Toon posts:

Laptop voor fotoalbums

Pagina: 1
Acties:

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 21:08
Mijn vrouw is op zoek naar een laptop vooral voor het maken van fotoalbums etc.
Laptop is wel t.v.v onze desktop (C2D E6600,ATI4800 512MB,1TB HDD,6GB MEM WIndows 8.1)

Twijfelen nog wel over het formaat 15.6 of 17.
Misschien nog een laptop met touchscreen, maar dit is geen vereiste.

Wat ga je met je laptop doen?
Albelli fotoalbums, photoshop,picasa,internet en mail

Wat is je budget?
500 - 700 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Gelieve HP in het zilver.

Zijn zelf deze al tegen gekomen voor pricewatch: HP 15-ac141nd
€ 674,10

Maar volgens mij kan een i5 ook wel met 8gb geheugen en 1TB HDD.
Alleen geen idee of intel graphics 4400 voldoende is

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:09
Even een simpele vraag; Waarom kies je niet voor een desktop systeem als je niet van plan bent de laptop mee te gaan nemen? Heeft dit met de 'opruim' mogelijkheid te maken van een laptop?

Misschien interessant alternatief is namelijk een Intel NUC, klein, krachtig en makkelijk weg te werken voor een strakke werkplek.

AdGuard Home

• G.Scholtens
bardi-1 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 13:58:
Even een simpele vraag; Waarom kies je niet voor een desktop systeem als je niet van plan bent de laptop mee te gaan nemen? Heeft dit met de 'opruim' mogelijkheid te maken van een laptop?

Misschien interessant alternatief is namelijk een Intel NUC, klein, krachtig en makkelijk weg te werken voor een strakke werkplek.
Laptop omdat deze wel makkelijk mee te nemen is. Desktop staat nu in een aparte kamer.
Wel zo fijn dat je ook elders in huis kan zitten aan tafel bijvoorbeeld.

• G.Scholtens
Iemand die ons nog advies kan geven?

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:17
Tja op zich niet zo heel zwaar gebruik als ik het zo begrijp.
Ik zou echter wel voor een laptop met een SSD gaan, daar heb je toch echt wel veel meer plezier van.
Een i5 met SSD zal bij jullie gebruik dan ook sneller zijn dan een i7 met een HDD.

Zoiets bijvoorbeeld?
pricewatch: Toshiba Satellite L50-C-20W

Het is dan wel geen HP, maar als je perse zilver van HP wil dan ben je snel uitgezocht.

[Voor 23% gewijzigd door Arjant2 op 04-02-2016 10:55]

• KermieCow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 21:56

KermieCow

to MOoh or not to MOoh...

Een 17" scherm is een aanrader, als je veel met visueel werk bezig bent is een groter scherm fijn. Klein scherm is handig als je de laptop veel meeneemt, maar aangezien je hem alleen in huis gebruikt, valt dat als voordeel af.

• G.Scholtens
Oke thnx, zal dan rond kijken naar de 17inch modellen.
Maar dan nog wel cpu en welke videokaart

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:17
videokaart doet er niet toe, heb je niet nodig voor fotoalbums te maken.
Dus een i5-5200u is prima.
Een i3 zou trouwens ook prima zijn, maar neem wel een SSD.

• G.Scholtens
Zitten op dit moment te twijfelen tussen de volgende 2 laptops:

HP:
pricewatch: HP Pavilion 15-ab131nd

Medion:
https://nl.pepper.com/aan...d-99850-voor-eur599-22022

HP ziet er net even iets strakker uit, maar qua specs vind ik de Medion weer beter.

Laptop zal gebruikt worden door mijn vrouw voor maken van foto albums etc. Voornamelijk in Albelli software pakket.

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:54
G.Scholtens schreef op donderdag 28 april 2016 @ 13:44:

HP:

Medion:

HP ziet er net even iets strakker uit, maar qua specs vind ik de Medion weer beter.

Laptop zal gebruikt worden door mijn vrouw voor maken van foto albums etc. Voornamelijk in Albelli software pakket.
Ik zou de Medion nemen, en wel hierom:

- Beter scherm, hogere resolutie (1920x1080 IPS tegenover 1366x768 TN)
- Energiezuiniger waardoor hij minder snel warm zal worden
- Wordt geleverd met zowel SSD als HDD
- Hoogstwaarschijnlijk een betere batterijduur, vooral door punt 2; misschien wil je hem wel eens gewoon op schoot op de bank gebruiken.

