Nieuwe Game / allround - werk pc

Pagina: 1
Acties:

• kimmiez_h
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-07 00:11
Hey all,

Mijn oude pc is na 5 jaar aan vervanging toe, heb de laatste jaren altijd met een beperkt budget gezeten aangezien ik nog student was. ondertussen zijn we een paar jaar aan het werken en kunnen we onszelf al wat meer veroorloven.
Ik ben ook niet van het principe dat ik om het jaar een onderdeel ga vervangen, dus zou graag een systeem maken dat zeker weer 4 jaar mee kan zoals het huidige.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem is vooral een allround systeem dat ik voor het werk ook kan gebruiken + er zal ook op gegamed worden

Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 1800 euro blijven, MAXIMAAL 2000. Ook al is het budget er wel, ik zou liever rond het bedrag blijven waar ik nu zit omdat ik later dit jaar nog een deftige monitor upgrade wil doen om die gtx 980 tot zijn volledige recht te laten komen

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
al de randapparatuur neem ik mee over + 1 HD van 2TB voor data

Ga je overklokken?
Het zou wel de bedoeling zijn om er mee te gaan overklokken

Wat verwacht je van ons?
Ben er zelf al een tijdje mee bezig maar begin nu door de bomen het bos niet meer te zien.

zelf twijfel ik nog aan de voeding, gaat 650 al genoeg zijn ?
SSD veranderen in een M2 ssd ?
zijn er mensen die al ervaring hebben met deze cooler + case ? zoja, positieve of negatieve ervaringen ?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 375,-€ 375,-
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII HERO€ 218,68€ 218,68
1EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB Superclocked+ ACX 2.0+€ 714,29€ 714,29
1NZXT S340 Zwart€ 69,-€ 69,-
1Corsair Hydro H110i€ 128,01€ 128,01
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13R€ 88,10€ 88,10
1EVGA SuperNOVA 750 B1€ 94,30€ 94,30
1Samsung 850 EVO 500GB€ 166,50€ 166,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.853,88

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Voeding is overkill. 550w is meer dan voldoende : pricewatch: Corsair RM550x deze voeding is ook een stuk beter 80+ Gold tegenover Broze.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:51

br00ky

Moderator Harde Waren
MichaelvD2203 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:52:
deze voeding is ook een stuk beter en 80+ Gold tegenover Broze.
Zo klopt het ;). Rating staat los van kwaliteit

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:32

Tribits

Onkruid vergaat niet

Het hele systeem lijkt erop alsof je de duurste onderdelen hebt gekocht met het idee toekomstbestendig te zijn. Voor een CPU is dat eigenlijk niet echt nodig, processoren van een jaartje of vier terug kunnen ook nog wel mee zonder te overklokken. Voor videokaarten geldt eigenlijk juist het omgekeerde, zelfs de high end modellen zijn relatief snel verouderd. Per saldo krijg je op deze manier dat qua CPU waarschijnlijk nog al overkill zal zijn en voor de videokaart niet echt garantie biedt voor de toekomst. Het zal zeker wel een jaar of vier meegaan, maar het is wel een erg dure oplossing om dat te bereiken.

Overigens kan je een 6700K ook zonder waterkoeling wel aardig overklokken. Verwacht er verder geen wonderen van, ze lopen stock al op een vrij hoge snelheid en met een procent of twintig overklokken houdt het doorgaans wel op.
br00ky schreef op maandag 01 februari 2016 @ 18:24:
[...]

Zo klopt het ;). Rating staat los van kwaliteit
offtopic:
Nee klopt niet, een broze voeding is natuurlijk nooit van goede kwaliteit :P

[ Voor 13% gewijzigd door Tribits op 01-02-2016 19:11 ]

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Verwijderd

Uit de OP maak ik nergens op dat je een i7 nodig gaat hebben. Een i5 lijkt mij daarom een logischer en voordeliger keuze en klokt ook zeer goed over.
Ook het moederbord is nogal veel van het goede. Met een pricewatch: Asus Z170 PRO GAMING ga je exact hetzelfde bereiken.

• kimmiez_h
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-07 00:11
Hey all,

alvast bedankt voor jullie snelle feedback.
MichaelvD2203 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:52:
Voeding is overkill. 550w is meer dan voldoende : pricewatch: Corsair RM550x deze voeding is ook een stuk beter 80+ Gold tegenover Broze.
thanks die ga ik zeker en vast bekijken, had niet gedacht dat 550W voldoende was.
Tribits schreef op maandag 01 februari 2016 @ 19:02:
Het hele systeem lijkt erop alsof je de duurste onderdelen hebt gekocht met het idee toekomstbestendig te zijn. Voor een CPU is dat eigenlijk niet echt nodig, processoren van een jaartje of vier terug kunnen ook nog wel mee zonder te overklokken. Voor videokaarten geldt eigenlijk juist het omgekeerde, zelfs de high end modellen zijn relatief snel verouderd. Per saldo krijg je op deze manier dat qua CPU waarschijnlijk nog al overkill zal zijn en voor de videokaart niet echt garantie biedt voor de toekomst. Het zal zeker wel een jaar of vier meegaan, maar het is wel een erg dure oplossing om dat te bereiken.

Overigens kan je een 6700K ook zonder waterkoeling wel aardig overklokken. Verwacht er verder geen wonderen van, ze lopen stock al op een vrij hoge snelheid en met een procent of twintig overklokken houdt het doorgaans wel op.
Daar zeg je wel iets da logisch klinkt, bij mijn huidige systeem had ik de fout gemaakt geen K versie te nemen waar ik nu wel spijt van heb, die fout wil ik niet meer opnieuw maken. de i7 tov i5 is meer een werk related keuze.
ivm de GPU, mijn huidige GPU heeft inderdaad 4 jaar lang dienst gedaan, ik vind het momenteel dan ook niet erg om de nieuwere games op low te spelen. Dat zijn inderdaad dingen die binnen 3 jaar opnieuw zullen gebeuren, maar ik had de gedachtengang ==> als het nu echt een TOP gpu is dan zal ik langer op high / medium settings kunnen spelen dan in mijn huidige systeem.

nu heb ik echter wel gelezen over de nieuwe Pascal kaarten die in 2016 zouden komen, is het misschien het wachten waard voor deze ?
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:03:
Uit de OP maak ik nergens op dat je een i7 nodig gaat hebben. Een i5 lijkt mij daarom een logischer en voordeliger keuze en klokt ook zeer goed over.
Ook het moederbord is nogal veel van het goede. Met een pricewatch: Asus Z170 PRO GAMING ga je exact hetzelfde bereiken.
Hey, daar was ik miss een beetje vaag in de beschrijving ja, mijn excuses.
de pc gaat ook constant gebruikt worden voor werk related - dingen.
ikzelf werk als IT'er en er draaien momenteel meerdere VM's op mijn systeem in cluster omgeving (als lab)
ik zou denken dat een i7 hiervoor beter gaat zijn
het maximus bord had ik genomen voor de ROG features + ik geef toe dat ik de afweging met de ranger heb gemaakt, maar de hero oogt me echt veel mooier & voor die paar tientjes heb ik het er wel voor over.
Pagina: 1