Voor €350 max oude pc kast opschonen

Pagina: 1
Acties:

• easyyet
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-08-2023
Hoi,

Afgelopen week heeft mijn desktop het begeven. Ik heb deze opengemaakt, en zag al een bolle condensator op het moederbord, maar het was de voeding die het begaf heb ik geconcludeerd. Omdat de pc al een flinke leeftijd heeft (lees: 6 jaar of meer), wil ik hier niet verder aan gaan sleutelen en heb ik besloten de inhoud te verversen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil op mijn desktop met cad systemen gaan werken (o.a. solidworks), full hd video's kijken en lichtere spellen kunnen draaien. Denk bij dit laatste aan huidige f2p spellen op nog niet eens de hoogste grafische settings

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb behoorlijk wat componenten liggen, maar hetgeen wat ik nog kan gebruiken/mee kan nemen zijn twee behuizingen, een geluidskaart, twee ramkaarten, een oude kaart voor tv, een ssd en een aantal andere hdd's.

Een lijst met productnamen van het bovengemoemde:
- windows 7 license key
- paradigit enforcer e4211 behuizing (groot)
- medion pc mt6 behuizing (klein)
- 350W fsp voeding met 20 pins stekker voor moederbord (waarschijnlijk nutteloos dus)
- 2x 1g ram (ad1400001gou of adngc1a16)
- creative sb0570 geluidskaart
- 3 draadloos netwerkkaarten en 4 ramgeheugens voor laptops (kleiner formaat altans)
- seagate momentus 5400.6 500GB en 320GB sata hdd
- seagate barracuda ata v 120GB niet-sata hdd
- samsung ssd 850 evo 250GB
Ook heb ik een muis en toetsenbord (beide draadloos) en een full hd hdmi scherm.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuw moederbord, processor en videokaart, en waarschijnlijk ook een nieuwe voeding. Ik kan met 4g ram leven, maar die heb ik het liefst op 1 slot, zodat ik kan uitbreiden. Dus een extra 4GB kaart is ook gewenst. Ik kan hiernaast nog die oude op kwijt. Ik gebruik nog steeds een simpel set oortjes om muziek op te streamen, dus de oude geluidskaart hoeft niet uit de kast te komen (pun intended). Ik heb weinig ervaring met koelelementen (zit dit standaard voldoende bij de losse componenten?) en bevestigingshulpstukken, deze heb ik buiten beschouwing gelaten.

kostenplaatje?
€350 is het absolute maximum voor de benoemde componenten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb eigenlijk alleen asussen gehad, ook laptop, met intel processoren en geforce videokaarten. Ik ben erg tevreden met deze merken. Ik sta open voor andere merken, maar ik houd het liefst een geforce videokaart aan.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil de grote enforcer kast gaan gebruiken, hier zit nog een dvd rom en write station in, deze ben ik niet van plan te gaan gebruiken.

Ga je overklokken?
Als dit niet onverstandig is voor die enkele keren dat ik game, ga ik dit niet uitsluiten

Wat verwacht je van ons?
Laat ik allereerst aangeven, dat ik zelf al een globaal idee heb van hoe het systeem eruit komt te zien, maar ik nog niet goed weet of de (oude) componenten compatible zijn, de slots wel geschikt zijn voor elkaar, het geheel wel gaat passen en of de onderdelen ook toekomstproof zijn. Een paar verbeterpuntjes of tips wordt al gewaardeerd. Ik ben een echte benchmarkgeek, maar ik heb nog nooit eerder een desktop in elkaar gezet ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX FX-6300 Black Edition€ 106,50€ 106,50
1ASRock 980DE3/U3S3€ 51,50€ 51,50
1MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB (v1)€ 123,-€ 123,-
1Crucial CT51264BA160BJ€ 17,-€ 17,-
1be quiet! System Power 7 400W€ 43,-€ 43,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 341,-

• lazershark
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01 11:54
Laat ik je wat algemeen advies geven:

- De geluidskaart zou ik niet meenemen naar je nieuwe systeem, aangezien alle moderne moederborder prima onboard sound hebben. Je hebt hem dus simpelweg niet nodig, en het neemt alleen maar plaats in in je kast, verbruikt stroom, en hindert een goede aiflow naar je videokaart.

- Je oude DDR geheugen zal niet passen op een nieuw DDR3 moederbord. Ram is goedkoop. Koop gewoon 2 sticks van 4GB DDR3 (de Crucial die je hebt gekozen is goed) (4GB alleen is wat karig, en met twee sticks draait het in Dual channel, wat sneller is). Voor CAD applicaties met zware files is veel geheugen wel leuk.

