Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Homeplug voor interactieve tv?

Pagina: 1
Acties:

• Bartoow
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-11 09:49
Hoi allemaal!

Ik heb sinds kort interactieve tv van Telfort op mijn studentenkamer, echter kan ik maar 1 ethernet kabel in mijn kamer krijgen welke ik momenteel gebruik voor mijn PC. Nu kwam ik na even zoeken uit op een homeplug adapter waaruit ik het TV signaal via het stopcontact kan krijgen. Ik zie op internet verschillende soorten, van twee tientjes tot 100 euro. Ik heb geen idee welke hiervoor geschikt zijn en misschien dat jullie me daarbij kunnen helpen. Heb ik er twee nodig, een voor bij het modem en een voor op mijn kamer?

Groetjes Bart

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Bartoow schreef op zondag 31 januari 2016 @ 22:16:
Hoi allemaal!

Ik heb sinds kort interactieve tv van Telfort op mijn studentenkamer, echter kan ik maar 1 ethernet kabel in mijn kamer krijgen welke ik momenteel gebruik voor mijn PC. Nu kwam ik na even zoeken uit op een homeplug adapter waaruit ik het TV signaal via het stopcontact kan krijgen. Ik zie op internet verschillende soorten, van twee tientjes tot 100 euro. Ik heb geen idee welke hiervoor geschikt zijn en misschien dat jullie me daarbij kunnen helpen. Heb ik er twee nodig, een voor bij het modem en een voor op mijn kamer?

Groetjes Bart
Uh, wegblijven bij homeplugs, en een switch (met IGMP snooping) gebruiken? Dit kan volgensmij alleen als je de Experiabox + iTV bij Telfort afneemt, niet als je Amino(?) TV afneemt

• Bartoow
Ik heb idd de Experia box v8 modem, echter weet ik even niet zo goed wat je bedoeld met zon switch. Ik zal het even uitzoeken!

• RobinF
Bartoow schreef op zondag 31 januari 2016 @ 22:38:
Ik heb idd de Experia box v8 modem, echter weet ik even niet zo goed wat je bedoeld met zon switch. Ik zal het even uitzoeken!
pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105E

Je ziet dat deze IGMP Snooping ondersteund doordat er "IGMP Spionage" bij de specificaties staat.
IGMP Snooping heb je nodig wanneer je apparaten met bijvoorbeeld 10Mbits aansluit op de switch. Meer hierover vind je op het KPN Forum, daar staat ook welke TP Link switches je moet vermijden: http://forum.kpn.com/t5/I...IGMP-snooping/td-p/308301

[ Voor 33% gewijzigd door RobinF op 31-01-2016 22:53 ]

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:16
Bij m'n ouders thuis werkt iTV prima via een Homeplug. Gewoon volgens t boekje de goede ethernet poort pakken van de modem en in de Homeplug stoppen, op je kamer andere homeplug in stopcontact (geen verlengsnoer oid gebruiken) en gaan met die banaan.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:07
Met een homeplug weet je nooit waar je aan toe bent. Resultaten zijn niet van de ene naar de andere situatie te vertalen.

• RobinF
Chriztiaan schreef op zondag 31 januari 2016 @ 23:50:
Bij m'n ouders thuis werkt iTV prima via een Homeplug. Gewoon volgens t boekje de goede ethernet poort pakken van de modem en in de Homeplug stoppen, op je kamer andere homeplug in stopcontact (geen verlengsnoer oid gebruiken) en gaan met die banaan.
Maar zoals ik er lees ligt er al een kabel. Dan is dat sowieso beter dan homeplugs

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-11 11:29
Inderdaad de kabel gebruiken, i.c.m een switch.
Homeplugs kunnen goed werken, maar heb zelf ook al genoeg problemen voorbij zien komen.
Daarbij is een switch voordeliger dan homeplugs :)

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

• Bartoow
Oke dat is duidelijk dan! Is deze switch bijvoorbeeld al voldoende?

pricewatch: TP-Link TL-SG1005D

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 15:33
Bartoow: waarom neem je niet de eerder aangehaalde netgear? Is iets duurder maar blijkbaar heeft die zich al bewezen

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Bartoow
shure-fan schreef op maandag 01 februari 2016 @ 09:24:
Bartoow: waarom neem je niet de eerder aangehaalde netgear? Is iets duurder maar blijkbaar heeft die zich al bewezen
Idd, ik had er even overheen gelezen! Dan ga ik voor die.

Zojuist de switch ingestoken en alles werkt perfect! Thanks allemaal. _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Bartoow op 03-02-2016 14:08 ]

Pagina: 1