Toon posts:

3Monitors of asus predator z34 of 1 monitor met 4k?voorGAMES

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen, ik ben opzoek naar nieuw(e) monitor(s) ik heb nu een samsung led, hz weet ik niet eens, 1920x1080 geen hd dit is al een ouwe monitor dus tijd voor een nieuwe!!

ik game graag de games bf4 gta5 whatsdogs ect ect alleen de monitor die ik heb is niet echt bedoelt voor te gamen maar voor de nieuwe gpu die ik krijg is de gpu voor dit beelscherm een overkill en game het liefst op ultra maar met mijn nvidea gtx 770 2gb is het wel lastig soms, dus heb ik niet alles MAX.. maar de scherpte en de hz van mijn monitor is badd.. dus wil het liefst meer resolutie en wat meer tot in de details qua beeld want dit is echt zwaar om van ver af (in de game) iemand te zien, laat staan mikken.. het is zo gezegd met het beeld dat ik nu heb te vlokkerig dus moeilijk met pijn in mijn ogen haha.

Mijn vraag
...ik wil weten of het beter is om 3 monitors te kopen of een asus predator z35, of juist 1monitor met 4k van 27inch. en 144hz alles er op en er aan??? ofterwel op welke van mijn 3 keuzes is lekker gamen en de beste optie, om ook alround dingen te doen?? ik heb een GoPro dus SOMS een video bewerken foto bewerken.. als de monitor dit allemaal mee heeft is het wel mooi meegenomen. uiteraard meer gaming gericht.

- bij 3 monitors vindt ik het fijn om bijv. 1 monitor voor gaming te gerbuiken en de andere 2 te gebruiken om van uit het gamen te kijken naar een van de die ik heb geopende programma's te kijken zoals de meesten ook zullen doen. maar welke 3 monitors moet ik dan aanschaffen met goede hz en HD is een resolutie van 1920x1080 dan ook al goed of juist meer resolutie met 144hz en natuurlijk HD ips ect

- de asus predator z35 is een bakbeest, heeft 120hz 144hz en kan overgeklokt worden naar 200hz, allemaal super maar heeft een resolutie van 2560x1080 en dat knapt bij sommige al af omdat het alleen de breedte heeft maar de hoogte gwn het zelfde blijft als de 1920x1080, en de pixel dichtheid is minder ofzoiets ect ect. misschien zijn er nog meer nadelen aan dit scherm.. iemand ervaring met deze monitor? ik weet het zo even niet. dit beeldscherm lijkt me toch een vette manier van game. is misschien wel prijzig maar ja goed dan heb je wel wat voor goede game ervarinig...

- of juist 1 Monitor aanschaffen met alles er op en er aan 4k 144hz ect ect 27 inch ips ect ect, maar welke is dan echt goed??

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

ik run nu een

- intel quad core i5 2500
- asus P8Z68/3gen
- 8gb ram kingtons ik geloof ddr3 1600mhz
- Nvidia GeForce GTX 770 2gb
- Ssd 1tb

ik heb nu een systeem in bestelling dat ik samen heb gesteld (en hier hoort ook gelijk nieuwe monitor(s bij)

skylake

- intel core i7 6700 (watergekoeld)
- asus Z170 Pro gaming
- 16gb ram 3000mhz
- Msi GeForce GTX 980ti gaming
- Windows 10 pro*

hopelijk ben ik niks vergeten.

alvast bedankt iedereen!

Alle reacties

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03-2025
4k gamen staat op het moment nog behoorlijk in de kinderschoenen.
1440p gamen daarentegen kan prima met een 980ti.
Als je dan een 1440p scherm wil om mee te gamen zou ik voor de: pricewatch: Asus MG279Q Zwart gaan.
Dit is een van de beste schermen die je kan krijgen op het moment. 144hz, ips en 4ms
Persoonlijk vind ik de pricewatch: Acer Predator Z35 Rood, Zwart
Wat min qua prijs/kwaliteit verhouding. Dit zou dan eerder een mooie keuze zijn: pricewatch: Dell U3415W Zwart 60hz, ips, 5ms, ultra wide en curved
Wil je toch 3 1080p schermen?
Dan is dit een mooie keuze: pricewatch: Eizo Foris FS2434 Zwart
Zeer dunne bezels en over het algemeen een prachtig scherm. 60hz, 4ms en ips