- Je processor komt met een koeler, evenals je videokaart. Je hebt dus geen andere koelers nodig dan die dat standaard met de componenten geleverd worden. Je kan eventueel een nieuwe koeler voor je processor kopen die stiller zal zijn dan die standaard bij de processor geleverd wordt. Deze bijvoorbeeld doet zijn werk erg stil: pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO Als je het echt goedkoop wil houden is de standaard koeler voldoende echter.

- Overclocken zou ik niet meteen overwegen gezien je gebruiksscenarios. Je verlaagt er theoretisch de levensduur van je processor mee voor een paar % winst.

- Je grafische kaart is waarschijnlijk een goede keuze voor de lichte games die je wil spelen.

Gezien het feit dat je enkel heel weinig veeleisende games speelt, kan je ook opteren voor een processor met geintegreerde graphics. Die zal het ook goed doen met weinig veeleisende free-to-play games. Je krijgt dan voor het zelfde geld VEEL betere prestaties van de processor (tot 40% sneller). Dit zal zeker nuttig zijn in CAD werk.

Dit bijvoorbeeld, de nieuwste generatie Skylake van Intel, dus ook goed upgradebaar. Als je later dan meer veeleisende games wil spelen kan je alsnog een aparte videokaart erbij stoppen. Dan heb je een systeem dat vele malen sneller is dan wat je nu hebt uitgekozen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 194,80€ 194,80
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 84,91€ 84,91
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 41,50€ 41,50
1be quiet! System Power 8 400W€ 43,-€ 43,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 364,21

[ Voor 51% gewijzigd door lazershark op 01-02-2016 17:24 ]

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-11 13:40

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Als ik jou was zou ik voor het volgende gaan:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 125,-€ 125,-
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 52,95€ 52,95
1Crucial CT8G4DFD8213€ 36,95€ 36,95
1be quiet! System Power 8 400W€ 40,95€ 40,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 255,85

i3 6100 is velen malen sneller dan de FX 6300, en is nog energiezuiniger ook.
Eén maal 8GB stick genomen, zodat je wellicht in de toekomst naar een extra 8GB stick kan upgraden voor 16GB totaal.
Een no nonsense 1151 moederbord wat zeer prima is voor de genoemde prijs, en toekomst perspectief bied door je de mogelijkheid te geven door naar een i5 of i7 up te graden (zoals i5 6400 of i7 6700 of de eventuele Intel 7xxx Series).
Die be quiet! 7 400W voeding is niet slecht, maar die ondersteunt de energiezuinige C6/C7 standen van Skylake niet, en dat doet de System Power 8 wel.

Tevens zou ik voor de grafische kaart kijken naar de V&A. Persoonlijk zou ik voor een R9 270X gaan met het overgebleven budget, maar jouw wens om met Geforce (nVidia) te gaan kan ook, bijv de GTX 660, zoals: V&A aangeboden: Asus GTX660-DC2-2GD5

[ Voor 4% gewijzigd door Dijkertje op 01-02-2016 18:18 ]

• easyyet
Bedankt voor de snelle reacties. Op de geluidskaart en tweedehands videokaarten hebben jullie inderdaad gelijk. Aangezien de ram kaarten niet combatible zijn is het inderdaad slim om 8GB te kopen.

Ik heb HD graphics al eerder overwogen, maar blijf toch liever bij nvidia. Bovendien heb ik met een tweedehandskaart voor een vergelijkbare prijs een stuk betere grafische prestaties. Ook f2p spellen worden langszamerhand zwaarder, en als ik binnen no-time toch een videokaart ernaast koop zit ik met een systeem boven mijn behoevelijke prijsklasse.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie het voedingsvermogen bepalen. Ik heb het zelf gebaseerd op eerdere threads, maar is dit ook goed te berekenen? En heeft een ATX moederbord voordelen boven een microATX als je al gebruik maakt van een ruime kast?

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11 00:27
Bedoel je met HD graphics intel HD graphics? Die zitten standaard bij de processor erin, je hebt dus eigenlijk geen videokaart.
2e hands zijn volgens mij de R9 280 en 280x tussen de 100 en 150 het interessantst op het moment.

