Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:00
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een 65 inch televisie (of groter)

Wat is je budget?
Maximaal € 2.000,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
We willen televisie kunnen kijken via een CI+ module via Ziggo. Verder wil ik een laptop via HDMI kabel kunnen aansluiten en een Raspberry Pi 2.

3D films heb ik niet, geen idee of dat zal doorbreken in de 'levensduur' van de aan te kopen televisie.

Gamen doe ik niet. Netflix is wel iets dat een mogelijkheid wordt in de toekomst, dus het moet wel een smartTV zijn.

De kijkafstand naar de teleivisie is ongeveer 4,5 meter. Gezien de toekomst heb ik liever UltraHD dan FullHD, ook al zie je op dit moment met een dergelijke kijkafstand geen verschil.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb geen voorkeur naar een bepaald merk. Ik ben de volgende TV's tegen gekomen:
- LG 65UF850V Zwart
- Sony Bravia KD-65X8505C Zwart
- Samsung UE65JU6000W

Deze kwam ik online tegen. In de Mediamarkt heb ik ook rond gekeken en kwam ik de volgende opties tegen:
- Philips 65PUK7120, alleen had deze een redelijk lage score (3/5) en heeft een lage vernieuwingswaarde
- LG 65UF680V - is wel het 'budget' model onder de 65 inch schermen als ik zo kijk

Welke vragen heb je hier nog over?
Met welke van bovenstaande televisies (of eentje die hier niet boven staat) ben ik nou goed uit voor de komende 5-10 jaar?

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:11
Van bovenstaande modellen zou ik zonder meer voor de Sony 65X8505 gaan.

De LG UF850V heeft een IPS paneel, waardoor het contrast significant lager is, wat een flinke impact heeft op de beeldkwaliteit. Aan de andere kant is de kijkhoek wel wat beter.

De LG UF680V heeft wederom een IPS paneel, maar is ook maar een 50hz model en is niet echt UHD, omdat slechts een op de vijf pixels alle kleuren kan weergeven en de rest van de pixels een kleurcomponent mist.

De Samsung JU6000 is weliswaar een VA model, met dus wel een goed contrast, maar slechts een 50hz paneel.

De Philips PUK7120 heeft een 50hz IPS paneel en daarnaast is de software van Philips brak te noemen.

De Sony X8505 heeft een 100hz VA paneel en heeft, samen met de LG UF850 als enige ondersteuning voor HDR en de DCI kleurruimte. Weliswaar zal HDR niet optimaal werken omdat hij geen full array local dimming ondersteunt, daarvoor zul je naar de hogere modellen toe moeten.

• President
InEtVa schreef op zondag 31 januari 2016 @ 20:54:
De Sony X8505 heeft een 100hz VA paneel en heeft, samen met de LG UF850 als enige ondersteuning voor HDR en de DCI kleurruimte. Weliswaar zal HDR niet optimaal werken omdat hij geen full array local dimming ondersteunt, daarvoor zul je naar de hogere modellen toe moeten.
Bedankt voor de feedback. Als ik de Sony reviews lees op o.a. Bol.com dan komt daar wel uit dat de optische uitgang geen digitaal geluid geeft. Ik zal met iets van een Soundbar moeten gaan werken, aangezien ik geen open televisiekast heb en ik geen kastje boven op de televisiekast wil gaan neerzetten (vandaar de CI+ module). Kan ik het mij wel veroorloven om geen optische geluidsuitvoer te hebben?

Of ben ik dan echt beter af met 2.000 voor een 60 inch?

Kleiner wil ik niet gaan :P

[ Voor 5% gewijzigd door President op 31-01-2016 21:43 ]

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:27
InEtVa schreef op zondag 31 januari 2016 @ 20:54:
Van bovenstaande modellen zou ik zonder meer voor de Sony 65X8505 gaan.

Weliswaar zal HDR niet optimaal werken omdat hij geen full array local dimming ondersteunt, daarvoor zul je naar de hogere modellen toe moeten.
Ik dacht juist dat de 65 inch modellen LED backlit hebben waardoor wel full arry local dimming aanwezig was. Kan het zo ook niet snel terugvinden. (de 55 inch modellen hebben edge lit LED)

Trouwens.. MM actie (waarbij ook BCC en dergelijke aan meedoen) is vanavond voorbij, scheelde weer wat geld!

• President
TFZ61 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 21:51:
Trouwens.. MM actie (waarbij ook BCC en dergelijke aan meedoen) is vanavond voorbij, scheelde weer wat geld!
De review over de Sony 65X8505 van Tweakers.net is erg negatief i.v.m. de traagheid. Nu is hij wel 7 maanden geleden getest, dus inmiddels zijn er vast wel updates geweest.

Als ik echter freb in 'reviews: Sony X85C met Android TV: prachtige uhdtv met buggy software' bekijk dan blijkt de traagheid ook in september nog een feit te zijn

Klopt, de actie is tot vanavond...

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
En sindsdien is er nog veel meer verbeterd aan de software, vlgns velen vrij stabiel te noemen met af en toe nog een glitch. Enige minpunten in de review zijn dus alleen de software?
En idd is de 65" direct lit maar geen local dimming. Van 't lijstje idd ook makkelijk de beste keus maar vlgns mij redelijk wisselende kwaliteit van het paneel, bij de 75" veel minder klachten te lezen op buitenlandse fora.
De LG 860 scoort beter qua DCI kleurruimte, itt de 850 heeft de 860 Quantum Dots.

[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 31-01-2016 23:51 ]

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 13:02
tweakerdennis schreef op zondag 31 januari 2016 @ 20:28:
De kijkafstand naar de teleivisie is ongeveer 4,5 meter. Gezien de toekomst heb ik liever UltraHD dan FullHD, ook al zie je op dit moment met een dergelijke kijkafstand geen verschil.
Ben je van plan om in de toekomst een verrekijker aan te schaffen dan?

• President
Daan87423 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 13:25:
[...]

Ben je van plan om in de toekomst een verrekijker aan te schaffen dan?
Absoluut, maar niet om tv te kijken uiteraard :)

Ik heb uiteindelijk gekozen om nog maar even een half jaartje te wachten met de aankoop van een nieuwe televisie en dan even van de zomer te kijken of het aanbod is verbeterd/uitgebreid
Pagina: 1