Die HP ziet er prima uit qua uiterlijk, maar de Medion verslaat hem verder letterlijk op elk gebied.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:05

HP:

Medion:

De Medion, vanwege de specificaties (vooral het scherm!). Uiterlijk is misschien belangrijk voor je, maar bekijk het zo: tijdens het gebruik zit je vooral naar de inhoud op het scherm te kijken, en niet naar hoe de laptop er zelf uit ziet ;). Als je hem niet gebruikt leg je hem gewoon weg, dus dan maakt het ook niet uit als hij iets minder mooi is.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online

HP:

Medion:

Je zit met die HP in een prijsklasse waarbij vaak het scherm met elke graad hoekverdraaiing van kleur verschiet.
Dat wil je toch persé niet als je met foto's in de weer gaat?
Neem alsjeblieft de moeite om het exacte HP model Pavilion-15-ab131nd even in de winkel te bekijken, en vergeet niet het scherm dan te bewegen ivm kijkhoek-variaties.

De Aldi-aanbieding is veel beter, denk ik. Die heeft een goed IPS-scherm. Is niet ontspiegeld maar de kleuren zullen dan wel weer voller overkomen.
Ook de overige hardware van de Aldi/Medion is beter/sneller op alle fronten. Hij heeft een volwaardige SSD èn een HD.
Het enige nadelig verschil wat ik zie is dat ie maar 6GB Ram heeft tov van de HP 8GB. Maar dat is doorgaans voor een paar tientjes uit te breiden, mocht het nodig zijn.

[Voor 10% gewijzigd door Bruin Poeper op 28-04-2016 19:57]

• G.Scholtens
Ben nog steeds druk zoekende, uiteindelijk kwam ik deze laptop van HP tegen
15-ab121nd

Graag jullie mening over deze laptop.
Ben bij deze uitgekomen vanwege zijn gunstige prijs en uiterlijk.
Mooie gladde behuizing van HP. meeste HP laptops hebben tegen woordig een robustere behuizing.

Echter lees ik niet veel positiefs over de cpu van dit model, graag hoor ik jullie mening hierover.
CPU is een AMD A8-7410

• Bruin Poeper
  • Niet online
G.Scholtens schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:05:
Ben nog steeds druk zoekende, uiteindelijk kwam ik deze laptop van HP tegen
15-ab121nd

Graag jullie mening over deze laptop.
Ben bij deze uitgekomen vanwege zijn gunstige prijs en uiterlijk.
Mooie gladde behuizing van HP. meeste HP laptops hebben tegen woordig een robustere behuizing.

Echter lees ik niet veel positiefs over de cpu van dit model, graag hoor ik jullie mening hierover.
CPU is een AMD A8-7410
Onlangs liep ik bij BCC te snuffelen, en toen viel mijn oog op deze HP 15-ab140nd:
http://store.hp.com/Nethe...d=L2S57EA&opt=ABH&sel=NTB

Tov van jouw vvoorstel heeft deze een IPS scherm, en dat zag er echt opvallend mooi uit!!!
Mooi contrast, ongevoelig voor variatie in kijkhoeken, mat scherm ('eiglans', niet overmatig mat dus).
Verder heeft hij een 256GB SSD ipv een 1TB gewone HD in jouw voorstel.
Hij kostte bij BCC ca €700.

Mijns inziens heb je daar een hele toffe computer aan. Je ruilt 'game' in en krijgt terug beeldkwaliteit en snelheid. En je mag erop rekenen dat de warmteontwikkeling matig is. Je ventilator blijft stil, je computer en je accu gaan langer mee, je stroomrekening blijft laag.

Persoonlijk zou ik de meerprijs alleen al voor een veel mooier scherm grààg betalen: je moet er altijd tegenaan kijken, en het gaat bovendien ook nog eens om foto's.

[Voor 5% gewijzigd door Bruin Poeper op 19-05-2016 10:37]

• G.Scholtens
Bruin Poeper schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:07:
[...]

Onlangs liep ik bij BCC te snuffelen, en toen viel mijn oog op deze HP 15-ab140nd:
http://store.hp.com/Nethe...d=L2S57EA&opt=ABH&sel=NTB

Tov van jouw vvoorstel heeft deze een IPS scherm, en dat zag er echt opvallend mooi uit!!!
Mooi contrast, ongevoelig voor variatie in kijkhoeken, mat scherm ('eiglans', niet overmatig mat dus).
Verder heeft hij een 256GB SSD ipv een 1TB gewone HD in jouw voorstel.
Hij kostte bij BCC ca €700.

