Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Slechte ervaring met belcentrale.nl (zakelijk)

Pagina: 1
Acties:
  • 8.339 views

• signout
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 29-11-2017
Beste lezers,

Graag vraag ik jullie advies en expertise.

Op 4 september 2013 heb ik een contract afgesloten bij belcentrale.nl voor het leveren van een voip nummer/account. Het aanbod leek scherp te zijn en de voorwaarden waren duidelijk. Een 1 jarig contract en daarna maandelijks opzegbaar. Dit stond er zeer nadrukkelijk op vermeld en deze voorwaarden waren voor mij belangrijk.

Rond september 2015 heb ik mijn email adres gewijzigd binnen belcentrale.nl naar adres X2, het oude adres X1, was niet meer van toepassing. Ik heb dan ook de facturen van september 2015 tot heden op adres X2 ontvangen.

7 Januari wilde ik mijn account bij belcentrale.nl opzeggen. Hier begon het allemaal zeer moeizaam te verlopen. Na 10 dagen nog niks te hebben gehoord over mijn opzegging contact gezocht met belcentrale.nl. Na een lange wachttijd aan de telefoon en meerdere keren doorverbonden te zijn nog geen antwoord maar collega die en die zou er naar kijken. Enkele momenten later kreeg ik een mail. Daarin werd aangegeven dat ik niet eerder van mijn contract af kan dan januari 2017. Dit vanwege een wijziging van de algemene voorwaarden.

Deze wijziging van de voorwaarden is rond 3 december 2015 verstuurd, aldus de belcentrale.nl medewerker na 5 doorverbindingen en 25 min wachttijd aan de lijn. Deze is verstuur naar adres X1, mijn oude adres dus. Na zeer duidelijk te hebben aangegeven dat ik de mail niet heb ontvangen, mijn email adres gewijzigd had in september en ik graag wilde dat zij mijn contact beŽindigde zou deze beste man contact met mij opnemen na overleg.

De beste heer kwam met zeer slecht nieuws, ik zat niet tot januari 2017 vast aan een nieuw contract maar tot maar liefst januari 2018. Verder was er niks mogelijk want mijn bezwaar had voor 4 januari 2016 binnen moeten zijn. Dat is overigens een bezwaar op een mail die niet is ontvangen door mij en waarvan zij hebben bevestigd deze naar mailadres X1 te hebben waarbij adres X2 ingesteld stond. Hoe dan ook we hebben het over 3 of 4 dat het dan zogenaamd te laat zou zijn (voor mij was het een reguliere opzegging want geen weet van nieuwe voorwaarden). 3 dagen te laat en er dan zo'n probleem van maken, gezien de omstandigheden zou je verwachten dat het zonder poespas opgelost zou worden. Zeker als je de slogan van belcentrale.nl er bij pakt; Belcentrale stelt zich het ambitieuze doel van 100% customer satisfaction. Deze ''textbook'' slogan zie je in verschillende vormen terugkomen op de website, in mails, etc.

Kort samengevat: Opzeggen abonnement met maand opzegtermijn na een jaar, voorwaarden gewijzigd via mail maar verstuurd naar verkeerde adres, nieuwe contract tot januari 2018, opzeggen niet mogelijk.

Graag vraag ik jullie hoe ik deze situatie het beste (juridisch) kan benaderen, contact met belcentale.nl verloop moeizaam en bot. Gevoel van waardering en respect ontbreken naar mijn idee volledig.

P.S. Uit vele andere beoordelingen en reviews lijkt er intern veel mis te gaan bij belcentrale.nl, zo lees ik in verschillende ervaringen. Er zijn meer klachten over deze voorwaarden wijziging en schijnbaar is het medegedeeld in de 6e alinea van een nieuwsbrief.

• signout
Bijna vergeten, er zou ook nog een soort van korting verrekend worden, 2,5 % korting per maand. Echter is hier niks van terug te zien op de factuur van januari....

• PerfectPC
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 08:53
Dat lijkt me toch vrij eenvoudig?
Als er in het contract staat dat het na 1 jaar maandelijk opzegbaar is moet de andere partij niet komen aandraven met allerhande smoesjes.
Ik zou gewoon (aangetekend) opzeggen en na de contractuele termijn stoppen met betalen.
Heb je deze partij verder nog nodig?

