Windows 10 startmenu werkt niet/metro apps.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-09 19:17
Hallo beste tweakers !

De afgelopen paar weken doet mijn computer moeilijk. Plotseling stopt het start menu met werken en verdwijnen alle windows10/ metro apps. Bovendien werkt de navigatie balk niet meer. De enige programma's die werken zijn de oude desktop programma's.

Ik had dit op internet gevonden en dat heeft me geholpen.
http://home.bt.com/tech-g...-to-fix-it-11364000314532

Alleen is dit probleem mij 6x overkomen in 2 maanden tijd. Het is niet leuk om een paar x meerdere uren te verspillen aan het fixen van een pc... :( Mijn PC draait windows 10 pro 64 bit.

Is dit een bug in windows 10? Of ligt het aan bepaalde software/virussen ( heb al een keer een clean install gedaan om het op te lossen)? Hoe kan ik dit probleem voorkomen ?:)

Alvast bedankt.

Beste antwoord (via tweakerjunior op 08-02-2016 20:47)

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

tweakerjunior schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:15:
Hallo beste tweakers !

De afgelopen paar weken doet mijn computer moeilijk. Plotseling stopt het start menu met werken en verdwijnen alle windows10/ metro apps. Bovendien werkt de navigatie balk niet meer. De enige programma's die werken zijn de oude desktop programma's.

Alleen is dit probleem mij 6x overkomen in 2 maanden tijd. Het is niet leuk om een paar x meerdere uren te verspillen aan het fixen van een pc... :( Mijn PC draait windows 10 pro 64 bit.

Is dit een bug in windows 10? Of ligt het aan bepaalde software/virussen ( heb al een keer een clean install gedaan om het op te lossen)? Hoe kan ik dit probleem voorkomen ?:)

Alvast bedankt.
Beste :),

Ik zelf heb dit probleem ook gehad. Kennissen/vrienden van mij, én nog een aantal andere Tweakers op het forum hebben dit ook gehad.

Het moet haast wel een bug zijn. Die oplossing die je daar geeft, klopt inderdaad. Heeft bij mij ook geholpen. Misschien dat je het probleem kan vragen in [Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2. Is al heel vaak gevraagd volgens mij, maar dan heb je in ieder geval antwoord op je vraag, of het een blijvend probleem is. Want bij mij, is het een aantal maanden geleden voorgekomen, maar heb er tot nu toe geen last meer van gehad *klopt af*.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

tweakerjunior schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:15:
Hallo beste tweakers !

Alvast bedankt.
Beste :),

Ik zelf heb dit probleem ook gehad. Kennissen/vrienden van mij, én nog een aantal andere Tweakers op het forum hebben dit ook gehad.

Het moet haast wel een bug zijn. Die oplossing die je daar geeft, klopt inderdaad. Heeft bij mij ook geholpen. Misschien dat je het probleem kan vragen in [Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2. Is al heel vaak gevraagd volgens mij, maar dan heb je in ieder geval antwoord op je vraag, of het een blijvend probleem is. Want bij mij, is het een aantal maanden geleden voorgekomen, maar heb er tot nu toe geen last meer van gehad *klopt af*.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-09 19:17
Bedankt voor het antwoord AnonymousWP!

Ik denk dat ik het beste kan wachten op een windows update en kijken of het gaat helpen. Sinds een paar dagen kreeg ik nijgingen om naar een mac over te stappen (terwijl ik een apple hater ben :)) door dit probleem :+