/maand afliepen en voor mijn gevoel minimaal een half jaar in de "aanbieding" hebben gestaan tot de belrevolutie aan kwam waaien. Verwacht hetzelfde met de belrevolutie als met de verdubbeldagen. Mooie reclames en "profiteer NU" terwijl het gewoon een "standaard" prijs is.

Om even terug te komen op welke kaart zij moet gebruiken:
Indien zij haar Vodafone abonnement wilt gebruiken, de Vodafone kaart, met het nummer dat ze nu al heeft en mee wil nemen naar haar Telfort abonnement.
Indien zij haar Telfort abonnement wilt gebruiken, de Telfort kaart, met haar "tijdelijke" nummer waar ze haar Vodafone nummer op wil laten porteren.
Of dit mogelijk is tijdens de duur van het abonnement durf ik niet te zeggen, daarvoor zou je Telfort moeten benaderen, maar ik lees dat je dat al gedaan hebt dus dat zou al wat meer duidelijkheid moeten verschaffen.

[ Voor 20% gewijzigd door Chemie op 02-02-2016 00:45 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Aangezien het Vodafone abonnement van je moeder gewoon doorloopt, tot de normale einddatum, denk ik, dat je voor deze vraag niet bij Vodafone moet zijn, maar bij Telfort. Je moeder zou dan een tijdelijk nummer bij haar nieuwe abo moeten krijgen, dat dan na afloop van haar Vodafone abo omgezet zou moeten worden, naar haar 'oude' nummer. Bij T-Mobile is een dergelijke constructie in het verleden wel mogelijk geweest (weet niet, of dat nu nog 't geval is), maar bij Telfort: geen idee.

Overigens kost eerder afkopen onder de streep minder, dan die 45 euro, want wanneer je moeder niet afkoopt, heeft ze in die vier maanden dus wel dubbele abonnementskosten, bij eerder afkopen niet :)

[ Voor 17% gewijzigd door Marly op 01-02-2016 21:57 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Of gewoon even je niet gek laten maken door deze aanbieding en even wachten :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nummerbehoud kun je 60 dagen voor het aflopen van het contract aanvragen. Mocht het zakelijk staan, dan maximaal 90 dagen. Eerder is niet mogelijk.

Bij Vodafone is het niet mogelijk om je nummer uit te porteren (lees: overhevelen) naar een andere provider en je Vodafone-abonnement door te laten lopen. Het is of door laten lopen of stoppen.

Je kunt dus twee dingen doen:

1. Je vraagt nummerbehoud aan bij Telfort en geeft gewoon 30 mei op als datum. Dan is het aan Telfort om flexibel te zijn, wat ik overigens niet aanraad.

2. Wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ze heeft dan inderdaad dubbele abonnementskosten, maar gezien de prijs komt ze achteraf wel goedkoper uit.

Haar huidige abonnement kost 11,25 per maand voor 300 min/sms en 500mb data, ze gebruikt geen data meer en wat Telfort aanbiedt past meer bij haar, hun bieden namelijk een sim-only aan voor 4 euro per maand (bij 2 jaar, bij 1 jaar 5,50 per maand) voor 300 minuten en onbeperkt sms (geen data).

Vandaar dat ze voor Telfort wou gaan mitst ze haar nummer kan behouden.

@JepGambardella dat wachten is niet bepaald een optie dan, aanbieding van Telfort loopt af op 28 februari, overstappen kan zij pas eind maart.

In ieder geval is dit iets duidelijker, toch wel even Telfort bellen al betwijfel ik of het dan helpt.

