Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik heb hier een iphone 4 liggen die ik als reserve gebruik voor mijn werk in het buitenland, alleen word de accu slecht. Daarom wilde ik de batterij vervangen, maar blijkbaar heeft de vorige eigenaar deze al een keer vervangen en is de schroef erg doorgedraaid. Ik krijg hem er met geen mogelijkheid uit met een schroevendraaier/spatel etc...

Nu heb ik ook wel gelezen over dat uitboren de enige mogelijkheid is maar zijn er nog andere oplossingen hiervoor?

Stats

Beste antwoord (via Vincitore op 12-03-2016 14:52)

• alcx
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-09 11:52
Lastig, want die krengen zitten erg vast. Je kunt proberen een stukje metaal aan de kapotte schroef vast te lijmen met sterke (seconde)lijm. Door daaraan te draaien draait de schroef misschien mee.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• alcx
Lastig, want die krengen zitten erg vast. Je kunt proberen een stukje metaal aan de kapotte schroef vast te lijmen met sterke (seconde)lijm. Door daaraan te draaien draait de schroef misschien mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je kunt ook heel voorzichtig de kop van de schroef met een dremel afslijpen en daarna met een vise-grip/lastang proberen de rest te er uit te draaien.

[ Voor 4% gewijzigd door Juup op 01-02-2016 12:50 ]

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Een oud bitje/schroevendraaier erop solderen.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 08:38
Het is mij weleens gelukt met een kleine nijptang om de schroef aan de kop 'beet' te pakken en zo in een paar slagen te lossen. Hangt allemaal erg af van de plek waar de schroef vast zit (niet teveel kwetsbare dingetjes in de buurt) of dit een aanrader is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 22:56

Yor

Yor1313#2571

Wellicht heb je hier te maken met de pentalobe schroef.

Wanneer de vorige eigenaar de batterij door Apple heeft laten vervangen, is de kans groot dat de originele philips schroefjes zijn vervangen door de pentalobes. Google maar eens op iphone liberator kit...

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
alcx schreef op maandag 01 februari 2016 @ 12:44:
Ja die zitten inderdaad heel vast, dat heb ik gemerkt! O-) Maar dan moet je zeker hele sterke lijm hebben, welke kan je aanraden?
Juup schreef op maandag 01 februari 2016 @ 12:50:
Je kunt ook heel voorzichtig de kop van de schroef met een dremel afslijpen en daarna met een vise-grip/lastang proberen de rest te er uit te draaien.
Ik heb helaas geen dremel/lastang hier liggen helaas.
GerardVanAfoort schreef op maandag 01 februari 2016 @ 12:50:
Een oud bitje/schroevendraaier erop solderen.
Ik heb helaas geen soldeer mogelijkheden/kwaliteiten.
autoreverse schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:41:
Het is mij weleens gelukt met een kleine nijptang om de schroef aan de kop 'beet' te pakken en zo in een paar slagen te lossen. Hangt allemaal erg af van de plek waar de schroef vast zit (niet teveel kwetsbare dingetjes in de buurt) of dit een aanrader is.
Het is de schroef van de batterij die niet loslaten wil, zit je dus wel met kleinere onderdelen en in de buurt van het moederbord te prutsen. Blijft nog altijd een oplossing indien niks werkt!
Yor schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 01:34:

Wanneer de vorige eigenaar de batterij door Apple heeft laten vervangen, is de kans groot dat de originele philips schroefjes zijn vervangen door de pentalobes. Google maar eens op iphone liberator kit...
Ik acht de kans klein dat de reparatie door Apple is uitgevoerd aangezien de schroef al kapot was toen ik hem openmaakte. De iphone liberator kit is een leuk idee, alleen heb de schroevendraaiers hier wel thuis liggen alleen die schroef wil niet meewerken haha.

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:44
Yor schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 01:34:

Pentalobes worden toch alleen aan de buitenkant gebruikt, niet op de printplaat zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik heb wel eens gelezen over de truc om een elastiek te doen tussen de kop en je schroevendraaier. Goed kracht zetten en dan proberen te draaien. Misschien werkt het ook voor jou

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alcx
Vincitore schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 08:06:
[...]
Ja die zitten inderdaad heel vast, dat heb ik gemerkt! O-) Maar dan moet je zeker hele sterke lijm hebben, welke kan je aanraden?
Bison secondelijm werkt prima. :)

• Vincitore
Zo de schroef is eruit! Een combinatie van seconde lijm, een pentalobe schroevendraaier en een tangetje voor het laatste stuk!

Iedereen bedankt voor de antwoorden 😎

Nu alleen nog een nieuwe schroef ergens kopen en dan kan die een nieuw leven tegemoet 👍🏻

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02:04
Ik heb complete schroevensets liggen voor de iPhone 4. hoeveel heb je er voor over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:18
supersnathan94 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 11:16:
Ik heb complete schroevensets liggen voor de iPhone 4. hoeveel heb je er voor over?
Is je site gehackt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02:04
Nee, We hebben sinds een paar dagen een nieuwe site die een stuk beter aan de SEO regelgeving doet. Ik zie hem nu ook net pas voor het eerst en het ziet er goed uit moet ik zeggen. Alleen de inhoud moet nog even aangepast worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:18
OK, moest gelukkig maar heel even aan m'n leraar klassieke talen denken. 8) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
supersnathan94 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 11:16:
Ik heb inmiddels hier in de stad een set gevonden voor een paar euro. Maar toch bedankt ;)

Stats

Pagina: 1