Verwijderd

Topicstarter
NO_Excuses schreef op maandag 01 februari 2016 @ 08:25:
4k gamen staat op het moment nog behoorlijk in de kinderschoenen.
1440p gamen daarentegen kan prima met een 980ti.
Als je dan een 1440p scherm wil om mee te gamen zou ik voor de: pricewatch: Asus MG279Q Zwart gaan.
Dit is een van de beste schermen die je kan krijgen op het moment. 144hz, ips en 4ms
Persoonlijk vind ik de pricewatch: Acer Predator Z35 Rood, Zwart
Wat min qua prijs/kwaliteit verhouding. Dit zou dan eerder een mooie keuze zijn: pricewatch: Dell U3415W Zwart 60hz, ips, 5ms, ultra wide en curved
Wil je toch 3 1080p schermen?
Dan is dit een mooie keuze: pricewatch: Eizo Foris FS2434 Zwart
Zeer dunne bezels en over het algemeen een prachtig scherm. 60hz, 4ms en ips
bedankt voor je reactie hier heb ik wat aan. maar wat als ik nou voor de pricewatch: Asus MG279Q Zwart ga als center, en naast de asus mg279q (links en rechts) de pricewatch: Eizo Foris FS2434 Zwart uitbreid? is dit een optie om dan toch 1440p te gamen of gaat de fps dan ook omlaag? of wat gebeurd er waar ik dan rekening mee moet houden?? ik zit er wel aan te denken om voor de asus-mg279q te gaan maar vind de 3 monitor ook erg aantrekkelijk en handig omdat ik heel vaak naast het gamen ook andere dingen heb openstaan en dat is dan irritant om telkens de windows knop te gebruiken en de game moet minimaliseren, of heb jij misschien nog een andere optie?? om bijv. goedkoperen monitors er naast te zetten met de asus mg279q als center?

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03-2025
Het is zeker mogelijk alleen 2 schermen met verschillende resolutie's wil nog wel eens irritatie opwekken.
Tenzij de PPI ongeveer gelijk is. De pricewatch: Asus MG279Q Zwart heeft een PPI van 109 en de pricewatch: Eizo Foris FS2434 Zwart een van 92. Dit verschil is wel merkbaar helaas. Wat je dan ook hebt is 1 groot scherm in het midden en 2 kleinere schermen ernaast. Nou hoeft dit niet echt een probleem te zijn.

Als je op alleen het asus scherm op 1440p gamed zal je het niet echt merken in fps.

Helaas weet ik niet echt een ander mooi scherm voor een triple monitor setup met de Asus MG279Q in het midden.

Verwijderd

Topicstarter
NO_Excuses schreef op maandag 01 februari 2016 @ 10:00:
Het is zeker mogelijk alleen 2 schermen met verschillende resolutie's wil nog wel eens irritatie opwekken.
Tenzij de PPI ongeveer gelijk is. De pricewatch: Asus MG279Q Zwart heeft een PPI van 109 en de pricewatch: Eizo Foris FS2434 Zwart een van 92. Dit verschil is wel merkbaar helaas. Wat je dan ook hebt is 1 groot scherm in het midden en 2 kleinere schermen ernaast. Nou hoeft dit niet echt een probleem te zijn.

Als je op alleen het asus scherm op 1440p gamed zal je het niet echt merken in fps.

Helaas weet ik niet echt een ander mooi scherm voor een triple monitor setup met de Asus MG279Q in het midden.
okéoké dus dat, wat zijn dan de irritaties met resolutie verschil?? gewoon de grootte en de kleine weergaven, met overslepen van programmas en of contrast??

freesync is tussen de 30-90hz ik lees bij reviews dat dat minpunten zijn bij de Asus MG279Q. ik zie ook dat het voor amd is, ik weet zo niet of dat veel uitmaakt welke gpu..
zijn er ook monitors die 144hz freesync hebben? ik zou graag games willen spelen op 120hz of 144hz en dan niet last krijgen van happer omdat ik lees dat de freesync alleen tussen de 30 en 90hz doet?? of zie ik dit helemaal verkeerd... en moet ik me geen zorgen maken haha..

