Voor mijn project wil ik 6 afzonderlijke verkorte ledstrips aansturen met Arduino. Nu ben ik al dagenlang aan het zoeken hoe deze direct aan te sluiten, en zie dat ik TIP20's moet gebruiken, maar de 1 gebruikt wel extra weerstanden, de ander niet, de 1 gebruikt een voltage regulator, de ander niet.
Het gaat om een 12volt 5050 ledstrip van 5 meter, verkort tot minimale stukjes van 3 leds (zo kort als mogelijk is dus).
Mijn vraag is of het uitmaakt dat de strips zo kort zijn? Moet ik hier niet op 1 of andere manier rekening mee houden? In principe zie ik veelal ledstrips van 5 meter op dezelfde manier aangesloten worden als strips van 10 cm. Dit brengt me in de war...
Er loopt dan toch veel meer Ampere doorheen, wanneer de strip 5 meter lang is, in plaats van 10cm?
Worden de BJT's dan niet super heet, omdat al die stroom ergens heen moet?
Het gaat om een 12volt 5050 ledstrip van 5 meter, verkort tot minimale stukjes van 3 leds (zo kort als mogelijk is dus).
Mijn vraag is of het uitmaakt dat de strips zo kort zijn? Moet ik hier niet op 1 of andere manier rekening mee houden? In principe zie ik veelal ledstrips van 5 meter op dezelfde manier aangesloten worden als strips van 10 cm. Dit brengt me in de war...
Er loopt dan toch veel meer Ampere doorheen, wanneer de strip 5 meter lang is, in plaats van 10cm?
Worden de BJT's dan niet super heet, omdat al die stroom ergens heen moet?
[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 227485 op 02-02-2016 22:25 . Reden: typo ]