• lazershark
easyyet schreef op maandag 01 februari 2016 @ 19:30:
Bedankt voor de snelle reacties. Op de geluidskaart en tweedehands videokaarten hebben jullie inderdaad gelijk. Aangezien de ram kaarten niet combatible zijn is het inderdaad slim om 8GB te kopen.

Ik heb HD graphics al eerder overwogen, maar blijf toch liever bij nvidia. Bovendien heb ik met een tweedehandskaart voor een vergelijkbare prijs een stuk betere grafische prestaties. Ook f2p spellen worden langszamerhand zwaarder, en als ik binnen no-time toch een videokaart ernaast koop zit ik met een systeem boven mijn behoevelijke prijsklasse.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie het voedingsvermogen bepalen. Ik heb het zelf gebaseerd op eerdere threads, maar is dit ook goed te berekenen? En heeft een ATX moederbord voordelen boven een microATX als je al gebruik maakt van een ruime kast?
Okay, in dat geval is het advies van Sokiejjj best goed. De 750Ti is zeker geen slechte kaart. Als je tweedehands onderdelen wil overwegen, dan kan je voor hetzelfde geld wel betere prestaties op de kop tikken (een midrange kaart van 1 of 2 generaties geleden bijvoorbeeld).

Voor het berekenen van de voeding bestaan tal van tools: https://us.msi.com/power-supply-calculator/

Tenzij je voor een superkrachtige videokaart gaat of een systeem met meerdere videokaarten, zit je met 400W altijd safe. Voor jouw systeem zou 300 - 350W zelfs al genoeg zijn. Aangezien een voeding normaliter lang meegaat kan je echter best wat marge nemen voor toekomstige upgrades.

Buiten het fromaat heeft Micro ATX geen voordelen. Integendeel, er zitten meestal meer expansieslots enzo op een ATX moederbord (meer RAM slots ook vaak), waardoor je meer opties hebt later. Micro ATX wel populairder en goedkoper tegenwoordig.

Ik zou voor 2x4GB ram gaan (of 2x8GB), zodat het in dual Channel kan draaien. Dit is sneller dan 1x8 GB. Als je dan een ATX moederbord met 4 ram sloten neemt, kan je later nog 2x4GB bij steken eventueel voor een totaal van 16GB.

Het goedkoopste ATX moederbord voor Skylake met 4x ram sloten blijkt deze te zijn: pricewatch: ASRock H170 Pro4/D3
Toch een dikke 30 EURO duurder dan deze Micro ATX (2 ram sloten): pricewatch: Gigabyte GA-H110M-S2H

• easyyet
Ja klopt, ik zat net ook even rond te zoeken. Hoewel atx meer sloten heeft vaak is het in veek gevallen overkill voor mij. Beide ook 10 usb slots :/ maar verder is de micro atx een prima moederbord inderdaad.

Ik neem ook 2x 4GB en 400W psu, futureproof en niet aanzienlijk veel duurder.

Ik zal misschien rondkijken naar radeon, ik zag dat ze goedkoper en sterker dan de gtx 6/7xx te vinden zijn (b.v. r9 270x). Ik moet alleen mezelf hiervoor overtuigen :$ Dan heb ik bij elkaar toch een prima systeem voor een prikkie. Bedankt voor het advies heren.

• easyyet
Ik zag trouwens dat in jouw eerdere lijst lazershark met die i5 dat je ook een ander moederbord had. Is dit noodzakelijk?

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
[b][message=45718875,noline]

Ik zal misschien rondkijken naar radeon, ik zag dat ze goedkoper en sterker dan de gtx 6/7xx te vinden zijn (b.v. r9 270x). Ik moet alleen mezelf hiervoor overtuigen :$ Dan heb ik bij elkaar toch een prima systeem voor een prikkie. Bedankt voor het advies heren.
Waarom jezelf overtuigen, het is heel simpel.

Alleen een 970 op 1080 (hoger en een 390 is beter) is leuk of een 980ti _/-\o_ _/-\o_

in elke andere prijsrange is een amd gpu een betere keus helemaal in het gebruikte spul, een 280x of een 290 (wat voor 200 euro een beest van een gpu is.
En de nadelen??? ze gebruiken een beetje meer stroom. en iets meer koeling gevraagd.
Software is van amd tegenwoordig (laatste 2 jaar) net zo goed als nvidia :) :)

• easyyet
Dankje elmo. Je hebt gelijk inderdaad, zit misschien een beetje teveel in nostalgie-modus xD

Iemand vertelde mij dat die nieuwe generaties intel hd graphics niet te vergelijken zijn met die ze een jaar terug in je laptop stopte, dus ik zal toch even een kijkje nemen naar de i5-6400 met alleen iGPU op het moederbord. Ben wel benieuwd of ik dan ook een moederbord upgrade nodig heb.