• signout
Het schijnt dus dat het contract automatisch verlengd is met 2 jaar na het wijzigen van de algemene voorwaarden. Dit zijn dus de voorwaarden die ik niet ontvangen heb. Ik heb deze partij verder niet meer nodig. Dat ik wil opzeggen mag duidelijk zijn bij belcentrale.nl. Het is echter dat zij hier volledig tegenin gaan, waar kan werken ze tegen. Mijn vraag is dan ook meer hoe ik op een correcte manier in bezwaar kan gaan, welke middelen zijn er? Hoeverre sta ik in mijn recht?

• shure-fan
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 11:22
Het wijzigen van contract zonder wederzijdse overeenkomst (handtekening) vind ik reden genoeg om direct te ontbinden via aangetekende post, maar daarachter meteen een 'claim' voor de gemiste procenten korting die je nog zou krijgen

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Breezers
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 10:50
Stilzwijgend verlengen van contracten met meer dan 1 maand mag volgens mij niet eens voor particulieren.

https://www.consuwijzer.n...-stilzwijgende-verlenging

Edit: ik lees nu pas dat het gaat om zakelijk en niet particulier, sry

Breezers wijzigde deze reactie 01-02-2016 19:18 (15%)

I'm not smart, but I like to observe. Millions saw the apple fall, but Newton was the one who asked why.

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

quote:
3.3. Wanneer de minimumperiode is verstreken volgt er een stilzwijgende verlenging voor telkens een periode van 24 maanden tenzij anders overeengekomen of tenzij ťťn van de partijen de aansluiting (telefonisch) beŽindigd (sic) met inachtneming van een opzegtermijn van drie (3) maanden. Opzeggingen dienen schriftelijk plaats te vinden onder vermelding van naam, adres, postcode, woonplaats, klantnummer en de gewenste einddatum en dienen ondertekend te worden.
Je bent ooit anders overeengekomen, dus die 24 maanden gelden niet. Verder is dit wel heel cryptisch: kun je elk moment telefonisch de overeenkomst beŽindigen?

Algemene Voorwaarden die je nooit (correct) zijn toegestuurd, hebben ook geen werking. Bewaar een bewijs dat je hebt opgezegd, en laat het hierbij.

jij ook?

• vincedd
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 09:17
Belcentrale.nl : sterkte,je bent de zoveelste al hier op het forum.Laatst iemand waarvan zijn telefooncentrale gehackt was van belcntrale, kosten 70.000. Ik zou een goede jurist opzoeken ,die heb je echt nodig bij hun

• signout
Hallo Iedereen,

Inmiddels heb ik bevestiging van opzegging ontvangen van belcentale.nl. Hiervoor heb ik ontzettend veel druk moeten uitoefenen op belcentrale.nl. Middels nadrukkelijk te kennen te geven juridisch sterk te staan, daar ook gebruik van te zullen maken en diverse reviews en recensies te schrijven is het probleem opgelost. De fout hebben ze daarbij maar in het middel gelaten.

Daarnaast werd mij nog even nadrukkelijk gevraagd of ik mijn reviews wilde verwijderen, omdat het zo schadelijk zou zijn voor hun bedrijf... De broek zakt je er vanaf om het maar zo te zeggen. Hoe dan ook, blij dat de opzegging binnen is en ik van deze partij af ben. Na deze ervaring voor mij nooit meer belcentrale.nl :)

Nogmaals bedankt voor het meedenken!

• stier
  • Registratie: januari 2016
  • Niet online
quote:
vincedd schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:23:
Belcentrale.nl : sterkte,je bent de zoveelste al hier op het forum.Laatst iemand waarvan zijn telefooncentrale gehackt was van belcntrale, kosten 70.000. Ik zou een goede jurist opzoeken ,die heb je echt nodig bij hun
Dat is wel erg ja. Zijn er geen betere alternatieven?

• mr. S1mone
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 20-04-2016
Mensen met dezelfde ervaring: zouden jullie contact met mij willen opnemen? Kan via PB.

