Draadloze timer voor doucheventilator nadraaien

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben op zoek naar iets maar ik weet niet of het bestaat (vast wel) maar ik weet niet hoe het heet.

Situatie is als volgt. Ik heb de mechanische ventilator uit het huis (die permanent draait) eruit gehaald. Deze is voor de 15e keer stuk gegaan en nu was het echt over qua reparatiemogelijkheden. Deze had in de douche altijd een draadloze zender zodat je een x tijd in kon stellen waarop de fan op volle toeren draaide.

Ik heb dit nu tijdelijk opgelost door een simpele buisventilator te plaatsen die het vocht afzuigt, echter moet deze toch wel een poosje nadraaien. Een simpele klik-aan-klik-uit gaat het dus niet worden. Op dit moment wordt hij met Plugwise op vaste tijden aangezet, maar dat dekt het niet. Als je 's avonds gaat douchen moet ik de PC opstarten om het ding aan te zetten en zit ik ook nog met de nadraaitijd.

Ik zoek dus eigenlijk een een kastje wat met een druk op de knop draadloos mijn ventilator kan aanzetten en deze op een ingestelde duur laat draaien.

Het zou in principe ook een apparaat mogen zijn dat zodra je er stroom op zet, deze een vast ingestelde tijd stroom blijft leveren, bijvoorbeeld een half uur. Dan is het met een klik-aan-klik-uit of plugwise switch te combineren.

Bestaat dat?

Alvast dank! :)

[ Voor 9% gewijzigd door Fairy op 01-02-2016 13:13 ]

Beste antwoord (via Fairy op 02-02-2016 15:51)

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:27
Fairy schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 15:37:
[...]

Dank je, mijn fan is overigens een eenvoudige 125mm buisventilator van de Formido

https://www.formido.nl/se...ator-125-mm-00549444.html

Volgens de site is die 150 m³.

Bedoel je deze schakelaar? http://www.tercal-shop.nl...mpschakelaar-11e-antistop

Alleen een beetje jammer van dat continu eigen vermogen van 1,6w :P ja ik ben een energiezuinig mens :P
ik heb zelf een zeer grote ventilator, gewoon om dat ik ook een grote regendouche heb, met vernevelaar.
en dat geeft zoveel vocht, dat ik liever snel veel lucht af voer, als dat ik het lang en weinig doe.

ja die tercal, die werkt te minste.
is een fijn ding (ik heb geen aandelen. ;) )
geen idee of die 1,6W ook werkelijk zo is?
mijn meet apparatuur heeft te veel afwijking op dat soort niveaus.
(zelfs als je een vloer verwarmings-pomp schakelaar wil, is die veel beter als de amfra.
hij is zelfs zo flexibel dat je hem zelfs kunt omdraaien, zodat je warmte kunt weg pompen voor als je een zonneboiler hebt b.v. of te wel er is veel meer mee mogelijk.)

[ Voor 6% gewijzigd door migjes op 02-02-2016 15:49 ]

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-08 20:41

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Ik denk dat je het snelste een oplossing hebt met iets als een trappenhuisautomaat of een nalooptimer oid

[ Voor 5% gewijzigd door deWit op 01-02-2016 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Als je huis is uitgerust met een mechanische ventilatie, dan zul je er toch weer een moeten plaatsen om het binnenklimaat op orde te houden.

Zelf heb ik een eenvoudige mechanische ventilator die met zo'n 3 standen schakelaar werkt (zit in de keuken)
Deze heb ik uitgerust met een eenvoudige klik aan klik uit schakelaar.

In de ventilatieunit heb ik een ACM-1000 Inbouw schakelaar aangebracht. Die schakelt de in de unit aanwezige bruine draad met de eveneens aanwezige zwarte draad met witte streep (Als er 230V op de zwarte draad met witte streep staat gaat ventilator in hoogste stand).

In de badkamer een AWST-8800 Draadloze wandschakelaar op de muur geplakt. De schakelaar kan aan / uit. Maar ook kan je een tijd instellen. Na bv 30 minuten stuurt de schakelaar dan automatisch een uit signaal. Dus alleen even aanzetten als je gaat douchen en na 30 minuten schakelt de ventilatie weer terug naar de lage stand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:12
Je kunt ook helemaal losgaan met domotica en je fan daarmee aansturen :9

Ik weet van mede-tweaker nickyb2 dat hij kijkt of z'n CV-ketel op de heetwater-modus staat (leest hij uit via een OpenTherm gateway) en vervolgens kijkt of dit langer dan 2 min. is. Als dat zo is dan zet hij de fan aan, en laat hem draaien zolang er water wordt getapt. Nadat de ketel weer uit is en er geen water wordt getapt laat hij de fan nog nadraaien (2x tijd dat er water getapt werd. 15 min douchen = 45 min ventileren (15 + (2x15)).
Mooie oplossing, maar voor alleen dit doeleinde wel wat kostbaar :+

