Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade of nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BlackTian
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-07-2024
Mijn vraag
Zoals in de titel vermeld staat, een upgrade van huidige laptop of een nieuwe laptop kopen?

Huidige Laptop
Op het moment hebben we een HP Pavilion G7 17inch.
Met een AMD E2-300M APU cpu, een Radeon HD Graphics gpu, 4 GB ram en 500 GB opslag.
Ik denk dat het pricewatch: HP Pavilion g7 1399sd (B1Q14EA#ABH) is, maar ben niet helemaal zeker over de videokaart.

Probleem
Het probleem is dat de laptop erg traag begint te worden. Het opstarten van Windows (al is dat niet het grooste probleem) maar vooral programma's zoals Internet Explorer of Word. Eigenlijk met alles. Nu wordt de laptop vooral gebruikt om op Facebook te kijken, te mailen, bankzaken en te downloaden, geen intensief gebruik dus.

Hij maakt bij bovengenoemd gebruik ook veel herrie. Als ik dan in taakbeheer kijk wordt de cpu maar voor zo'n 50% gebruikt. Kan het zijn dat het de HDD is die je hoort? Al dat geluid bij een beetje internetten is ook een ergernis namelijk.

Nu is de vraag, denken jullie dat het zin heeft om een SSD er in te zetten ipv de harde schijf die er nu in zit om hem sneller (en stiller) te maken?

Andere laptop
De andere optie is natuurlijk om een nieuwe laptop te kopen, maar dan ben je gelijk veel meer kwijt. De goedkoopste laptop uit de BBG van februari is al €450. Een stuk duurder dan een SSD.

Hoop dat ik het op de goede plek heb gepost?

Beste antwoord (via BlackTian op 03-02-2016 12:21)

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-11 17:41
Als het voor die standaard taken word gebruik is een upgrade van een SSD genoeg. ik zou dit dan ook erg aanraden IPV van een nieuwe laptop.

Let wel op dat je dan windows opnieuw moet installeren en een bootalble usb of DVD met windows er op nodig hebt.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-11 17:41
Als het voor die standaard taken word gebruik is een upgrade van een SSD genoeg. ik zou dit dan ook erg aanraden IPV van een nieuwe laptop.

Let wel op dat je dan windows opnieuw moet installeren en een bootalble usb of DVD met windows er op nodig hebt.

• BlackTian
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-07-2024
Thewisbone schreef op maandag 01 februari 2016 @ 16:50:

Dankjewel, gaan we dat eerst proberen!