[ Voor 61% gewijzigd door easyyet op 02-02-2016 14:44 ]

• lazershark
easyyet schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:05:
Ik zag trouwens dat in jouw eerdere lijst lazershark met die i5 dat je ook een ander moederbord had. Is dit noodzakelijk?
Neen, absoluut niet. Het moederbord dat ik had erbij gezet heeft gewoon wat meer features: 4 ram sloten ipv 2, meer PCI-e poorten, meer Sata poorten, mogelijkheid om een M2 SSD aan te koppelen, etc. Geeft je wat meer mogelijkheden naar de toekomst toe.

Het bord dat Sokiejjj voorstelde: pricewatch: Gigabyte GA-H110M-S2H
zal qua basisfunctionaliteit identiek zijn. Misschien is dit dan ook een betere keuze om wat te besparen.
easyyet schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:40:
Dankje elmo. Je hebt gelijk inderdaad, zit misschien een beetje teveel in nostalgie-modus xD

Iemand vertelde mij dat die nieuwe generaties intel hd graphics niet te vergelijken zijn met die ze een jaar terug in je laptop stopte, dus ik zal toch even een kijkje nemen naar de i5-6400 met alleen iGPU op het moederbord. Ben wel benieuwd of ik dan ook een moederbord upgrade nodig heb.
http://www.tomshardware.c...core-i5-6600k,4252-9.html

http://www.notebookcheck....raphics-530.148358.0.html

Kijk eens even naar bovenstaande benchmarks. De prestaties van de Intel HD 530 geintegreerde graphics (die van de i5 6400) zijn niet slecht, maar ook niet te vergelijken met een aparte videokaart.

Je kan sommige topgames van dit moment spelen op medium settings met 1366x768 resolutie (Battlefield Hardline, Fifa 16, Metal Gear Solid V, Dirt Rally). Andere topgames zijn dan weer totaal onspeelbaar (Witcher 3, Batman Arkham Knight, Far Cry 4). De meeste free to play games zullen niet zwaarder zijn dan bovengenoemde games, en zal je dus tenminste op medium tot hoge instellingen kunnen draaien denk ik. Ook games als Minecraft of World of Warcraft zullen geen probleem zijn.

Met een 750Ti of GTX 660 kan je alle games op tenminste medium spelen op 1080p. Die kaarten zijn ongeveer een slordige 4 keer sneller dan de Intel HD 530:

http://www.videocardbench...hp?gpu=GeForce+GTX+750+Ti
http://www.videocardbench...u.php?gpu=GeForce+GTX+660
http://www.videocardbenchmark.net/gpu.php?gpu=Intel+HD+530

Hangt er dus vanaf hoeveel belang je hecht aan gaming tov je andere taken. De i5 6400 zal zijn werk voor de komende jaren voorbeeldig doen in allerhande toepassingen, en zal langer 'snel' blijven dan een i3 of AMD CPU.

Maar als je gamen toch belangrijk vindt (en je ziet jezelf ook wel wat zwaardere games spelen), dan kan je best je budget wat spreiden en meer besteden aan de grafische kaart. (voor een 100 euro tweedehands een GTX 660 of 760 bijvoorbeeld).

[ Voor 16% gewijzigd door lazershark op 02-02-2016 15:34 ]

• easyyet
Ik ga uiteindelijk toch voor de i5-6400. Ik heb altijd de optie om er een videokaart bij te gooien, aangezien ik weinig game kan ik er voor kiezen om dit over een jaar te doen of nog later. Bedankt voor het advies lazershark. Deze week ga ik ermee aan de slag, ik zal hier binnenkort feedback geven op het systeem (mss zijn anderen benieuwd).

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 21:38

mirno

私の名前はMirnoです

easyyet schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 17:16:
Ik ga uiteindelijk toch voor de i5-6400. Ik heb altijd de optie om er een videokaart bij te gooien, aangezien ik weinig game kan ik er voor kiezen om dit over een jaar te doen of nog later. Bedankt voor het advies lazershark. Deze week ga ik ermee aan de slag, ik zal hier binnenkort feedback geven op het systeem (mss zijn anderen benieuwd).
Neem er dan wel minimaal een 450W voeding bij zodat je elke GPU erbij kan zetten. Je kan voor rond de +€100 een erg goede r9 280(x) hebben.