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 02-02-2016 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
mijn oplossing:
badkamer word apart afgezogen met een ventilator die een 300m3/h doet.
(ja dat is erg veel voor de badkamer. >:)
liever kort veel als lang te weinig, lol.
had per ongeluk die ventilator nog liggen.)

op de warm water aanvoer van de douch (op zolder) zit een pompschakelaar voor vloerverwarming.
en die schakelt de ventilator in en na een tijdje als de buis is afgekoeld weer uit.
werkt als een zonnetje, draai lekker na maar ook niet te lang.

(niet iedere vloer verwarmings-schakelaar is geschikt. de gene die ik gebruik kun je ook de hysteresis instellen en dat is erg handig in dit geval voor de na draai tijd.
ook de Anti vastloop beveiliging wil je dan uit kunnen zetten.
ik gebruik deze:
http://www.tercal-shop.nl...mpschakelaar-11e-antistop )

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasschuif
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:41

Gasschuif

9,4 kWp, 3 L/LWPs, 8kW Mitsu

Mag het ook met een lokale overwerk timer in de douche? Potentiaal vrij contact

http://zakelijk.ithodaald...vax/analoge-overwerktimer

Als je nergens aan begint zijn de gevolgen niet te overzien. PVoutput Officieel gasloos sinds 04-2016. 8kW VAA Zubadan (met 92L buffervat/hydraulische scheiding) voor de CV met 9 radiatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-08 22:32
gewoon een relais met een afvalvertraging erop in serie met je lichtknop? Dan kan je het contact van die gebruiken om de ventilatorvoeding te onderbreken.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
migjes schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:07:
mijn oplossing:

op de warm water aanvoer van de douch (op zolder) zit een pompschakelaar voor vloerverwarming.
en die schakelt de ventilator in en na een tijdje als de buis is afgekoeld weer uit.
werkt als een zonnetje, draai lekker na maar ook niet te lang.
Goh dat is een slim idee :) Ik heb de CV en die afzuiging dicht bij elkaar. Alleen dan zou het wel eens kunnen dat ie in mijn geval bij elke warmwatertap gaat draaien, want ik meet dan aan het beginpunt. Op zich niet heel erg, een keer te vaak afzuigen, liever dan te weinig.

Mijn ouders hebben ook zo'n ding, maar dan wel op de vloerverwarming:

Afbeeldingslocatie: http://www.econerd.org/portiek/pompschakelaar/img13804.jpg

Zou een oplossing kunnen zijn. Niet helemaal de allerbeste oplossing, maar aan de andere kan, je kunt de fan hierdoor niet vergeten, iets waar het vrouwtje achteraf nog wel eens last van heeft :P
Snowhite0901 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:34:
gewoon een relais met een afvalvertraging erop in serie met je lichtknop? Dan kan je het contact van die gebruiken om de ventilatorvoeding te onderbreken.
Is geen optie. De fan zit op zolder en de lamp in de douche. Kabels doortrekken is ook niet mogelijk en ook niet toegestaan omdat het een andere groep betreft (veiligheid). Tenzij er iets draadloos voor is.

[ Voor 19% gewijzigd door Fairy op 02-02-2016 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Vooral die wat oudere pompschakelaars zijn nogal traag, het duurt volgens deze pagina al gauw een 30 sec. - 2 minuten voordat de pompschakelaar de pomp aanzet. Als je de sensor dan ook nog wat verder van je ketel weg doet (en dichter richting de douche, indien mogelijk) dan win je al wat tijd. Wellicht maakt dat net het verschil zodat hij minder snel reageert op even een kopje afwassen in de keuken ofzo.

Verder wel een grappig oplossing inderdaad. Mooiste zou zijn om een pompschakelaar te hebben met instelbare ondergrens, zodat hij nog een poos nadraait. Kraan uit != stoom weg, dat duurt wel even.

Op eBay zijn ook wel kleine thermostaatjes te koop met instelbare onder- en bovengrens. Maar dan moet je wel verstand hebben van elektra zodat je het veilig kunt aansluiten en in een net doosje stopt.

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 02-02-2016 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
ThinkPadd schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:54:
Vooral die wat oudere pompschakelaars zijn nogal traag, het duurt volgens deze pagina al gauw een 30 sec. - 2 minuten voordat de pompschakelaar de pomp aanzet. Als je de sensor dan ook nog wat verder van je ketel weg doet (en dichter richting de douche, indien mogelijk) dan win je al wat tijd. Wellicht maakt dat net het verschil zodat hij minder snel reageert op even een kopje afwassen in de keuken ofzo.