• Rabbitto
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-02 13:30
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2016 @ 10:44:
[...]

okéoké dus dat, wat zijn dan de irritaties met resolutie verschil?? gewoon de grootte en de kleine weergaven, met overslepen van programmas en of contrast??

freesync is tussen de 30-90hz ik lees bij reviews dat dat minpunten zijn bij de Asus MG279Q. ik zie ook dat het voor amd is, ik weet zo niet of dat veel uitmaakt welke gpu..
zijn er ook monitors die 144hz freesync hebben? ik zou graag games willen spelen op 120hz of 144hz en dan niet last krijgen van happer omdat ik lees dat de freesync alleen tussen de 30 en 90hz doet?? of zie ik dit helemaal verkeerd... en moet ik me geen zorgen maken haha..
Als je je budget wat kunt strekken is de Asus PG279Q een goede keus. Ik gebruik deze zelf in combinatie met een 980TI voor gaming. Daarnaast heb ik een tweede 1080p monitor van Asus voor kleine dingetjes ernaast. Ik kan je nu al zeggen dat alles hoger dan 1440p op ultra niet lekker gaat lopen met 1 980TI. 1440p zelf loopt ook bij nieuwe games als een trein.

Wat betreft freesync, had ik een paar weken geleden exact dezelfde overweging gemaakt als jij. Ik heb een soortgelijke setup. 144hertz gamen is ontzettend smooth (ook op desktop) maar de 144fps ga je natuurlijk nooit halen bij het merendeel van de games. Reken bij het meeste op 60 tot 80 tot iets over de 100 afhankelijk van wat je speelt en wat je settings zijn. Daar komt de G sync chip in actie om je ervaring zo stabiel en vloeiend mogelijk te maken. 40 fps voelt aan als 60 enzovoorts. Na maanden reviews te hebben gelezen heb ik toch de MG279q overgeslagen omdat het hele freesync met een Nvidia kaart totaal niets toevoegt. Maar voor g sync betaal je flink bij. Is het het waard? Ik ben van mening dat dit het geval is.

Tenslotte nog. 1 monitor is goed, 2 is nuttig maar optioneel, 3 ziet er leuk uit maar is overkill. Of je moet zo intensief multitasken dat je 3 schermen nodig hebt. Vergeet niet dat 1440p aanzienlijk wat werkruimte oplevert. Een 1080p scherm Daarnaast zou precies goed kunnen zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Rabbitto op 01-02-2016 11:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Rabbitto schreef op maandag 01 februari 2016 @ 10:59:
[...]

Als je je budget wat kunt strekken is de Asus PG279Q een goede keus. Ik gebruik deze zelf in combinatie met een 980TI voor gaming. Daarnaast heb ik een tweede 1080p monitor van Asus voor kleine dingetjes ernaast. Ik kan je nu al zeggen dat alles hoger dan 1440p op ultra niet lekker gaat lopen met 1 980TI. 1440p zelf loopt ook bij nieuwe games als een trein.

Wat betreft freesync, had ik een paar weken geleden exact dezelfde overweging gemaakt als jij. Ik heb een soortgelijke setup. 144hertz gamen is ontzettend smooth (ook op desktop) maar de 144fps ga je natuurlijk nooit halen bij het merendeel van de games. Reken bij het meeste op 60 tot 80 tot iets over de 100 afhankelijk van wat je speelt en wat je settings zijn. Daar komt de G sync chip in actie om je ervaring zo stabiel en vloeiend mogelijk te maken. 40 fps voelt aan als 60 enzovoorts. Na maanden reviews te hebben gelezen heb ik toch de MG279q overgeslagen omdat het hele freesync met een Nvidia kaart totaal niets toevoegt. Maar voor g sync betaal je flink bij. Is het het waard? Ik ben van mening dat dit het geval is.