[ Voor 23% gewijzigd door Mizgala28 op 01-02-2016 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik weet niet of het nu nog steeds zo werkt, maar mijn verzoek om nummerbehoud is wel eens afgewezen wegens 'te vroeg' (sic). Vervolgens probeerden ze het weer op het moment dat het wel kon, en lukte dat gewoon. Geen garantie natuurlijk, maar 'te vroeg' lijkt me een stuk minder lastig dan 'te laat' ;)

@hieronder:
Marly schreef op maandag 01 februari 2016 @ 22:16:
En daarom moet je voor deze vraag ook bij Telfort zijn, niet bij Vodafone. 't Is alleen mogelijk, wanneer bij Telfort een abo afgesloten kan worden, met een tijdelijk nummer, waarna overzetting naar het 'oude' nummer volgt, zodra het Vodafone abo is afgelopen. Is/was bij T-Mobile mogelijk, maar heb geen ervaring met Telfort.
Een tijdelijk nummer krijg je toch eigenlijk vrijwel altijd? Heb nu iig al een jaar of vijftien / twintig hetzelfde nummer, en bij elke wisseling van provider een tijdelijk nummer gehad :/

[ Voor 55% gewijzigd door naitsoezn op 01-02-2016 22:20 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
En daarom moet je voor deze vraag ook bij Telfort zijn, niet bij Vodafone. 't Is alleen mogelijk, wanneer bij Telfort een abo afgesloten kan worden, met een tijdelijk nummer, waarna overzetting naar het 'oude' nummer volgt, zodra het Vodafone abo is afgelopen. Is/was bij T-Mobile mogelijk, maar heb geen ervaring met Telfort.

@naisoezn
Ja, bij overstappen binnen de termijn, waarin verlengd c.q. opgezegd kan worden, of dat ook na vier maanden nog kan, weet ik niet, hierover kan m.i. alleen de Telfort klantenservice uitsluitsel geven. Althans, wanneer je geluk hebt, en 'n antwoord krijgt, dat ook daadwerkelijk klopt ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Marly op 01-02-2016 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
[b][message=45720327,noline]

Een tijdelijk nummer krijg je toch eigenlijk vrijwel altijd? Heb nu iig al een jaar of vijftien / twintig hetzelfde nummer, en bij elke wisseling van provider een tijdelijk nummer gehad :/
Maar als zij een tijdelijk nummer krijgt, dat ze voor haar nieuwe abonnement alvast betaald snap ik wel, maar moet dan haar telfort of vodafone kaart gebruiken?

(overigens de vraag net aan Telfort gesteld, afwachten dan maar)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chemie
gambieter schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:50:
Of gewoon even je niet gek laten maken door deze aanbieding en even wachten :)
Dit is denk ik het beste advies.
Heb het wel gezien met simpel en al zijn "verdubbeldagen" die nooit afliepen.
Nu ook weer de "belrevolutie" die ook weer een maand verlengt is.
Zo'n aanbieding wordt dan altijd een maand verlengd, en weer een maand.
Dus ik zou gewoon die 4 maanden uitzitten en over 2 maanden tot maximaal 3 maanden bij telfort kijken voor een aanbieding. Je moet hierbij rekening houden met een maand opzegtermijn en maximaal 60 dagen van te voren nummerbehoud aanvraag. Je overstapperiode ligt dus in principe 1 tot 2 maanden voor einddatum contract.

1. Geen dubbele kosten
2. Geen (onnodige) afkoopsom

Daarnaast zie ik op Telfort.n geen aanbieding die tot 28 februari zou lopen?
Mocht die aanbieding gewoon gegeven zijn, vraag ze dan om dat toch vast te leggen en er later gebruik van te maken? Het is geen officiële aanbieding. Daarnaast even navragen of hier het Combivoordeel al in verwerkt zit. Normale prijs is €8 pm voor 2 jaar, €9 pm voor 1 jaar. Beetje vreemd om voor €90 af te willen kopen om €4 of €3,50 te willen besparen per maand op Telfort abonnement.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ze wil haar Vodafone ook niet afkopen, dan zou ze inderdaad duurder uitkomen.

Zij wil haar huidige abonnement tot het einde af laten lopen, maar wel Telfort erbij nemen.

Ik heb even dat papiertje doorgelezen, het is werkelijk een tijdelijke aanbieding dat niet velengt wordt (aangezien het geen algemene aanbieding is).

Daarnaast is het geen Combivoordeel of wat dan ook, hun noemen het een "bedankje" omdat zij jarenlang een vaste klant is.

