zoek betrouwbare aanbieder van buitenlandse telefoonnummers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 23:17

makje

Professioneel prutser

Topicstarter
Goedemorgen medetweakers,

Ik heb in ons bedrijf al een paar jaren een FreePBX VoIP server draaien naar alle tevredenheid. We hebben een SIP trunk naar Voys en hebben daar onze bestaande Nederlandse telefoonnummers heen geporteerd en KPN is er helemaal uit bij ons.

Nu willen we ook een 10 tot 20 tal buitenlandse telefoonnummers opvragen omdat we heel veel internationaal zaken doen en dus bellen danwel gebeld worden. Bij Voys hebben ze echter de eisen aangepast voor ALLE internationale nummers, op verzoek van hun leverancier die het weer moet doen van de Opta-equivalenten van die landen, zeggen ze. Je moet nu kunnen aantonen dat je daar een vestiging hebt....

Volgens mij gaat Voys hierin verder dan wat (veel van) die landen verplichten. Bij andere aanbieders zie ik die eis voor de meeste landen niet (Duitsland een duidelijke uitzondering, daarvan geven alle aanbieders het aan).
Ik heb een test aanbieder genaamd Mydivert waar ik al jaren een Frans testnummer heb en daar lijk ik bijna alle landen nog steeds wel aan te kunnen vragen. Helaas vind ik hun kwaliteit minder goed: we hebben een paar maanden via hun uitgebeld en dan hadden we soms storingen in het gesprek welke we niet meer hebben sinds we volledig overgestapt zijn op Voys.

Ik zoek nu dus een andere aanbieder die minder strenge eisen heeft dan Voys voor wat betreft internationale nummers maar toch wel een gewoon goede kwaliteit kan bieden. (lage prijzen als bonus zijn natuurlijk ook welkom als Hollander)

Waar hebben de andere tweakers en bedrijven hun internationale SIP nummers? Of zijn er misschien andere oplossingen die ik nog niet zie?

9800x3d

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 15:32
Dag Makje. Ik werk bij Voys en vind het leuk om te lezen dat jullie klant zijn en blij zijn met de kwaliteit. Ik snap je frustratie over de internationale nummers. Die heb ik ook. Kennelijk zien overheden (ook Nederland) telefoonnummers nog als iets wat écht gekoppeld wordt aan een plaats en persoon/bedrijf. Dit staat in contrast met bijvoorbeeld websitedomeinen die je van de hele wereld met een paar muisklikken kunt krijgen.

Ik ben met je eens dat Voys een 'strenger' beleid hanteert. In principe wil elk land dat er 'goed' met hun nummers wordt omgegaan. Een aantal landen willen dat er een adres bij hoort, en andere landen gaan nog verder en willen ook een bewijs hebben dat je er fysiek gevestigd bent. En er zijn ook nog een boel landen die überhaupt geen nummers over de grens verstrekken. Dat je in een land écht gevestigd bent kun je dan aantonen met een huurcontract of inschrijving in die specifieke plaats.

Er zijn providers die hier wat lichter mee om gaan, en ook Voys was hier in het verleden soepeler in. De reden om hier, vernieuwde, goede en duidelijke regels voor te hanteren is omdat overheden bijna per dag kunnen bepalen dat hun beleid verandert. Een voorbeeld: afgelopen 6 maanden hebben we gezien dat zowel Zuid-Afrika als Hong-Kong (China) het ineens, van de ene op de andere dag verplicht stelde om een adres aan te leveren met bewijs. Als dit niet binnen twee weken aangeleverd zou worden gingen de nummers uit de lucht. Dit willen wij niet en onze klanten zeker niet. Dus om onze klanten een garantie van bereikbaarheid te kunnen geven wat internationale nummers betreft, willen niet onverantwoord nummers uitgeven als we niet kunnen garanderen dat deze operationeel blijven. We nemen onze klanten dus een beetje in bescherming om problemen in de toekomst te voorkomen.

Het is een heel verhaal geworden, maar hopelijk geeft dit een beetje meer context.