Tenslotte nog. 1 monitor is goed, 2 is nuttig maar optioneel, 3 ziet er leuk uit maar is overkill. Of je moet zo intensief multitasken dat je 3 schermen nodig hebt. Vergeet niet dat 1440p aanzienlijk wat werkruimte oplevert. Een 1080p scherm Daarnaast zou precies goed kunnen zijn.
bedankt voor je antwoord Rabbitto.
ja ik kan wel wat strekken want was in eerste instantie van plan om een "acer" (ipv asus) predator z35 aan te schaffen vanwegen de curve en de 35inch maar dacht eerst even wat info zoeken wat nu echt het beste is en nu ben ik al beter af door een van de asus te kopen. en wil gewoon een Goede monitor(s) maar idd 3 is ook wel echt overkill ik heb nu een samsung led 1920x1080 volgens mij is die ook hd, die kan ik er dan nog naast zetten.
en, dus als ik het goed begrijp is 4k niet lekker spelen met 1 980ti. dit wist ik niet dacht dat ik dan juist 4k kon gamen maar dan zou ik nog een 980ti aan moeten schaffen...
ik denk dat ik dan toch gwn voor de Asus PG279Q ga _/-\o_

heb je misschien ook ervaring of iemand in jou omgeving die met 4k en 2 gpus gamed??? stel ik zou nog de zelfde 980ti aanschaffen en met 2 van deze badboys 4k gamen is dit dan 10x beter, mooier, tot in de details ect ect, als met de Asus PG279Q op 1440p, 1 gpu 980ti??? en welke monitor is dan de beste keus???

ik ben erg benieuwd naar

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Uitgebreide topicstart :)

Helaas wel op verkeerde plek (zie: Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!) )

Deze keer verplaats ik het voor je - move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• Rabbitto
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2016 @ 12:23:
[...]

bedankt voor je antwoord Rabbitto.
ja ik kan wel wat strekken want was in eerste instantie van plan om een "acer" (ipv asus) predator z35 aan te schaffen vanwegen de curve en de 35inch maar dacht eerst even wat info zoeken wat nu echt het beste is en nu ben ik al beter af door een van de asus te kopen. en wil gewoon een Goede monitor(s) maar idd 3 is ook wel echt overkill ik heb nu een samsung led 1920x1080 volgens mij is die ook hd, die kan ik er dan nog naast zetten.
en, dus als ik het goed begrijp is 4k niet lekker spelen met 1 980ti. dit wist ik niet dacht dat ik dan juist 4k kon gamen maar dan zou ik nog een 980ti aan moeten schaffen...
ik denk dat ik dan toch gwn voor de Asus PG279Q ga _/-\o_

heb je misschien ook ervaring of iemand in jou omgeving die met 4k en 2 gpus gamed??? stel ik zou nog de zelfde 980ti aanschaffen en met 2 van deze badboys 4k gamen is dit dan 10x beter, mooier, tot in de details ect ect, als met de Asus PG279Q op 1440p, 1 gpu 980ti??? en welke monitor is dan de beste keus???

ik ben erg benieuwd naar
Zoals gezegd, op dit moment is 4K gaming nog erg lastig gezien de investering, de bandbreedte van de Displayport kabel en de telkens mooier wordende games in combinatie met Direct X 12.
Daarnaast moet je ook onthouden dan 4K gaming ook betekent dat je een 4K desktop hebt, en dat betekent het schalen van alles. Je hebt in principe 4 maal een 1080P scherm en dit zorgt ervoor dat tekst gewoon in haar normale vorm niet meer te lezen is. Dit zul je dus overal moeten toepassen en of je dit fijn vindt is een keus.

Daarnaast zoals eigenlijk bijna iedereen al weet komt waarschijnlijk dit jaar de eerste ''next gen'' stap van videokaarten genaamd Pascal. Dit is eigenlijk de eerste reeks kaarten die in staat is om 4K Games met een enkele GPU op een fatsoenlijke framerate te draaien. Alleen al daardoor en het feit dat je makkelijk een tweede 980TI overweegt en duurdere monitor( dus het geld zal wel goed zitten) zou ik zeer zeker geen 2 X 980TI in SLI draaien. Je investeert extreme bedragen om uiteindelijk nog maar 4K op maximaal 60 Hz te spelen. Als je overigens ook de Geforce fora doorleest zul je merken dat SLI eigenlijk helemaal niet zo'n geweldige technologie is omdat zeker voor de nieuwe games er gebrek is aan SLI profielen en het allemaal beter draait op 1 GPU. Het mooiste voorbeeld is Rise of the tomb raider waarbij een 970GTX betere stabielere framerates produceert en mensen met SLI Titan X rond de 40 zitten. Uiteindelijk wordt dit opgelost maar het loont dus niet altijd om vooraan te staan of het allerduurste te hebben.