Verder wel een grappig oplossing inderdaad. Mooiste zou zijn om een pompschakelaar te hebben met instelbare ondergrens, zodat hij nog een poos nadraait. Kraan uit != stoom weg, dat duurt wel even.

Op eBay zijn ook wel kleine thermostaatjes te koop met instelbare onder- en bovengrens. Maar dan moet je wel verstand hebben van elektra zodat je het veilig kunt aansluiten en in een net doosje stopt.
Inschakelen zal een 'issue' zijn idd. Echter het uitschakelen voorzie ik geen problemen. Als ik de douche uitzet zit er heet water in die leiding. Aan de hand van de ingestelde temperatuur zal hij dus nog lang nadraaien. Stel je hem bijvoorbeeld in op 30 graden, dan zal hij na het douchen misschien wel 1,5 uur nadraaien. Mocht dat niet gebeuren dan heb ik een goede reden om die leiding gewoon even te isoleren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
Fairy schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:15:
[...]

Goh dat is een slim idee :) Ik heb de CV en die afzuiging dicht bij elkaar. Alleen dan zou het wel eens kunnen dat ie in mijn geval bij elke warmwatertap gaat draaien, want ik meet dan aan het beginpunt. Op zich niet heel erg, een keer te vaak afzuigen, liever dan te weinig.

Mijn ouders hebben ook zo'n ding, maar dan wel op de vloerverwarming:

[afbeelding]

Zou een oplossing kunnen zijn. Niet helemaal de allerbeste oplossing, maar aan de andere kan, je kunt de fan hierdoor niet vergeten, iets waar het vrouwtje achteraf nog wel eens last van heeft :P
zo een amfra heb ik ook gehad, vond het een onding.
(en niet heel erg geschikt voor wat je nu wil.)

ik kan zelf hem op de buis hangen die alleen naar de douche gaat.
maar als hij dan een keertje vaker aangaat, zal niet zo een hele grote ramp zijn.
je zult vast niet zo gek doen als ik met mijn 300m3/h ventilator (eigenlijk een ventilator voor een heel woonhuis. lol)
ThinkPadd schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:54:

als je de zelfde als die van mij pakt. (tercal)
dan reageert die binnen 2 seconden, het opstarten van de ventilator zelf duurt langer. ;)

ondergrens kun je ook instellen, dat heet dus de hysteresis regeling.
draait hij lekker na zolang als de temperatuur van de hysteresis regeling staat. ;)
Fairy schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 15:26:
[...]
Inschakelen zal een 'issue' zijn idd. Echter het uitschakelen voorzie ik geen problemen. Als ik de douche uitzet zit er heet water in die leiding. Aan de hand van de ingestelde temperatuur zal hij dus nog lang nadraaien. Stel je hem bijvoorbeeld in op 30 graden, dan zal hij na het douchen misschien wel 1,5 uur nadraaien. Mocht dat niet gebeuren dan heb ik een goede reden om die leiding gewoon even te isoleren ;)
niet nodig zie: hysteresis en mijn vloerverwarmings-schakelaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
migjes schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 15:28:
[...]

zo een amfra heb ik ook gehad, vond het een onding.
(en niet heel erg geschikt voor wat je nu wil.)

ik kan zelf hem op de buis hangen die alleen naar de douche gaat.
maar als hij dan een keertje vaker aangaat, zal niet zo een hele grote ramp zijn.
je zult vast niet zo gek doen als ik met mijn 300m3/h ventilator (eigenlijk een ventilator voor een heel woonhuis. lol)

[...]

als je de zelfde als die van mij pakt. (tercal)
dan reageert die binnen 2 seconden, het opstarten van de ventilator zelf duurt langer. ;)

ondergrens kun je ook instellen, dat heet dus de hysteresis regeling.
draait hij lekker na zolang als de temperatuur van de hysteresis regeling staat. ;)

[...]

niet nodig zie: hysteresis en mijn vloerverwarmings-schakelaar. ;)
toon volledige bericht
Dank je, mijn fan is overigens een eenvoudige 125mm buisventilator van de Formido

Bedoel je deze schakelaar? http://www.tercal-shop.nl...mpschakelaar-11e-antistop

Alleen een beetje jammer van dat continu eigen vermogen van 1,6w :P ja ik ben een energiezuinig mens :P

[ Voor 9% gewijzigd door Fairy op 02-02-2016 15:41 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• migjes
Fairy schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 15:37:
[...]

ik heb zelf een zeer grote ventilator, gewoon om dat ik ook een grote regendouche heb, met vernevelaar.
en dat geeft zoveel vocht, dat ik liever snel veel lucht af voer, als dat ik het lang en weinig doe.

