GTX 970 op pci 2.0 ipv 3.0

Pagina: 1
Acties:
  • 682 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoDaz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 20:47
Hallo medetweakers

Vandaag heb ik een nieuwe videokaart besteld namelijk de EVGA GeForce GTX 970 4GB Superclocked ACX 2.0.

Na besteld te hebben bedenk ik mij ineens dat ik een pci-e 2.0 bord heb (Sabertooth x58).

Ik heb een beetje rond gekeken over het internet, maar het enige wat ik kan vinden zijn artikelen uit 2013 ofzo over pci-e 3.0 en 2.0. In die artikelen staat dat het vrijwel nog geen verschil maakt omdat games en videokaarten het toch niet benutten, maar inmiddels is het 2016 en ben ik bang dat die artikelen verouderd zijn.

Kan iemand me aangeven of het een groot verschil betreft of dat ik met mijn 970 nog niet aan de limiet van 2.0 toe kom en me dus nog geen zorgen hoef te maken?

Beste antwoord (via MarcoDaz op 01-02-2016 13:06)

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 15:00

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Je hoeft je echt geen zorgen te maken! misschien alleen als je SLI wil gaan doen maar dan denk ik het zelfs nog niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoDaz
Thanks voor je snelle reply. SLI ben ik niet van plan. Heb deze kaart meer als tussenstapje naar een volledige upgrade van de PC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:06
Volgens mij is het een verschil van 1 of 2 procent en dat resulteert in een paar fp/s.
Niets om je druk over te maken iig.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 15:00

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoDaz
Oke thanks allen! Ik denk dat ik redelijk gerustgesteld ben. Het komende jaar zal toch de hele boel vervangen worden, maar ik kan er in ieder geval nu nog even op vooruit begrijp ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoDaz
Haha ik heb gelogen want ik heb in al die tijd nog helemaal niks vervangen en nog altijd draai ik alle games die ik kan bedenken op high hihihi.

En misschien is mijn CPU van 2009, hij is nog altijd niet toe aan vervanging! (hoe dan!?) (i920).

[ Voor 25% gewijzigd door MarcoDaz op 01-07-2019 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:42
Nou... Dan kijk jij waarschijnlijk niet vaak genoeg naar hoe erg jou processor belast word. Ik weet zeker dat een 970 afgeremd word door een 920. Met een snellere processor, zou je nog betere prestaties krijgen.
Zelfs de latere processoren, zoals de 2600K beginnen ondertussen wel op hun einde te lopen.
Heb je een overclock op die processor?

Maar misschien zijn de prestaties goed genoeg voor jou, dat is natuurlijk ook helemaal prima. :)

[ Voor 17% gewijzigd door WEBGAMING op 01-07-2019 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 19:26

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Een 970 is een verbazingwekkend goede kaart, die van mij is ook alweer zo'n 4 jaartjes oud of zo. Je CPU is waarschijnlijk de bottleneck. Maar als je er niets van merkt, gewoon laten zo. Blijkbaar heb je niet van die te-veeleisende software. :)

Die 970 zal waarschijnlijk nog wel langer meekunnen als je niet de nieuwste DirectX-kaart nodig hebt. Had ik al gezegd dat het een verbazingwekkend goede kaart is? Nou, niet vaak genoeg!

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 12:43
MarcoDaz schreef op maandag 1 juli 2019 @ 02:29:
Haha ik heb gelogen want ik heb in al die tijd nog helemaal niks vervangen en nog altijd draai ik alle games die ik kan bedenken op high hihihi.

En misschien is mijn CPU van 2009, hij is nog altijd niet toe aan vervanging! (hoe dan!?) (i920).
Omdat je waarschijnlijk nog steeds dezelfde oude spellen speelt als toen?
Of wellicht gewoon geen zware games.
De GTX970 kan op FHD nog redelijk mee maar met een fatsoenlijke recente processor haal je er toch echt meer uit, want je kan er wel vanuit gaan dat die 920 zwaar de boel bottleneckt.

[ Voor 5% gewijzigd door Arjant2 op 01-07-2019 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoDaz
Ik speel voornamelijk Forza 4, maar in principe draait alles. Merk idd wel dat de CPU de boel behoorlijk nekt, maar 60 FPS op high is in Forza 4 geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:10

br00ky

Moderator Harde Waren
@MarcoDaz, het is me niet helemaal duidelijk waarom je je topic van 3,5 jaar oud kickt met een bericht dat de boel nog werkt. Chapeau! Oude koeien laten we over het algemeen waar ze horen, en dat is niet bovenaan de topiclijst.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.