Wat betreft de ervaringen met 4K, staan genoeg op het web.
Het is een veelbesproken onderwerp en alleen door op dit moment het absolute maximale eraan uit te geven krijg je een ''semi'' comfortabele 4K ervaring.

Mijn advies? Pak een 1440P scherm, 1 x 980TI en bewaar je geld om eventueel later om te wisselen naar een veel krachtigere Pascal kaart.

Toch geef ik je even de link door naar het 4K Asus G sync scherm wat jij zou zoeken mocht je toch die overstap maken. http://4k.com/monitor/asu...-ultra-hd-monitor-review/

[ Voor 4% gewijzigd door Rabbitto op 01-02-2016 12:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Rabbitto schreef op maandag 01 februari 2016 @ 12:40:
[...]

Zoals gezegd, op dit moment is 4K gaming nog erg lastig gezien de investering, de bandbreedte van de Displayport kabel en de telkens mooier wordende games in combinatie met Direct X 12.
Daarnaast moet je ook onthouden dan 4K gaming ook betekent dat je een 4K desktop hebt, en dat betekent het schalen van alles. Je hebt in principe 4 maal een 1080P scherm en dit zorgt ervoor dat tekst gewoon in haar normale vorm niet meer te lezen is. Dit zul je dus overal moeten toepassen en of je dit fijn vindt is een keus.

Daarnaast zoals eigenlijk bijna iedereen al weet komt waarschijnlijk dit jaar de eerste ''next gen'' stap van videokaarten genaamd Pascal. Dit is eigenlijk de eerste reeks kaarten die in staat is om 4K Games met een enkele GPU op een fatsoenlijke framerate te draaien. Alleen al daardoor en het feit dat je makkelijk een tweede 980TI overweegt en duurdere monitor( dus het geld zal wel goed zitten) zou ik zeer zeker geen 2 X 980TI in SLI draaien. Je investeert extreme bedragen om uiteindelijk nog maar 4K op maximaal 60 Hz te spelen. Als je overigens ook de Geforce fora doorleest zul je merken dat SLI eigenlijk helemaal niet zo'n geweldige technologie is omdat zeker voor de nieuwe games er gebrek is aan SLI profielen en het allemaal beter draait op 1 GPU. Het mooiste voorbeeld is Rise of the tomb raider waarbij een 970GTX betere stabielere framerates produceert en mensen met SLI Titan X rond de 40 zitten. Uiteindelijk wordt dit opgelost maar het loont dus niet altijd om vooraan te staan of het allerduurste te hebben.

Wat betreft de ervaringen met 4K, staan genoeg op het web.
Het is een veelbesproken onderwerp en alleen door op dit moment het absolute maximale eraan uit te geven krijg je een ''semi'' comfortabele 4K ervaring.

Mijn advies? Pak een 1440P scherm, 1 x 980TI en bewaar je geld om eventueel later om te wisselen naar een veel krachtigere Pascal kaart.
oké beter als deze informatie kan ik niet wensen ik ben niet helemaal uptodate in 4k monitors voor de desktops en dan voor de gaming, dus daarom vroeg ik het me af.
dan laat ik het hier bij en ga ik voor de Asus PG279Q 1440p! moet voldoende zijn en indd veel geld om nog een 980ti te kopen en 4k monitor 8)7

bedankt voor de moeite en de uitleg dit stel ik zeer op prijs! ook erg fijn om te weten dat 1440p goed doet met een 980ti ik dacht dat ik gwn 4k kon game met deze gpu dus ddat!

bedankt iedereen! _/-\o_

• Rabbitto
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2016 @ 12:51:
[...]

oké beter als deze informatie kan ik niet wensen ik ben niet helemaal uptodate in 4k monitors voor de desktops en dan voor de gaming, dus daarom vroeg ik het me af.
dan laat ik het hier bij en ga ik voor de Asus PG279Q 1440p! moet voldoende zijn en indd veel geld om nog een 980ti te kopen en 4k monitor 8)7

bedankt voor de moeite en de uitleg dit stel ik zeer op prijs! ook erg fijn om te weten dat 1440p goed doet met een 980ti ik dacht dat ik gwn 4k kon game met deze gpu dus ddat!

bedankt iedereen! _/-\o_
Graag gedaan. Veel plezier met je setup.
Pagina: 1