(zelfs als je een vloer verwarmings-pomp schakelaar wil, is die veel beter als de amfra.
hij is zelfs zo flexibel dat je hem zelfs kunt omdraaien, zodat je warmte kunt weg pompen voor als je een zonneboiler hebt b.v. of te wel er is veel meer mee mogelijk.)

[ Voor 6% gewijzigd door migjes op 02-02-2016 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
migjes schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 15:46:
[...]

Super, bedankt!

Snap ik nu de hysteresis ook goed, want die ken ik normaliter in de vorm van een waardebereik waarin geschakeld mag worden, zodat er bij 1 graad verschil geen pendeling ontstaat, maar in dit geval dus ook met een instelbare ondergrens.

Ik kan dus tegen het ding zeggen dat hij bij 40 graden moet gaan blazen, maar uit moet gaan zodra hij onder de 60 graden zakt?

Of moet de ondergrens altijd onder de starttemperatuur liggen? Dus inschakelen bij 50 graden en stoppen onder de 45...

In het eerste geval zou hij bij een korte opwarming namelijk permanent gaan draaien?

Sowieso ben ik al enorm geholpen :> _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
Fairy schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 15:56:
[...]

Super, bedankt!

Snap ik nu de hysteresis ook goed, want die ken ik normaliter in de vorm van een waardebereik waarin geschakeld mag worden, zodat er bij 1 graad verschil geen pendeling ontstaat, maar in dit geval dus ook met een instelbare ondergrens.

Ik kan dus tegen het ding zeggen dat hij bij 40 graden moet gaan blazen, maar uit moet gaan zodra hij onder de 60 graden zakt?

Of moet de ondergrens altijd onder de starttemperatuur liggen? Dus inschakelen bij 50 graden en stoppen onder de 45...

In het eerste geval zou hij bij een korte opwarming namelijk permanent gaan draaien?

Sowieso ben ik al enorm geholpen :> _/-\o_
toon volledige bericht
oei, hoe leg ik dit uit.
ik probeer (maar weet al dat ik zal falen).

b.v.
je stelt hem in op 40 graden.
en de hysteresis pak je dan 4 graden voor.
dan start hij op 40 graden buistemperatuur met draaien.
en stopt hij met 36 graden buistemperatuur.
(moet je even mee spelen wat het beste werkt, buizen hebben een korte tijd nodig om warm te worden en af te koelen, maar die is te kort voor een fatsoenlijke na draai tijd, dus spelen met de hysteresis om het juiste effect te krijgen.)

kunt de hysteresis ook groter zetten als je dat nog zou willen.
voor mijn vloer verwarming heb ik hem op 8 graden staan en starten op 30 graden.
het word nooit warmer bij de vloerverwarming in de zomer als 28 graden. dus doet hij niet starten in de zomer.
maar dan gaat de vloerverwarming pomp te minste wel door tot dat het cv water kouder word als 22 graden.
(ik doe dit wel even uit het hoofd, ik kan niet even snel kijken of het ook echt zo staat in gesteld, dus ik kan er een beetje naast zitten, maar je begrijpt het wel denk ik.).

edit:
er was iets met die hysteresis regeling, ik weet het niet meer.
is 3 jaar geleden dat ik het heb ingesteld en heb er nooit meer naar hoeven te kijken.

dus dit zou ook kunnen:
dan start hij op 42 graden buistemperatuur met draaien.
en stopt hij met 38 graden buistemperatuur.
probeer het maar, je komt er wel uit. >:)

[ Voor 10% gewijzigd door migjes op 02-02-2016 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:05

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Klikaan klikuit, pompschakelaars, trappenhuisautomaat..???

Zoek je niet gewoon een hygrostaat:
http://www.gira.com/nl_NL...ssteuerung/hygrostat.html
http://www.lichtbrenger-w...au-hygrostaat-p-2504.html

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Eigenlijk wel, maar op vochtigheid sturen is nog best wel traag. Zeker als je een douchecabine met hoge wand en afzuiging daarboven hebt en zo'n ding in de muur aan de andere kant van de ruimte zit.

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 02-02-2016 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:05

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik had in mij vorige huis zon ding hangen (zonder nalooptijd) in de en-suite badkamer. Werkte prima, schakelde snel in en liep door totdat de luchtvochtheid weer gezakt was.

En ja, je moet hem wel een beetje slim plaatsen :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 23:19
ThinkPadd schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 19:50:
[...]