• White_Collar
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 23:54
quote:
mr. S1mone schreef op woensdag 20 april 2016 @ 12:30:
Mensen met dezelfde ervaring: zouden jullie contact met mij willen opnemen? Kan via PB.
Welke ervaring?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Gadgeteer
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 25-08 11:48
quote:
3.3. Wanneer de minimumperiode is verstreken volgt er een stilzwijgende verlenging voor telkens een periode van 24 maanden tenzij anders overeengekomen of tenzij ťťn van de partijen de aansluiting (telefonisch) beŽindigd (sic) met inachtneming van een opzegtermijn van drie (3) maanden.

Opzeggingen dienen schriftelijk plaats te vinden onder vermelding van naam, adres, postcode, woonplaats, klantnummer en de gewenste einddatum en dienen ondertekend te worden.
Lekkere amateuristische bende

• 4MARTIN2
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 03-09 17:39
ook hier problemen
contact vanaf medio 2014
wil in december opzeggen m.i.v 01-02-2017
probleem kennelijk zit ik nog vast tot 01-082018
maar
contract is eenzijdig veranderd ( verbeterd...??) m.i.v. 01-08-2016
met melding dat terug naar de oude situatie nog binnen 1 mnd mogelijk was
en:
de "oude"situatie zou een opzegtermijn van nog 17 mnd hebben
terwijl het contract is afgesloten met opzegrecht na 1 jaar met opzegtermijn van1mnd
bovendien
sinds 01-10-2016 ( zakelijk) geldt nieuwe wetgeving:
waarbij "oude"contracten op elk moment kunnen worden opgezegd

dus: men houdt zich noch aan de eigen voorwaarden niet aan de wet
??????????????

• nescafe
  • Registratie: januari 2001
  • Nu online
Dit betekent dat de zakelijke abonnee contracten die:
  1. Voor 1 oktober 2016 zijn aangegaan voor bepaalde duur en die reeds stilzwijgend zijn verlengd of vernieuwd;
  2. na 1 oktober 2016 zijn aangegaan en stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd; of
  3. zijn of worden aangegaan voor onbepaalde duur
te allen tijde kosteloos kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste een maand (artikel 7.2a, derde, vierde en vijfde lid).
Interessant artikel. Kunnen wij ook eindelijk van deze partij af. Ik moet zeggen dat Belcentrale het aardig heeft "verpest voor de rest", als in: ga maar weer terug naar moeder KPN want die budget-leveranciers veranderen toch maar eenzijdig hun voorwaarden. Overigens geen klachten over de dienstverlening.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• 4MARTIN2
belcentrale...
't moet "niet gekker worden" ....
Bij de laatste poging heeft KPN Vaste Telefonie wederom de aanvraag voor
nummerbehoud afgewezen met reden: Heeft een contract tot 30/8/2018
Ondanks dat u klant bent bij BelCentrale is KPN Vaste Telefonie de donor
netwerkoperator. Mogelijk dat BelCentrale de telefoonnummers van KPN aan
u doorverkoopt.
En KPN weet van nix.... trouwens als klant van BC ben ik geen contractpartij van KPN,,,
wordt ook door KPN en ook ACN
martin

• 4MARTIN2
quote:
4MARTIN2 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 13:42:
ook hier problemen
contact vanaf medio 2014
wil in december opzeggen m.i.v 01-02-2017
probleem kennelijk zit ik nog vast tot 01-082018
maar
contract is eenzijdig veranderd ( verbeterd...??) m.i.v. 01-08-2016
met melding dat terug naar de oude situatie nog binnen 1 mnd mogelijk was
en:
de "oude"situatie zou een opzegtermijn van nog 17 mnd hebben
terwijl het contract is afgesloten met opzegrecht na 1 jaar met opzegtermijn van1mnd
bovendien
sinds 01-10-2016 ( zakelijk) geldt nieuwe wetgeving:
waarbij "oude"contracten op elk moment kunnen worden opgezegd

nu 23-12
't moet niet gekker worden:
Bij de laatste poging heeft KPN Vaste Telefonie wederom de aanvraag voor
nummerbehoud afgewezen met reden: Heeft een contract tot 30/8/2018

Ondanks dat u klant bent bij BelCentrale is KPN Vaste Telefonie de donor
netwerkoperator. Mogelijk dat BelCentrale de telefoonnummers van KPN aan
u doorverkoopt.

eea doorgegeven aan ACM :-(

dus: men houdt zich noch aan de eigen voorwaarden niet aan de wet
??????????????