我的名字是Mirno

• lazershark
Graag gedaan!

Voor het RAM geheugen, als je voor de i5 6400 gaat, neem dan ook DDR4 geheugen dat iets sneller geklokt is. En ZEKER 2x4 GB ipv 1x8GB, zodat het in Dual Channel werkt.

Dit bijvoorbeeld: pricewatch: Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA
Of dit, nog ietsje sneller: pricewatch: Kingston HyperX Fury black HX426C15FBK2/8

Een paar euro duurder, maar een onboard GPU heeft geen eigen geheugen, en maakt dus gebruik van het RAM geheugen van het systeem. Sneller geheugen zorgt dus voor betere grafische prestaties. Dit kan wel een 10% prestatieverschil geven. Zie ook dit artikel: http://www.anandtech.com/...mory-scaling-on-haswell/6

Veel plezier ermee! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door lazershark op 02-02-2016 18:02 ]

• Ayyylias
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:18
hoi (kan nog een edit komen, heb nu geen bronnen xD)
een tijdje geleden (bijna 1.5jaar) heb ik een systeem voor een vriend gebouwd met als doel upgradebaarheid, ik had toen een budget van 300euro, er het systeem loopt nog steeds zeer goed (alleen de GPU is nu er in gezet, was eerst de IGpu)

maar mijn advies is:
een I3 proccessor
8GB ram (dit is gewoon goed voor gamers, 4 gb is tegenwoordig aan de krappe kant)
DDR3 is gewoon nog goed maar DDR4 zal wel mooi zijn (de ram zelf is in pricipe niet duurder)
een moederbord met 4 ram sloten
geen dingen als M.2 in de filters zetten (word het duur van)
300-450W voeding als je deze nog wel wil vervangen
meer dan 549W voeding als deze moet blijven.
Gewoon de IGpu Gebruiken
Onboard audio

wat ik toen voor mijn vriend in elkaar gezet heb
Intel Core I3 4330
Gigabyte (H81 Moederbord als ik het goed heb)
4 GB Kingston Ram (1 stick)
350W vs350 voeding (corsair)

om het simpel samen te vatten
denk niet nu alles te kopen ;) doe een wat duurder moederbord (met bijv 4 ramsloten)
een I3 is MEER DAN ZAT voor normale dingen (ik doe video editing op een Pentium G3258)
GEEN HDD, een ssd is vereist ;)

Fijne dag verder ;)

EDIT,
het bord dat ik voor een vriend had was een B85 Chipset niet B81 ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Ayyylias op 02-02-2016 23:48 ]

• easyyet
mcelias5 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 23:40:
hoi (kan nog een edit komen, heb nu geen bronnen xD)
een tijdje geleden (bijna 1.5jaar) heb ik een systeem voor een vriend gebouwd met als doel upgradebaarheid, ik had toen een budget van 300euro, er het systeem loopt nog steeds zeer goed (alleen de GPU is nu er in gezet, was eerst de IGpu)

maar mijn advies is:
een I3 proccessor
8GB ram (dit is gewoon goed voor gamers, 4 gb is tegenwoordig aan de krappe kant)
DDR3 is gewoon nog goed maar DDR4 zal wel mooi zijn (de ram zelf is in pricipe niet duurder)
een moederbord met 4 ram sloten
geen dingen als M.2 in de filters zetten (word het duur van)
300-450W voeding als je deze nog wel wil vervangen
meer dan 549W voeding als deze moet blijven.
Gewoon de IGpu Gebruiken
Onboard audio

wat ik toen voor mijn vriend in elkaar gezet heb
Intel Core I3 4330
Gigabyte (H81 Moederbord als ik het goed heb)
4 GB Kingston Ram (1 stick)
350W vs350 voeding (corsair)

om het simpel samen te vatten
denk niet nu alles te kopen ;) doe een wat duurder moederbord (met bijv 4 ramsloten)
een I3 is MEER DAN ZAT voor normale dingen (ik doe video editing op een Pentium G3258)
GEEN HDD, een ssd is vereist ;)

Fijne dag verder ;)

EDIT,
het bord dat ik voor een vriend had was een B85 Chipset niet B81 ;)
Dit is inderdaad precies waar ik naar op zoek ben, voor mij extra fijn dat iemand nadruk legt op iGPU. Ssd heb ik al, raad inderdaad iedereen aan de overstap te maken, ik was zelf ook de eerste minuut om. Onboard soundkaart was me al aangeraden ;) Moederbord pas ik wellicht aan, zie alinea hieronder. i5 processor ga ik wel aanschaffen, omdat we stiekem toch niet om Merkels "wir schaffen das" heenkunnen :P

Oh, en wat is een M.2 als ik vragen mag?

