Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:41

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Topicstarter
Beste mede-Tweakers

Dit is mijn eerste Topic dus ik doe mijn best

Eind maart loopt mijn Ziektewet af omdat ik dan langer dan 2 jaar ziek ben. Ben vanuit de WW in ZW beland
Begin januari een telefonisch gesprek gehad met een reïntegratie-coach van de afdeling en we hebben afgesproken dat ik "actiever werk moest gaan zoeken". Verder is er nog steeds geen sollicitatiePLICHT.

Nu komt er mogelijk iets leuks op mijn pad* waar ik aan de slag kan maar feitelijk ben ik nog steeds ziek.
Als ik me beter meld en het blijkt uiteindelijk toch niet te gaan kom ik weer aan het begin van mijn ZW en krijg ik alle ellende weer over me heen.

Ik zit nu ziek thuis vanwege een Spierziekte (Ziekte von Recklinghausen) en door die spierziekte ook toenemende epileptische aanvallen.

Kort samengevat "aas" ik dus op een (gedeeltelijke)afkeur. Dat bied meer ondersteuning bij het vinden van een baan, omscholing, tegemoedkoming voor werkgever als ik me ziek meld"

Mijn vraag. Pak ik dat goed aan? Wat is jullie mening hierover? Houd er rekening mee dat ook mijn zgn "functionele mogelijkheden lijst", zeer beperkt is. Denk hierbij aan niet zwaar tillen, geen machines bedienen, geen wisseldiensten, niet op hoogtes werken, niet alleen mogen werken etc..etc..

* Dat moois is dat Mycom Den Helder weer open gaat en ze mogelijk iemand voor de TD nodig hebben. De beste man was nu te druk met de doorstart

Bedankt alvast

[ Voor 1% gewijzigd door Technomania op 01-02-2016 16:50 . Reden: waardevolle toevoeging van de 1e reageerder ]

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Beste antwoord (via Technomania op 01-02-2016 17:25)

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
http://www.uwv.nl/particu...ewet-uitkering/index.aspx

Als je in de WW zit en je net als jij langdurig ziek bent kan je na 2 jaar ziektewet het procedure starten voor een WIA uitkering. Je krijgt als ik de site mag geloven na 1 jaar en 8 maanden in jouw situatie hierover al een brief van het UWV. Je zou deze dus al gehad moeten hebben als je in maart 2 jaar lang in de ziektewet hebt gezeten.

Mogelijk dat je nu al het papierwerk kan gaan beginnen voor je WIA aanvraag. Je moet dan nog wel maar zien wat je krijgt qua afkeuring.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:22

ZieMaar!

Moderator General Chat
Even kijken of ik het helemaal goed snap:

- je bent nu ergens in dienst
- in maart ben je 2 jaar ziek
- bij je huidige baas kun je niet reintegreren omdat hij niet een plek heeft die voor jou geschikt is
- je werkgever gaat je dan ontslaan (ivm 2 jaar ziek)

Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Topicstarter
ZieMaar! schreef op maandag 01 februari 2016 @ 16:46:
Even kijken of ik het helemaal goed snap:

- je bent nu ergens in dienst
- in maart ben je 2 jaar ziek
- bij je huidige baas kun je niet reintegreren omdat hij niet een plek heeft die voor jou geschikt is
- je werkgever gaat je dan ontslaan (ivm 2 jaar ziek)

Klopt dat?
Ow... Belangrijk detail. Ben vanuit de WW in de ZW beland.
Vorige werkgever wil me graag terughebben maar het is seizoenswerk, ik mag het niet meer en kan er niet meer komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:22

ZieMaar!

Moderator General Chat
Dus nu nergens in dienst? Dan zullen anderen je moeten helpen, ik weet eea van het stuk als je nog in dienst bent, het vervolg traject ken ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Topicstarter
Doe 1 a 2x in de week vrijwilligerswerk in een verzorgingstehuis dus dat is niet echt in dienst.

Het zal wel een gedeeltelijke wia worden helaas, dus anderen helpen mij al door mee te betalen aan mijn ZW (oa jullie). En voor de praktische dingen heb ik gelukkig vrienden die afentoe met me de zware boodschappen gaan halen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake

Als je in de WW zit en je net als jij langdurig ziek bent kan je na 2 jaar ziektewet het procedure starten voor een WIA uitkering. Je krijgt als ik de site mag geloven na 1 jaar en 8 maanden in jouw situatie hierover al een brief van het UWV. Je zou deze dus al gehad moeten hebben als je in maart 2 jaar lang in de ziektewet hebt gezeten.

Mogelijk dat je nu al het papierwerk kan gaan beginnen voor je WIA aanvraag. Je moet dan nog wel maar zien wat je krijgt qua afkeuring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Topicstarter
CMD-Snake schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:16:

Klopt nav deze brief ook een telefonische afspraak gehad op 4 Jan. jl

edit: Dacht dat je dus automatisch doorging naar een WIA, blijkbaar dus zélf aanvragen. Is iets anders als wat UWV zei. Die melden dat ik binnenkort weer naar de keuringsarts moest.

edit2: Die specifieke brief nog niet gehad

[ Voor 12% gewijzigd door Technomania op 01-02-2016 17:28 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
technomania schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:20:
Dacht dat je dus automatisch doorging naar een WIA, blijkbaar dus zélf aanvragen. Is iets anders als wat UWV zei. Die melden dat ik binnenkort weer naar de keuringsarts moest.
Er staat ook op de site dat je het zelf moet aanvragen om het WIA traject te starten. Zo te zien stopt je ZW uitkering hoe dan ook na twee jaar.

Gezien dat je nog een maand over hebt zou ik snel het formulier invullen. Dan kan het traject starten. Je zal sowieso gekeurd moeten worden om te bepalen voor hoeveel procent je afgekeurd wordt.

Volgens de site van het UWV doen ze er ongeveer 8 weken over om tot een beslissing te komen.

http://www.uwv.nl/particu...g-wia-aanvraag/index.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Topicstarter
CMD-Snake schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:51:
[...]

Er staat ook op de site dat je het zelf moet aanvragen om het WIA traject te starten. Zo te zien stopt je ZW uitkering hoe dan ook na twee jaar.

Gezien dat je nog een maand over hebt zou ik snel het formulier invullen. Dan kan het traject starten. Je zal sowieso gekeurd moeten worden om te bepalen voor hoeveel procent je afgekeurd wordt.

Volgens de site van het UWV doen ze er ongeveer 8 weken over om tot een beslissing te komen.

http://www.uwv.nl/particu...g-wia-aanvraag/index.aspx
Inmiddels zelf de procedure gestart. Net de aanvraag verstuurd. Alleen raar de vraag "Eigen oordeel" kon ik niet invullen.

edit: Net al gebeld voor een afspraak met de wia-keurings-arts. Mag 2 maart al heen.

[ Voor 5% gewijzigd door Technomania op 02-02-2016 12:34 ]

Pagina: 1