alcx schreef op maandag 01 februari 2016 @ 12:44:
Lastig, want die krengen zitten erg vast. Je kunt proberen een stukje metaal aan de kapotte schroef vast te lijmen met sterke (seconde)lijm. Door daaraan te draaien draait de schroef misschien mee.
Ja die zitten inderdaad heel vast, dat heb ik gemerkt!

Maar dan moet je zeker hele sterke lijm hebben, welke kan je aanraden?
Ik heb helaas geen dremel/lastang hier liggen helaas.
Ik heb helaas geen soldeer mogelijkheden/kwaliteiten.
autoreverse schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:41:
Het is mij weleens gelukt met een kleine nijptang om de schroef aan de kop 'beet' te pakken en zo in een paar slagen te lossen. Hangt allemaal erg af van de plek waar de schroef vast zit (niet teveel kwetsbare dingetjes in de buurt) of dit een aanrader is.
Het is de schroef van de batterij die niet loslaten wil, zit je dus wel met kleinere onderdelen en in de buurt van het moederbord te prutsen. Blijft nog altijd een oplossing indien niks werkt!
Yor schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 01:34:
Wellicht heb je hier te maken met de pentalobe schroef.
Wanneer de vorige eigenaar de batterij door Apple heeft laten vervangen, is de kans groot dat de originele philips schroefjes zijn vervangen door de pentalobes. Google maar eens op iphone liberator kit...
Ik acht de kans klein dat de reparatie door Apple is uitgevoerd aangezien de schroef al kapot was toen ik hem openmaakte. De iphone liberator kit is een leuk idee, alleen heb de schroevendraaiers hier wel thuis liggen alleen die schroef wil niet meewerken haha.