Toon posts:

Kan Ziggo over gewone glasvezel?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goededag,

We bouwen nu een huis en We moeten kabels voor internet en tv leggen. In heb gelezen dat Ziggo over een soort van eigen glasvezel HFC netwerk functioneert. Niet over een gewone glasvezel als KPN dat doet.
Dus mijn vraag is:
Als ik nu HFC kabel van Ziggo laat leggen, kan ik later (over een paar jaar) naar KPN of Telfort overstappen zonder nieuwe glasveselkabel te leggen? Kan KPN over kabel van Ziggo werken?

Of anders om: Als ik nu gewone glasvezel laat leggen, kan ik later over dit gewone glasvezel (niet HFC) Ziggo laat aansluiten? Kan Ziggo over gewone glasvezel?

Opnieuw kabels leggen gaat niet omdat 100 m graven komt heel duur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-10 15:53
Voor zover ik kan zien betekent dat hfc glasvezel dat de backbone van Ziggo via glasvezel loopt, maar het laatste stuk van de wijkcentrale naar je huis is coax. Dus nee, Ziggo kan niet over glasvezel en loopt (op dit moment in ieder geval) altijd over coax.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 09:55
Ziggo legt gewoon een coaxkabel tenzij je in Bleiswijk woont. Dan wordt er een glasvezel kabel door CAI-Bleiswijk in de meterkast de plaatst met hierbij een "omvormer" naar coax.

HFC staat voor Hybrid-Fiber-Coax. Ofwel een Hybride netwerk bestaand uit glasvezel en coax.

Daarbij heeft Ziggo zijn eigen netwerk en KPN zijn eigen netwerk. Beiden zijn niet compatibel met elkaar en de diensten van beiden kunnen niet over elkaars netwerken geleverd worden. (Jaja netwerk-technisch zou het kunnen maar er zijn teveel hindernissen om dit voor elkaar te boxxen. Daarbij zouden Ziggo en KPN het nooit toestaan om elkaars netwerken te gebruiken.)

Daarbij bestaat de binnenhuis installatie bij Ziggo uit coax en kpn uit ip-verbindingen. Dit kan zowel draadloos, powerlans, MoCA of vaste netwerkkabels zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door MediaZoo op 31-01-2016 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

MediaZoo schreef op zondag 31 januari 2016 @ 22:02:
Ziggo legt gewoon een coaxkabel tenzij je in Bleiswijk woont. Dan wordt er een glasvezel kabel door CAI-Bleiswijk in de meterkast de plaatst met hierbij een "omvormer" naar coax.

HFC staat voor Hybrid-Fiber-Coax. Ofwel een Hybride netwerk bestaand uit glasvezel en coax.

Daarbij heeft Ziggo zijn eigen netwerk en KPN zijn eigen netwerk. Beiden zijn niet compatibel met elkaar en de diensten van beiden kunnen niet over elkaars netwerken geleverd worden. (Jaja netwerk-technisch zou het kunnen maar er zijn teveel hindernissen om dit voor elkaar te boxxen. Daarbij zouden Ziggo en KPN het nooit toestaan om elkaars netwerken te gebruiken.)
Ik betwijfel het, de proef is in amersfoort iig afgezegt met een dikke middelvinger naar 100 huizen oid. coax? ga maar lekker naar de kpn. doei !!!
Daarbij bestaat de binnenhuis installatie bij Ziggo uit coax en kpn uit ip-verbindingen. Dit kan zowel draadloos, powerlans, MoCA of vaste netwerkkabels zijn.
Bijzonder vergelijk ... een medium Coax (vs utp dus)
vegelijken met een protocol ip= internet protocol

Iets met een tang en een varken

[ Voor 16% gewijzigd door Fish op 31-01-2016 22:18 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2016 @ 21:53:
Goededag,

We bouwen nu een huis en We moeten kabels voor internet en tv leggen. In heb gelezen dat Ziggo over een soort van eigen glasvezel HFC netwerk functioneert. Niet over een gewone glasvezel als KPN dat doet.
Dus mijn vraag is:
Als ik nu HFC kabel van Ziggo laat leggen, kan ik later (over een paar jaar) naar KPN of Telfort overstappen zonder nieuwe glasveselkabel te leggen? Kan KPN over kabel van Ziggo werken?

Of anders om: Als ik nu gewone glasvezel laat leggen, kan ik later over dit gewone glasvezel (niet HFC) Ziggo laat aansluiten? Kan Ziggo over gewone glasvezel?

Beide laten aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2016 @ 21:53:
Goededag,

Dus mijn vraag is:

Je moet gewoon even kijken wat er binnenkomt

Hier hebben sommige huizen
- glas van ziggo (gecancelled)
- Glas van reggefiber (waar meerdere aanbieders opzitten inc kpn)
- Koper van kpn
- Lege glasbuis (die vermoedelijk ook leegbliijft van) kpn

Staat dus gewoon helemaal los van elkaar

Als je gaat graven leg gewoon alles dan Coax, glas, cat6 (x4 ofzo), 230v, de hele rambam (kosten nihiel tov het graven)

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 31-01-2016 22:25 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
Ziggo zal een kabel leggen van de wijk of straatverdeler naar jouw woonerf.
Je kunt Kabel een beetje vergelijken met VDSL, het laatste gedeelte gaat niet over glas maar via koper.
Echt glasvezel zou mijn voorkeur hebben.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd. Zeker als je 100m ervoor moet graven :o

Qua diensten die op dit moment geleverd worden ontlopen de beide infra's (glas vs coax) elkaar niet veel, naar de toekomst toe wint glas het dik in de upload en coax iets minder dik in de download - maar boeit dat eigenlijk geen ene steek voor jou als gewone gebruiker. Het is veel interessanter dat jij kunt kiezen welk pakket voor alle telecom (dus naast internet ook telefonie en televisie) wat je op een bepaald moment het beste uitkomt - en dat kan van jaar tot jaar veranderen. Je bij de bouw van je huis al beperken tot een ervan is onverstandig.
Dat geldt trouwens ook voor evt verkoop - tot nader orde vinden potentiele kopers het raar als ergens geen coax ligt, maar glas is ook een pre. Je kunt nu misschien denken dat je nooit wilt verkopen, maar het leven kan anders lopen dan je nu voorziet relatiebreuk, overlijden, sterke inkomensdaling, emigratie - noem maar op dus zoals wij Engelsen zeggen: better safe than sorry.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

En als er een actief component moet komen, waar komt de voeding dan vandan?

Iperf

Pagina: 1