Mijns inziens heb je daar een hele toffe computer aan. Je ruilt 'game' in en krijgt terug beeldkwaliteit en snelheid. En je mag erop rekenen dat de warmteontwikkeling matig is. Je ventilator blijft stil, je computer en je accu gaan langer mee, je stroomrekening blijft laag.

Persoonlijk zou ik de meerprijs alleen al voor een veel mooier scherm grààg betalen: je moet er altijd tegenaan kijken, en het gaat bovendien ook nog eens om foto's.
Zag deze zelf ook al, echter is de opslag ruimte aan de kleine kant.

pricewatch: HP Pavilion 15-ab235nd
Deze laptop voldoet ook aan alles, maar stuk duurder.

Ook een mooie A10, echter een resolutie van 1366x768 (WXGA Wide). Hoor dat niet echt een mooie resolutie is.

Dus qua budget kan ik kiezen, voor een A8 met een HD resolutie. Of een A10 met een 1366x768 (WXGA Wide) Resoltie.

Ook kwam ik via Electrocorner onderstaande tegen, echter is dit eentje uit het HP Renew program:
https://www.electrocorner.nl/hp-pavilion-15-ab235nd.html

• Bruin Poeper
  • Niet online
G.Scholtens schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:12:
[...]

Zag deze zelf ook al, echter is de opslag ruimte aan de kleine kant.

pricewatch: HP Pavilion 15-ab235nd
Deze laptop voldoet ook aan alles, maar stuk duurder.
Die lijkt overeen te komen met mijn zojuist gegeven tip.
Alleen 1TB HD ipv de 256 SSD. O, ik zie dat hij i5-6200U heeft met Intel HD Graphisc 520, hier moet je kiezen tussen Intel en AMD dus. Ik zou Intel nemen.
Prijs zit ook rond €700.

Voordeeltje is misschien nog dat je een HD later nog kan omwisselen met een SSD. Omgekeerd is niet altijd het geval bij HP, omdat je dan soms extra kabeltje nodig hebt (die niet overal te krijgen is).

[Voor 8% gewijzigd door Bruin Poeper op 19-05-2016 12:12]

• G.Scholtens
Zit nu puur te twijfelen tussen de:

en
pricewatch: HP Pavilion 15-ab121nd

Hp Renew durf ik niet aan om te bestellen en ook niet bij deze winkel. Ben bang dat het product niet aankomt of toch gebruikers schade te zien is of niet compleet geleverd word.

Dus dan word het A8 7410 met Full HD of A10 met 1366x768? €700 of hoger past niet echt qua budget.

• Bruin Poeper
  • Niet online
Je draait de centjes 3x om voordat je ze uitgeeft he :)

De 15-ab121nd heeft èn een (goed?, ga toch maar ff kijken!) IPS scherm èn is fullHD en heeft 1TB harde schijf.

Je levert in op "Intel' ipv AMD. Maar ik denk dat je daar in in de praktijk bar weinig van gaat merken.

Ik denk dat dit een hele goede (de beste) keus is voor je geld, waar je toch niets wezenlijks inlevert.
Je hebt dan wel een echte HP met alles erop en eraan die alles doet wat je wilt, en ook zichtbaar mooi is.

Ik raad je wel aan de computer (vooral het beeldscherm) in een winkel te bekijken; voel of het touchpad lekker werkt. Blindelings kopen bij een webshop op basis van specificaties vind ik een groot risico. Er is veel troep in omloop.

P.S.:
Ik grapte eerder wat over stroomverbruik. Maar daar kan je dus echt wat mee verdienen. Een computer maakt vaak flink wat draaiuren. Een zuinige laptop kan met 10W en een desktop bv 110W.
Bij 12 uren/dag aan is dat 4380uren/jaar tegen 100W besparing en €0,20/kWh = €87,60/jaar aan winst.
Een laptop die 20W meer verbruikt kost je dan €17,50/j extra aan stroom, en als ie 6 jaar mee gaat dan heb(mis) je €100 om iets leuks van te doen.
Door apparaten verstandig te vernieuwen heb ik mijn stroomverbuik in een paar jaar tijd gehalveerd.
Dat levert me veel meer op als investeren in zonnepanelen. ;)
Mijn nieuwe TV bv wordt volledig betaald uit energiebesparing. (En dat zou met jouw nieuwe laptop als desktopvervanger ook wel eens het geval kunnen zijn.)

[Voor 76% gewijzigd door Bruin Poeper op 19-05-2016 13:28]

• G.Scholtens
De 15-ab121nd is inmiddels besteld. Topic mag van mij gesloten worden
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee