FreeSync range bij standaard specs ipv. bijzonderheden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pay
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-07-2020
FreeSync monitoren hebben (helaas) een beperkte range waarop FreeSync werkt, en deze verschilt veel tussen monitors. Deze range staat bij sommige monitors vermeld bij de bijzonderheden (heb ik zelf net nog toegevoegd :P), maar bij de meeste zo ver ik weet nog niet.
Aangezien dit wel belangrijk is en sommigen niet eens op de hoogte zijn van een range zou je dit gewoon naast de ja/nee mbt. FreeSync support kunnen zetten, dat is duidelijker dan als bijzonderheid. Er zijn 20-30 FreeSync monitors, dus lijkt mij niet erg moeilijk.

Bij G-Sync is dit geloof ik geen issue, heb namelijk nog niet van een G-Sync range gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Goed idee, zeker nu FreeSync in gaming segment gangbaarder worden.

Bij G-Sync zit er wel een onder grens aan, maar aan de bovenkant tot de max zover ik nu heb gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:19

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Pay schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:16:
FreeSync monitoren hebben (helaas) een beperkte range waarop FreeSync werkt, en deze verschilt veel tussen monitors. Deze range staat bij sommige monitors vermeld bij de bijzonderheden (heb ik zelf net nog toegevoegd :P), maar bij de meeste zo ver ik weet nog niet.
Aangezien dit wel belangrijk is en sommigen niet eens op de hoogte zijn van een range zou je dit gewoon naast de ja/nee mbt. FreeSync support kunnen zetten, dat is duidelijker dan als bijzonderheid. Er zijn 20-30 FreeSync monitors, dus lijkt mij niet erg moeilijk.

Bij G-Sync is dit geloof ik geen issue, heb namelijk nog niet van een G-Sync range gehoord.
Jelv schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:13:
Goed idee, zeker nu FreeSync in gaming segment gangbaarder worden.

Bij G-Sync zit er wel een onder grens aan, maar aan de bovenkant tot de max zover ik nu heb gezien.
Ik ga dit onderzoeken, ik kom erop terug!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:19

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Done. Je kan nu direct onder FreeSync aangeven wat de minimale en maximale refreshrate is. Dit is ook filterbaar. Ik heb dit lijstje gebruikt om alle huidige modellen in de Pricewatch in te vullen: https://www.wikiwand.com/en/AMD_FreeSync, waar niet altijd de minimale refresh rate te vinden was, deze zijn ook niet te vinden op de website van de fabrikanten. Mocht je deze toevallig weten, ben je uiteraard vrij om deze via ons meldpunt te verbeteren :)

Voor G-Sync lijkt er ook een onder- en bovengrens te zijn (9Hz tot 240Hz), althans volgens http://wccftech.com/amd-freesync-nvidia-gsync-verdict/ en dan het laatste tabelletje.

[ Voor 3% gewijzigd door Glaanie op 15-02-2016 16:45 ]