Automatisch lichten dimmen bij kijken film

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-10 10:41
Hallo,

Ik heb in Vb.net een programma geschreven dat automatisch mijn hue lichten dimt op het moment dat er een film word afgespeeld.

Echter gebeurd dit dus steeds(ook wanneer er geen lichten nodig zijn). Dus ik vroeg mij af of ik het via een sensor kon controleren of het donker genoeg is in de kamer. Zo ja lichten aan, zo niet. Niks doen.

Nu kan ik nergens een USB lichtsensor vinden. Dus vroeg mij af, hebben jullie nog ideeën om te maken??

Met vriendelijke groet
Joerie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Jboy1991 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 13:49:
Hallo,

Ik heb in Vb.net een programma geschreven dat automatisch mijn hue lichten dimt op het moment dat er een film word afgespeeld.

Echter gebeurd dit dus steeds(ook wanneer er geen lichten nodig zijn). Dus ik vroeg mij af of ik het via een sensor kon controleren of het donker genoeg is in de kamer. Zo ja lichten aan, zo niet. Niks doen.

Nu kan ik nergens een USB lichtsensor vinden. Dus vroeg mij af, hebben jullie nog ideeën om te maken??

Met vriendelijke groet
Joerie
Afhankelijk maken van een externe bron die je verteld hoe laat de zon onder gaat en op komt?

Moet je alleen wel oppassen dat je niet de lichten uit laat terwijl het ondertussen donkerder is geworden.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Kun je niet uitlezen wat de huidige stand van je lampen is? als die lager is dan de gewenste instelwaarde is gewoon afblijven ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Dat kan dus niet. Want op het moment dat het bewolkt word, of enorm gaat regenen. Dan is m'n kamer al enorm donker en moet de lichten dus aan. Vandaar die sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:35
Heb je toevallig niet ergens nog een cheapo webcam liggen? Is uiteraard niet geschikt voor precieze lichtmetingen, maar bepalen of het donker genoeg zou wel moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:48
Arduino met willekeurige lichtsensor (of elke andere sensor) en die doorgeven aan je programmaatje?

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Webcam dacht ik ook al aan. Maar heb geen oude liggen helaas. En daarnaast is een meting via sensor nauwkeuriger. Maar dan moet er wel zon sensor bestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Natuurlijk bestaan er lichtsensoren. De grap is om die op de een of andere manier op je PC aangesloten te krijgen, daar zul je per definitie voor moeten gaan hobbyen. En de vraag is of je daarmee goedkoper uit bent dan met het koppelen van een tweedehands webcam.

Verder heeft dit natuurlijk helemaal niks met programmeren te maken. Ik tik je topic door naar Elektronica.

PRG>>EL

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:35
Eerste Google resultaat:

http://www.yoctopuce.com/...al-sensors/yocto-light-v3

[ Voor 15% gewijzigd door BarôZZa op 01-02-2016 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
chaoscontrol schreef op maandag 01 februari 2016 @ 13:57:
Arduino met willekeurige lichtsensor (of elke andere sensor) en die doorgeven aan je programmaatje?
Daar keek ik ook al naar inderdaad. Maar probleem is dat het best groot is. En heb twee katten die het dan als speelgoed gaan zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je zoekt helemaal geen licht sensor (wel/geen licht) maar iets waar je de intensiteit mee meet, een luxmeter.

e.g. http://www.yoctopuce.com/...al-sensors/yocto-light-v3
Jboy1991 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 14:00:
[...]

Daar keek ik ook al naar inderdaad. Maar probleem is dat het best groot is. En heb twee katten die het dan als speelgoed gaan zien
als je dat al als een probleem ziet ?
gewoon goed inbouwen/vastzetten

[ Voor 46% gewijzigd door Fish op 01-02-2016 14:03 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Jboy1991 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 14:00:
[...]

Ik zie niet in hoe dit een probleem hoeft te zijn, of wil je allemaal losse draadjes overal door het huis leggen? Maak een mooie sensor op basis van een duino en sluit het met 1 usb kabel aan op je PC of raspPi of whatever. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
chaoscontrol schreef op maandag 01 februari 2016 @ 14:10:
[...]

Ik zie niet in hoe dit een probleem hoeft te zijn, of wil je allemaal losse draadjes overal door het huis leggen? Maak een mooie sensor op basis van een duino en sluit het met 1 usb kabel aan op je PC of raspPi of whatever. :)
Maar dan moet je handig zijn met hardware en dat ben ik dus niet. Ik kan niet solderen. Dus zocht naar een kant en klare oplossing. Als die er al is tenminste haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Jboy1991 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 14:14:
[...]

Maar dan moet je handig zijn met hardware en dat ben ik dus niet. Ik kan niet solderen. Dus zocht naar een kant en klare oplossing. Als die er al is tenminste haha
Hoeft er niks voor te solderen, mooi moment om hardware te leren lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Fish schreef op maandag 01 februari 2016 @ 13:54:
Kun je niet uitlezen wat de huidige stand van je lampen is? als die lager is dan de gewenste instelwaarde is gewoon afblijven ?
Dat deed ik in eerste instantie ook. Maar probleem was toen. Als je om 16:00 uur film ging kijken. En film was afgelopen, dat ik zelf de lichten aan moest doen en dit wil ik dus juist niet doen haha. Wil een soort bioscoop effect hebben
Pagina: 1