Pc kapot dus werken met quotes is een hel, dus bij deze aan lazershark:
Ik heb trouwens ook even gekeken op de websites van ieder genoemd moederbord, en deze geven allemaal aan maar met 2,1 GHz ramgeheugen te werken. Dit komt overeen met de crucial geheugensticks die ik reeds had gekozen. Ik neem aan dat een upgrade naar 2,4 of zelfs 2,66 GHz ook geen 10% winst zal opleveren, right?

Ook ben ik het een en ander gaan invullen in de voedingscalculator. Gaf 280 Watt aan. Oké oké! Hmm, nu videokaart erbij, kijken wat er gebeurt. 580 Watt........ :F :( :? |:( :/ :')

• Ayyylias
M.2 is een nieuwe (dure) interface (connector) voor SSDs die makkelijker te installeren is en technisch gezien ook sneller als sata, maar op het moment is die standaard erg duur (zowel de moederborden als de ssds) ;)

Die ssds hoef je als consument nu niet naar te kijken, tenzij je echt een hele dure pc bouwt, en in laptops is dit een goede standaard sinds de ssd direct op het moederbord gaat en kleiner is :)

• easyyet
mcelias5 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 09:06:
M.2 is een nieuwe (dure) interface (connector) voor SSDs die makkelijker te installeren is en technisch gezien ook sneller als sata, maar op het moment is die standaard erg duur (zowel de moederborden als de ssds) ;)

Die ssds hoef je als consument nu niet naar te kijken, tenzij je echt een hele dure pc bouwt, en in laptops is dit een goede standaard sinds de ssd direct op het moederbord gaat en kleiner is :)
Klopt dit is voor mij niet van belang, gelukkig maar want vrijdag komt (als het goed is) het materiaal binnen ;)

• Ayyylias
easyyet schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 19:49:
[...]

Klopt dit is voor mij niet van belang, gelukkig maar want vrijdag komt (als het goed is) het materiaal binnen ;)
Mooi :)

Edit:
Welk lijstje heb je exact besteld?

[ Voor 8% gewijzigd door Ayyylias op 03-02-2016 19:52 ]

• easyyet
mcelias5 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 19:50:
[...]

Mooi :)

Edit:
Welk lijstje heb je exact besteld?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 189,95€ 189,95
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 52,95€ 52,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 38,95€ 38,95
1be quiet! System Power 8 400W€ 40,95€ 40,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 322,80

Deze lijst.
easyyet schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 02:44:
[...]
Ik heb trouwens ook even gekeken op de websites van ieder genoemd moederbord, en deze geven allemaal aan maar met 2,1 GHz ramgeheugen te werken. Dit komt overeen met de crucial geheugensticks die ik reeds had gekozen. Ik neem aan dat een upgrade naar 2,4 of zelfs 2,66 GHz ook geen 10% winst zal opleveren, right?

Ook ben ik het een en ander gaan invullen in de voedingscalculator. Gaf 280 Watt aan. Met videokaart erbij is dit opeens 580, wijkt dus allebei flink af van de 400 Watt die ik gekocht heb.
Ben ook wel benieuwd hoe dit nog zit. Dan kan ik hier later nog rekening mee houden.

• Ayyylias
oja, de kast was er al ;)
ik dacht even dat je niks had om je PC in te stoppen ;P

• easyyet
Ho! Ho! Ik kan alles nog aan een wasrek hangen xD

• easyyet
Ik heb 'm nu in elkaar gezet, loopt als een trein. Bedankt voor de hulp!

Ik ben wel problemen tegengekomen met drivers (niet zo gek), bij het overzetten van de ssd uit de laptop naar de desktop. Dit heb ik handmatig opgelost.

Heeft iemand van jullie nog tips voor een clean install van windows? Ik heb er eigenlijk totaal niet over nagedacht hoe ik een schone windows er op kan krijgen.

• easyyet
Met een upgrade naar Windows 10 is het me gelukt. Ik twijfelde enorm over enkel iGPU, maar ik dit neem ik terug. Fantastisch processor, en ontzettend stil. _/-\o_
Pagina: 1