Versterker voor Q Acoustics 3000 Serie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanhelvoort
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-07-2022
Mijn vraag

Ik ben opzoek naar een versterker voor nog aan te schaffen speakers, momenteel heb ik de Q Acoustics 3000 Serie op het oog. Ik twijfel nog over de configuratie: 5.0 (2x3020 front, 2x3010 back, 1x3090C) of 5.1 (4x3010, 1x3090C, 1xSub - ik heb al begrepen dat de 3070S wat minder is).

Maar terug naar de versterker, ik zoek, als het mogelijk is, een versterker, die aan de hand van de bron stereo of surround sound afspeelt. 5.(0/1) voor films (HDPC) en game's (PS4), maar 2.(0/1) voor muziek (DLNA) en tv.
Daarnaast, als ik bv muziek stream via de spotify app vanaf de telefoon, of de versterker dan automatisch aangaat, en ook weer uit als ik de muziek stop?

Budget voor de versterker alleen, rond de 500-600 euro.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op Google gezocht naar de volgende termen: receiver wake on lan, receiver automatic power on, receiver multiple configurations.

Met vriendelijke groet,

Jan van Helvoort.

Beste antwoord (via janvanhelvoort op 04-02-2016 08:02)

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:07
In de handleiding van de marantz 1506, welke te vinden is op de site van marantz. Staat op pagina 178 het eea vermeld over network control in stand-by modus. Blijkbaar kan dit aangezet worden, waardoor je via een webinterface en/of app je marantz aan kunt zetten. (Via app weet ik zeker, aangezien ik dat pas heb geprobeerd. Tevens kun je hier de source kiezen. In dit geval online music, waarna je middels spotify app via spotify connect muziek kunt afspelen. Hier heb je wel een spotify "pro?" abbo voor nodig. Rechtstreeks aanschakelen vanuit stand-by via spotify connect gaat volgens mij niet.. 8)7 Gaat dus wel :*)

Auto stand-by is ook mogelijk. Staat op pagina 183. Hier is het mogelijk dat de marantz na 60, 30 of 15 min automatisch in stand-by modus gaat. Mits er geen audio of video signaal op een van de sources binnen komt.

Dus als de tv, reciever of mediaplayer aan blijft. Dan blijft de reciever dat ook. Misschien dat je dat voor elk apparaat afzonderlijk of middels cec kunt voorkomen.

Ps, ikzelf heb alleen ervaring met de network control in stand-by modus en nu ook de auto stand-by van de marantz 1506. Auto stand-by heb ik nog niet geprobeerd. Werkt ook. Ervaring met Denon recievers heb ik niet.

Succes ermee ;)

[ Voor 7% gewijzigd door TheKerremenke op 03-02-2016 18:30 . Reden: Kleine aanvulling en typos. En correctie op mezelf. Aanvulling 2 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een beetje receiver onthoudt per bron wat je instelt, surround, stereo, etc. Ze hebben eigenlijk ook altijd een automatische stand, maar die werkt meestal alleen naar surround toe (dus stereo wordt dan ineens naar 5.1 omgezet).
Automatisch aan en uit als je spotify doet hebben ze geen van allen vziw. Uit gaan zeker niet. Kijk ook even of ze spotify connect of gewone spotify hebben. Scheelt nogal.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanhelvoort
Oke, bedankt :)

De versterkers waar ik nu vooral naar gekeken heb, Denon en Marantz, hebben beide spotify connect.

De volgende tekst kwam ik nog tegen op een forum: Link
- Network Standby - allows the AVR to be turned on via a network connected device (eg. PC or smart phone).
- Auto Standby - turns the AVR off after no activity or audio or video input for a set period of time ... 30 min or 60 min.
Streaming audio to the AVR will turn the AVR ON.
Het blijkt wel te kunnen, maar kan nergens filmpjes of iets dergelijks terug vinden op youtube.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
In de handleiding van de marantz 1506, welke te vinden is op de site van marantz. Staat op pagina 178 het eea vermeld over network control in stand-by modus. Blijkbaar kan dit aangezet worden, waardoor je via een webinterface en/of app je marantz aan kunt zetten. (Via app weet ik zeker, aangezien ik dat pas heb geprobeerd. Tevens kun je hier de source kiezen. In dit geval online music, waarna je middels spotify app via spotify connect muziek kunt afspelen. Hier heb je wel een spotify "pro?" abbo voor nodig. Rechtstreeks aanschakelen vanuit stand-by via spotify connect gaat volgens mij niet.. 8)7 Gaat dus wel :*)

Auto stand-by is ook mogelijk. Staat op pagina 183. Hier is het mogelijk dat de marantz na 60, 30 of 15 min automatisch in stand-by modus gaat. Mits er geen audio of video signaal op een van de sources binnen komt.

Dus als de tv, reciever of mediaplayer aan blijft. Dan blijft de reciever dat ook. Misschien dat je dat voor elk apparaat afzonderlijk of middels cec kunt voorkomen.

Ps, ikzelf heb alleen ervaring met de network control in stand-by modus en nu ook de auto stand-by van de marantz 1506. Auto stand-by heb ik nog niet geprobeerd. Werkt ook. Ervaring met Denon recievers heb ik niet.

Succes ermee ;)

[ Voor 7% gewijzigd door TheKerremenke op 03-02-2016 18:30 . Reden: Kleine aanvulling en typos. En correctie op mezelf. Aanvulling 2 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Aanvulling op bovenstaand verhaal. En correctie op mezelf... 8)7 :X Na uitproberen, blijkt dat het via de spotify app wel mogelijk is om de reciever in te schakelen. Je kunt dan via spotify connect muziek afspelen.

[ Voor 15% gewijzigd door TheKerremenke op 03-02-2016 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanhelvoort
Super bedankt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Mijn Yamaha gaat automatisch aan als ik via spotify connect of airplay afspeel. Daarvoor moet netwlrk stand-by aanstaan. Dit goldt ook voor mijn vorige Pioneer.

Uitzetten wel weer met de hand. Maar dat kan ook via de app, dus dat is geen probleem.
Pagina: 1