Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco85
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 09:08
Ik heb een Raspberry en een Arduino via USB a - b connector aan elkaar hangen. Ik draai hyperion op de raspberry (voor ambilight) en de arduino stuurt de led strip aan. Alles is aangesloten volgens deze tutorial (http://roybongers.nl/2015...ino-openelec-en-hyperion/)

Ik wil graag dat ik via de arduino de hyperion service uit en aan kan zetten. Iemand een idee hoe dit te realiseren is en hoe?

Voor de arduino heb ik ook nog een IR ontvanger, dit is voor stap 2 zodat ik via de afstandsbediening de service kan stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 12:49
Een logische poort van de Arduino aan de GPIO van de Pi hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco85
Pizza_Boom schreef op maandag 01 februari 2016 @ 14:25:
Een logische poort van de Arduino aan de GPIO van de Pi hangen?
Het liefste gewoon over de serial port (de usb verbinding) als dat mogelijk is. Volgens mij moet dat kunnen maar ik ben nog een noob op het gebied van de arduino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 12:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco85
Mooi, ik ga hier vanavond even mee knutselen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

royco85 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 14:18:
Ik wil graag dat ik via de arduino de hyperion service uit en aan kan zetten. Iemand een idee hoe dit te realiseren is en hoe?
Laat de Arduino op het moment dat de service uit moet iets via serial.println naar de Pi sturen. Op de Pi laat je dan een script draaien dat inkomende communicatie van de Arduino opvangt, bijv. met
Bash:
1
2
3
4
5
#!/bin/bash

stty 9600 cs8 igncr -parenb -cstopb crtscts -echo -F /dev/ttyUSB0

if read VARIABLE < /dev/ttyUSB0; then

en dan als VARIABLE de inhoud bevat dat gestuurd is op het moment dat die service uit moet, het bash script die service uit laten schakelen. Je kan dan na die if nog een if schrijven die VARIABLE met een variabele in het script vergelijkt (ter bevestiging) en dan pas het stop service commando uitvoert. Zoals dit bijv.
Bash:
1
if [ $VARIABLE == $var1 ]; then

Waarbij $var1 een in het script toegewezen waarde heeft. Als je die de waarde (ik noem maar wat) "hyperion" geeft, dan laat je de Arduino de tekst "hyperion" sturen, waarna het script dan de juiste if uitvoert en de service stop zet.

edit: Betreffende commando's zijn gebruikt bij Arduino-> Pi communicatie m.b.v. APC220 433MHz transceivers, maar zijn met de juiste /dev/tty* ook bruikbaar voor directe communicatie tussen Arduino en Pi.

[ Voor 22% gewijzigd door Raven op 01-02-2016 16:11 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1