hulp gezocht keuze 1440p 144hz ips/lps, buitelands/binnenlan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SjardWillems
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-12-2025
Ik ben bezig met mijn pc , dit moet een pc zijn voor lange duur en een goed beeldscherm is dan ook een must. Iets waar ik liever niet op wil besparen maar meer dan dat nog, de beste prijs/ kwaliteit / zekerheid hebben.

Ik zoek een 1440p scherm met het liefst zo hoog mogelijke refresh rate. Ik weet ook niet zeker of ik minder dan 144hz, zoals 120hz wil sinds ik het beeldscherm voor jaren en jaren wil gebruiken!

Ik ben van plan prachtige games te spelen en ik bing-watch series/ films. Het beeldscherm wordt intensief gebruikt, al is het om te gamen of vanuit mijn bed te kijken.

Ik zou dan ook het liefst 27" willen want dat zou de "sweet-spot" zijn voor 1440p.

Input lag in ieder geval onder de 10ms moet te doen zijn.
Ik wil gewoon smooth gamen zonder screen tearing of haperingen!

Ik heb nu een beeldscherm van 580 euro, wat gigantisch veel geld is maar alsnog de goedkoopste, en een van de weinige, op de price watch.

Ik vroeg mij af of buitenlands kopen het waard is en of jullie tips hadden. Zeker qua levensduur en garantie en waar ik dan moet zoeken.

hieronder mijn build tot nu toe:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 248,50€ 248,50
1MSI Z170A GAMING PRO€ 150,95€ 150,95
1MSI R9 390X Gaming 8GB€ 434,-€ 434,-
1Seagate Desktop HDD ST4000DM000, 4TB€ 128,50€ 128,50
1NZXT H440 Wit€ 129,49€ 129,49
1Asus MG279Q Zwart€ 579,-€ 579,-
1be quiet! Dark Rock Pro 3€ 72,95€ 72,95
1Kingston HyperX Savage Black HX424C12SBK2/16€ 104,-€ 104,-
1Corsair RM550x€ 92,95€ 92,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 84,91€ 84,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.025,25

Beste antwoord (via SjardWillems op 02-02-2016 01:10)

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2016 @ 12:43:
Volgens mij halen de meesten wel meer dan 100 (ik geloof 120 of 144?).
...
Er van uitgaand dat je de DVI-D only variant koopt, haalt elk scherm minimaal de 96. De varianten met HDMI/DP halen dit meestal niet, en halen ze het toch dan is dat met frameskipping = effectief nog steeds 60 Hz.

De meeste resultaten die ik lees zijn tussen de 110 en 120. Zelf kan ik hem op 120 krijgen maar dan krijg ik in sommige games wat probleempjes, misschien is zelfs nog hoger dan 120 mogelijk bij mij. Die van mij loopt volledig stabiel op 110, een flinke bonus ten opzichte van de 60. En laten we eerlijk zijn: je koopt de QX2710 alleen, als gamer, voor de overclocking. Anders kun je net zo goed een A-merk 1440p 60Hz schermpje kopen, betaal je net zo veel en heb je betere duidelijkheid betreft garantie.
SjardWillems schreef op maandag 01 februari 2016 @ 16:02:
De opties zijn idd zeer gering, daarom was ik ook van plan wat in te leveren op specs en buitenlands ( koreaans ) ga kijken maar daar heb ik dus helemaal geen ervaring mee of welke kant ik op moet zoeken.
Zoek op eBay naar een DVI-D only model (dat zijn de enige die goed overclocken) van een goede verkoper. Dan komt het wel goed.
Ik heb een maand terug deze gekocht.

Informaticus of vakkundig Googler?

Alle reacties

Verwijderd

Je zou evt. nog kunnen kijken naar een QNIX, medetweaker biedt 'm aan voor €200.
Deze is in de meeste gevallen over te clocken tot boven de 100Hz, maar er is natuurlijk geld bespaard op andere onderdelen (bouw kwaliteit). Deze heeft geen FreeSync en als er een maand na je aankoop iets fout blijkt te zijn, zit je daar met je QNIX. Bespaart wel 380 euro.
Verder is er nog een optie, namelijk deze Eizo.
Is ook een stuk goedkoper en gaat niet ten koste van je kwaliteit (Eizo), maar het is uiteraard een minder product, het heeft namelijk geen FreeSync, gebruikt een VA panel hij is 120Hz en 1080p. Heeft wel een goede kleurweergave.
Dus die ASUS is voor jouw eisen toch echt je enige optie, tenzij je €50 wilt besparen en de TN versie neemt.
QNIX is ook nieuw te koop, dat is echter vrij vage handel. Maar lees jezelf even in.
Succes. :)

• SjardWillems
Ja die eerste is natuurlijk interesant, maar 100 hz na overklokken weet ik niet of ik dat wil. Dit is zonder garantie én 2e hand dus dan zou het zo kunnen zijn dat de hardware flink verminderd is.

De andere pc valt niet in mijn zoek range.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Volgens mij halen de meesten wel meer dan 100 (ik geloof 120 of 144?). Het leuke aan die Eizo is dat er ook een 240Hz stand is.
Maar als beide geen optie voor jou zijn is er alleen nog die ASUS (of de TN versie ervan).

