Toon posts:

In oude laptop investeren of nieuwe (win10) kopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oudere Samsung laptop (win7) van ruim 5 jaar oud, 17 inch.
Deze heeft nagenoeg altijd overdag aan gestaan, en nog.

Omdat hij nu kuren gaat geven wil ik eerst een backup maken met de samsung selution 4, maar krijg hier de boodschap"x:\winclon\manager1.exe".
Dit krijg ik ook als ik een basic herstel wil doen.

Dus fabrieksinstelling wil en kan ik ook niet doen, zonder een backup.

Nu overweeg ik om bij deze 5 jaar oude laptop een nieuwe HD en een nieuwe Win7 te installeren, kosten 100euro.

Maar ik zit dus met bovenstaandeof aanschaf van een nieuwe Lenovo 17 inch van 750euro met Win100.
Win10 lijkt mij lastiger en ik denk dat het nu nog verstandig is om Win7 te blijven gebruiken.

Kortom wie helpt mij en geeft advies?

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-11 09:54
Waarom lijkt je Windows 10 lastiger? Persoonlijk lijkt het mij juiste onverstandig om op Windows 7 te blijven hangen aangezien de support daarvan gaat aflopen.

Ook snap ik de beredenering niet helemaal met betrekking tot het kopen van een nieuwe laptop/upgrade oude laptop. Als je per se Windows 7 wil gebruiken, kan je dat toch ook op je nieuwe laptop installeren?

Verwijderd

Topicstarter
Je schijnt niet terug te kunnen met de key van win10 terug naar win7.

En het gaat ook om de investering, dan zou bij de nieuwe laptop ook nog de aanschaf komen van een nieuwe win7

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Ten eerste er zijn nog meer backup mogelijkheden. Wat wil je precies voor backup eigenlijk..?
Daarnaast wat voor kuren geven je laptop? Zodra hij te oud is en kuren geeft is het t vaak niet meer waart.
Windows 10.. Daar moet je je toch een keer aan toegeven gezien de support van windows 7. Daarnaast is het verschil tussen windows 10 en 7 vrij verwaarloosbaar / bijna identiek.
Wat zijn precies de specificaties van je oude laptop?

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
HD kopen zou ik sowieso niet doen,of je moet perse veel ruitme op je laptop willen.

Wat zijn de 'kuren' die de laptop heeft?

Als het alleen de hdd is die stuk is,dan zou ik deze vervangen voor een SSD(geen trage hdd) en geen nieuwe laptop kopen of je moet echt performance te kort komen of dat de problemen groter zijn met deze laptop.

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:40

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Met ^

Als het probleem zit in de HDD of de windows-installatie zou ik inderdaad lekker een SSD halen, voor +/- €80 heb je al een goede van 240GB. Hierdoor wordt het hele apparaat een stuk vlotter. Voor de meeste dagelijkse dagen is zelfs een laptop met een eerste generatie Core i3/i5 nog snel genoeg, mits voorzien van een SSD.

Kalm aan! En rap een beetje!

Verwijderd

Topicstarter
Het is de Samsung R730 uit 2010

Voor de kuren zie mijn eerste verhaal.

En de backup lijkt mij (als betrekkelijk leek) om dat met de software van Samsung te doen, n.l. Samsung solution 4. Zit standaard op de computer.
En dat lukt nou net niet (zie eerste verhaal)

Kortom nog in deze investeren of een nieuwe kopen. Deze Lenovo IdeaPad Z70-80 80FG00H8NX

Verwijderd

Topicstarter
Wat betekent dan "x:\WinClon\Manager1.exe" ?

Ende laptop blijft af en toe vast zitten, springt dan na een halve minuut weer verder.

En de backup doet het niet.

Om ook nog te reageren op een SSD inbouw, de Win productcode schijnt niet meer te werken bij een belangrijke onderdelen wissel op/aan het moederbord.

Kortom is hij aan het "overlijden" , wat kan ik als leek verder doen, zie mijn eerdere vragen/afwegingen

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2016 13:40 ]

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11 00:27
Gewoon zelf de belangrijke bestanden backupen naar een USB stick of externe harde schijf en vervolgens windows helemaal schoon installeren (complete schijf formatteren dus).

Zit je nog op school? Dan kan je gratis windows 10 education krijgen via slim.nl of surfspot.nl.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat zou moeten denk ik, maar de backup doet het niet.

Ik gebruik liever, als leek, de voorgekookte software die in deze computer zitten.

• JaHalloZeg
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-11 18:23
Als dat standaard backupprogamma het niet doet, moet je toch een andere backupoplossing vinden. Probeer anders handmatig de boel te kopiëren (dus gewoon elke map die je van belang vindt - documenten/foto's/muziek etc. - kopiëren, of gewoon vrijwel alles) naar (zoals rick aangaf) een USB stick/externe HDD. Als je toegang hebt tot een desktop kun je ook overwegen de hele HDD eruit te halen en die in de desktop te stoppen en daarvandaan de boel overkopiëren.
Pagina: 1