• RTM12
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 30-01-2017
Hallo,

met mij gebeurt exact hetzelfde als met voorgaande personen.

Ik heb in 2013 bij de belcentrale een 1 jarig contract afgesloten voor voip bellen. Contract zou na dit ene jaar maandelijks opzegbaar zijn.

In december 2016 probeer ik het contract op te zeggen en krijg te horen dat dit niet mogelijk is daar mijn contract nog tot en met januari 2018 loopt. Zeer verrast krijg ik te horen dat ik in december 2015 kennelijk een email heb ontvangen waarin ik op de hoogte gesteld werd over de twee jarige verlenging. Op die mail had ik binnen 30 dagen moeten reageren.

Echter/helaas heb ik deze email niet meer (of niet ontvangen?). Vragend naar welk adres de contractverlening gemaild zou zijn krijg ik te horen dat ik deze op mijn huidig adres heb ontvangen.

Op verzoek heb ik de tekst van de email toegestuurd gekregen omdat ik mij niet herinner ooit ook maar iets over een contract verlenging gelezen te hebben. Vol verbazing lees ik vervolgens dat de email over een aanbieding van mobiele telefonie gaat en pas onderaan de email staat het volgende:

" Wij begrijpen dat inkopen tegen een gunstig tarief voor u een belangrijk punt is als ondernemer.
Daarom hebben wij ons huidige aanbod voor traditionele telefonie dat u nu gebruikt ook gewijzigd.
Wij hebben de boodschap begrepen en snappen dat u altijd de scherpste tarieven wilt.
De tarieven zijn daarom verlaagd. Vanaf nu ontvangt u twee en half procent extra korting op uw abonnement vaste telefonie (VoIP) bij een twee jarig contract.
U heeft nu een contract voor onbepaalde tijd. Reageert u niet op deze e-mail dan activeren wij voor u deze twee en half procent extra korting.
Deze wijziging gaat over een maand in. De nieuwe voorwaarden vindt u op voorwaarden.belcentrale.nl.
U heeft in de tussentijd de mogelijkheid de overeenkomst kosteloos te beŽindigen zoals u altijd al gewend was."

Interessant is, dat ik nu ineens aan een twee jarig contract vast zit en de beloofde twee en half procent korting heb ik nooit ontvangen, sterker nog ik ben per 1 januari 2016 alleen maar meer gaan betalen.

Het contract kan ik overigens wel opzeggen maar nu vragen zij om het betalen van een afkoopsom.

Ik ben het uiteraard niet eens met deze eenzijdige stilzwijgende verlenging van het contract (voor een particulier) maar het contact met de belcentrale verloopt zeer moeizaam. In de reacties op mijn vragen gaan zij niet op mijn vragen in maar doen het af met "niets gedaan wat niet mag".

Graag hoor ik van anderen die hetzelfde hebben meegemaakt hoe zij hiermee verder gaan. Ik ben voornemens om juridische hulp in te schakelen want ik vind de gang van zaken schandalig.

Mvg

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 11:18

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

quote:
RTM12 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:17:
[...]
doen het af met "niets gedaan wat niet mag".
Strict juridisch hebben ze misschien nog gelijk, moreel zeer zeker niet. Afkoopsom niet betalen en zorg voor voldoende anti-reclame (maar houd je daarbij wel aan de waarheid).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Nu online

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
RTM12 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:17:
Graag hoor ik van anderen die hetzelfde hebben meegemaakt hoe zij hiermee verder gaan. Ik ben voornemens om juridische hulp in te schakelen want ik vind de gang van zaken schandalig.
Juridische hulp betreft dit probleem kan je beter zoeken in SF (Shopping Forum), aangezien er daar een aantal rondlopen.

De rest van het topic is meer een rant / klaagtopic en die zijn niet toegestaan, hier gaat dus een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True