Apart dat het maar tot 28ste is, ik had ook al hun klantenservice gebeld en nee het is dus alleen tot 28 februari geldig.

Met combivoordeel kan zij alleen extra mb's of minuten krijgen, daar heeft zij niks aan en korting op haar abonnement krijgt ze niet aangezien niemand thuis mobiel abonnement van Telfort heeft.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Chemie
Dan zou ik ze vriendelijk bedanken en kijken of er rond die tijd een andere aanbieding is.
Als het haar verder geen combivoordeel oplevert heeft het ook weinig zin om dan naar Telfort over te stappen.

T-Mobile heeft bijvoorbeeld Basis Sim 300 min + 100 sms voor €6,45 (24 maanden) of €6,95 (12 maanden)
Simyo heeft bijvoorbeeld 300 min/sms €8 (maandelijks opzegbaar) of €7 (12 maanden)
Simpel heeft nog steeds de onbeperkt sms/bel met 1GB voor €10 (24 maanden)

Als ze niet aan Telfort gebonden zit voor enig extra voordeel dan zou ik tegen die tijd kijken voor een leuk aanbod van een provider. ;) Zeker als Telfort de aanbieding niet wilt verlengen.

De prijzen van T-Mobile en Simyo zijn in ieder geval standaard prijzen en ik verwacht niet dat Simpel die "aanbieding" laat aflopen, hij zou immers al 31 januari aflopen. Zelfde met verdubbeldagen die zogenaamd elke 2 weken/maand afliepen en voor mijn gevoel minimaal een half jaar in de "aanbieding" hebben gestaan tot de belrevolutie aan kwam waaien. Verwacht hetzelfde met de belrevolutie als met de verdubbeldagen. Mooie reclames en "profiteer NU" terwijl het gewoon een "standaard" prijs is.

Om even terug te komen op welke kaart zij moet gebruiken:
Indien zij haar Vodafone abonnement wilt gebruiken, de Vodafone kaart, met het nummer dat ze nu al heeft en mee wil nemen naar haar Telfort abonnement.
Indien zij haar Telfort abonnement wilt gebruiken, de Telfort kaart, met haar "tijdelijke" nummer waar ze haar Vodafone nummer op wil laten porteren.
Of dit mogelijk is tijdens de duur van het abonnement durf ik niet te zeggen, daarvoor zou je Telfort moeten benaderen, maar ik lees dat je dat al gedaan hebt dus dat zou al wat meer duidelijkheid moeten verschaffen.

[ Voor 20% gewijzigd door Chemie op 02-02-2016 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Persoonlijk ben ik zelf van mening dat de deal van Telfort alleen mooit was geweest als haar abonnement bij Vodafone binnen 2 maanden zou aflopen, juist vanwege dat nummer behoud.

Het was vooral dat ik informatie wou vergaren, meeste mensen op Tweakers zullen zeker weten een eerlijker antwoord geven dan zo'n callcenter medewerker.

Bedankt voor jullie hulp :)

[ Voor 4% gewijzigd door Mizgala28 op 02-02-2016 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:53
Als ik jouw was zou ik je moeder mooi laten wachten tot het Vodafone abonnement voorbij is. Toen mijn abonnement was afgelopen bij Vodafone werd ik 3x gebeld voor een aanbieding van vaste klanten. Dit gebeurd waarschijnlijk nog steeds. Je kunt tegen die tijd ook zelf bellen vaak krijg je dan best veel korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:20
Even dat je het weet:

Ik heb in november 2015 een nieuw Telfort contract genomen (ook in verband met een actie) en heb toen een Telfort telefoonnummer gekregen. Uiteindelijk in december gebeld met Telfort dat ik een nummer portering wilde aanvragen. Mijn vodafone contract liep 31-1-2016 af en op 1-2-2016 is netjes het telfort nummer komen te vervallen en is mijn eigen 06 nummer keurig overgezet.

Wat je wilt, kan dus wel.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Pagina: 1