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:33
Ik ben zelf ook op zoek naar een 27" scherm met freesync. Ik moet echter ook inboeten op mijn eisen. Ofwel ga ik voor IPS, en dan komt die Asus in beeld. Nadeel is dat die freesync een vrij kleine range heeft. Ofwel kies ik voor een TN, en kom ik uit op de Benq XL2730Z. Die heeft wel freesync tot 144Hz, zou een redelijk goede kleurweergave hebben (voor een TN), maar de kijkhoeken zijn dan weer minder.
Ik wacht nog even af tot de zomer, ben nu toch nog bezig met verbouwingen, maar als er dan niets nieuw op de markt komt, ga ik vermoedelijk voor die Benq.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• SjardWillems
De opties zijn idd zeer gering, daarom was ik ook van plan wat in te leveren op specs en buitenlands ( koreaans ) ga kijken maar daar heb ik dus helemaal geen ervaring mee of welke kant ik op moet zoeken.

Acties:
  • Beste antwoord

• TheTinusNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2016 @ 12:43:
Volgens mij halen de meesten wel meer dan 100 (ik geloof 120 of 144?).
...
Er van uitgaand dat je de DVI-D only variant koopt, haalt elk scherm minimaal de 96. De varianten met HDMI/DP halen dit meestal niet, en halen ze het toch dan is dat met frameskipping = effectief nog steeds 60 Hz.

De meeste resultaten die ik lees zijn tussen de 110 en 120. Zelf kan ik hem op 120 krijgen maar dan krijg ik in sommige games wat probleempjes, misschien is zelfs nog hoger dan 120 mogelijk bij mij. Die van mij loopt volledig stabiel op 110, een flinke bonus ten opzichte van de 60. En laten we eerlijk zijn: je koopt de QX2710 alleen, als gamer, voor de overclocking. Anders kun je net zo goed een A-merk 1440p 60Hz schermpje kopen, betaal je net zo veel en heb je betere duidelijkheid betreft garantie.
SjardWillems schreef op maandag 01 februari 2016 @ 16:02:
Zoek op eBay naar een DVI-D only model (dat zijn de enige die goed overclocken) van een goede verkoper. Dan komt het wel goed.

• SjardWillems
TheTinusNL schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:19:
Zeer interessant, zeker voor die 300 euro die je minder betaald. Echter de site geeft geen enkele vorm van refreshrate weg en op Wikipedia vind ik dvi-d= max. 2k. , geen geluid en refreshrate van 60 hz?

Hoe is je ervaring met dit scherm en hoeveel fps zou hiermee te halen zijn? Is het overklocken betrouwbaar of merk je daar veel van, bij bijvoorbeeld je 110 hz.

• TheTinusNL
  • Niet online
SjardWillems schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:56:
[...]
Zeer interessant, zeker voor die 300 euro die je minder betaald. Echter de site geeft geen enkele vorm van refreshrate weg en op Wikipedia vind ik dvi-d= max. 2k. , geen geluid en refreshrate van 60 hz?
De standaard refreshrate is inderdaad 60 Hz. Hoe dat met connectoren zit: geen idee, maar het overclocken werkt. Geluid gebruik ik toch mijn headset voor, dus daar weet ik ook niets van.
Hoe is je ervaring met dit scherm en hoeveel fps zou hiermee te halen zijn? Is het overklocken betrouwbaar of merk je daar veel van, bij bijvoorbeeld je 110 hz.
Ik bekroonde mijn aankoop van de QX2710 als "mijn beste aankoop van 2015" en die titel mag hij nog steeds behouden. Hoeveel FPS je haalt hangt natuurlijk 100% van jouw videokaart af... dat moet je zelf opzoeken met jouw games. Met mijn 970 heb ik, in de games die ik speel, makkelijk 110fps op Medium, soms zelfs High settings.

Zoals ik al zei: overclocken werkt alleen goed op DVI-D only modellen. Mijn 110 is net zo stabiel als 60. 120 haal ik ook stabiel in Windows, maar in BF3 krijg ik telkens als ik dood ga/spawn een zwart scherm. Verder heb ik het nog niet geprobeerd. Die van mij draait daarom lekker op 110. _/-\o_

• SjardWillems
TheTinusNL schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 16:14:
Ik bekroonde mijn aankoop van de QX2710 als "mijn beste aankoop van 2015" en die titel mag hij nog steeds behouden. Hoeveel FPS je haalt hangt natuurlijk 100% van jouw videokaart af... dat moet je zelf opzoeken met jouw games. Met mijn 970 heb ik, in de games die ik speel, makkelijk 110fps op Medium, soms zelfs High settings.

Zoals ik al zei: overclocken werkt alleen goed op DVI-D only modellen. Mijn 110 is net zo stabiel als 60. 120 haal ik ook stabiel in Windows, maar in BF3 krijg ik telkens als ik dood ga/spawn een zwart scherm. Verder heb ik het nog niet geprobeerd. Die van mij draait daarom lekker op 110. _/-\o_
Ik heb mijn keuze gemaakt en ga jouw advies opvolgen! ik ga hem overklocken naar 110 hz en hopen dat ie goed loopt. anders naar 96 hz. Ook al is dat standaard 34hz minder, de 300 euro verschil vind ik toch het proberen zeker waard! :D

• TheTinusNL
  • Niet online
SjardWillems schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 16:19:
[...]

Ik heb mijn keuze gemaakt en ga jouw advies opvolgen! ik ga hem overklocken naar 110 hz en hopen dat ie goed loopt. anders naar 96 hz. Ook al is dat standaard 34hz minder, de 300 euro verschil vind ik toch het proberen zeker waard! :D
Zolang je je bewust bent van alles wat er komt kijken bij de aankoop van zo'n scherm, waar het overigens zeker op lijkt, je bent goed op de hoogte volgens mij, kan ik die keuze van harte toejuichen! _/-\o_

Pagina: 1