Eigenlijk wel, maar op vochtigheid sturen is nog best wel traag. Zeker als je een douchecabine met hoge wand en afzuiging daarboven hebt en zo'n ding in de muur aan de andere kant van de ruimte zit.
daarom hangt 'ie bij ons recht boven de douche; zet na 1 minuut warm douchen de ventilator aan en blijft ca 5 minuten nadraaien (zit in de ventilator ingebouwd). Maar ik begrijp dat TS zoiets al had en nu een andere oplossing zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-08 22:32
Fairy schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:15:
[...]

[...]

Is geen optie. De fan zit op zolder en de lamp in de douche. Kabels doortrekken is ook niet mogelijk en ook niet toegestaan omdat het een andere groep betreft (veiligheid). Tenzij er iets draadloos voor is.
Jij zocht iets dat op klikaanklikuit aangesloten kon worden. Het lijkt me dat je deze uitgang daar toch op aan kan sluiten?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
migjes schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 16:07:
[...]

oei, hoe leg ik dit uit.
ik probeer (maar weet al dat ik zal falen).

b.v.
dan start hij op 40 graden buistemperatuur met draaien.
en stopt hij met 36 graden buistemperatuur.
(moet je even mee spelen wat het beste werkt, buizen hebben een korte tijd nodig om warm te worden en af te koelen, maar die is te kort voor een fatsoenlijke na draai tijd, dus spelen met de hysteresis om het juiste effect te krijgen.)

kunt de hysteresis ook groter zetten als je dat nog zou willen.
voor mijn vloer verwarming heb ik hem op 8 graden staan en starten op 30 graden.
het word nooit warmer bij de vloerverwarming in de zomer als 28 graden. dus doet hij niet starten in de zomer.
maar dan gaat de vloerverwarming pomp te minste wel door tot dat het cv water kouder word als 22 graden.
(ik doe dit wel even uit het hoofd, ik kan niet even snel kijken of het ook echt zo staat in gesteld, dus ik kan er een beetje naast zitten, maar je begrijpt het wel denk ik.).

edit:
er was iets met die hysteresis regeling, ik weet het niet meer.
is 3 jaar geleden dat ik het heb ingesteld en heb er nooit meer naar hoeven te kijken.

dus dit zou ook kunnen:
dan start hij op 42 graden buistemperatuur met draaien.
en stopt hij met 38 graden buistemperatuur.
probeer het maar, je komt er wel uit. >:)
toon volledige bericht
Dank je voor de uitleg, da's de hysteresis zoals ik hem inderdaad ken. Ik ga het ding vandaag bestellen, denk dat dit voor mij wel de juiste keuze is. Mocht de leiding te snel afkoelen heb ik wel ideeën over (blokje koper aan de buis monteren die langer warm blijft en het afschakelen dus vertraagd. Bij lang douchen een langere nadraaitijd dan bij kort douchen enzo :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
Fairy schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:19:
[...]

Dank je voor de uitleg, da's de hysteresis zoals ik hem inderdaad ken. Ik ga het ding vandaag bestellen, denk dat dit voor mij wel de juiste keuze is. Mocht de leiding te snel afkoelen heb ik wel ideeën over (blokje koper aan de buis monteren die langer warm blijft en het afschakelen dus vertraagd. Bij lang douchen een langere nadraaitijd dan bij kort douchen enzo :Y)
gewoon ophangen, verder heb je waarschijnlijk niks nodig als wat tijd om het echt door te krijgen hoe het werkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
migjes schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:32:
[...]

gewoon ophangen, verder heb je waarschijnlijk niks nodig als wat tijd om het echt door te krijgen hoe het werkt. ;)
Gaan we doen. PS heb in de handleiding al gezien dat de hysteresis bij die model zo werkt:

30c bij hyst 2 = inschakelen bij 31c en uitschakelen bij 29c
30c bij hyst 10 = inschakelen bij 35c en uitschakelen bij 25c

En alles ertussen in stappen van 2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
Fairy schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:55:
[...]

Gaan we doen. PS heb in de handleiding al gezien dat de hysteresis bij die model zo werkt:

30c bij hyst 2 = inschakelen bij 31c en uitschakelen bij 29c
30c bij hyst 10 = inschakelen bij 35c en uitschakelen bij 25c

En alles ertussen in stappen van 2 :P
sorrie, ik heb dat ding 2x ingesteld een paar jaar geleden.
en ik kan het me allemaal niet meer precies herinneren.
je stelt hem in en hij doet het gewoon, dit in tegen stelling van die amfra.
die is linearecta naar de recycling gegaan. ;)

Pagina: 1