Goedeavond Tweakers,
Ik heb even jullie hulp nodig, aangezien ik er even niet meer uit kom.
Ik wil graag mijn huidige pc van een upgrade voorzien, echter loop ik een beetje vast.
Huidige PC;
De kast is nogal simpel, en heeft puur gediend als "het hoeft niet los te hangen".
Dit komt omdat mijn vorige systeem een nieuwe eigenaar heeft, en daar achteraf best van baal.
Vandaar een simpel kastje, aangezien ik deze onderdelen nog had liggen, en stof te lagen happen, op de GPU na.
Ik wil dus de GPU zeker meenemen naar het nieuwe systeem, deze is net nieuw namelijk.
Systeem zal gebruikt worden voor basis internet gebruik, en medium/high gamen op 1080p.
Zo nu en dan een foto/video bewerken, maar hier ligt de prioriteit zeker niet op.
Wat ik denk nodig te hebben:
• Een i5 lijkt me in mijn optie een prima keus, aangezien foto/video werk geen prio heeft.
• Moederbord is gekozen vanwege de looks en "afgestemd" op de kast. Wellicht dat hier nog verbetering in kan komen, want de i5 6400 is immers niet unlocked.
• Kast is wat mij betreft een erg mooie kast
, alleen vraag ik mij af hoe vaak ik er naar ga kijken.
Hij staat immers onder het bureau.
• Aangezien ik nu nog een oude hdd gebruik, lijkt mij een SSD + HDD een prima optie.
SSD zal dan puur voor het OS en programma's worden gebruikt. HDD voor massa opslag en de games.
Qua games zal ik voorlopig zoet zijn met Cities Skylines en binnenkort American Truck Simulator.
Mijn vraag is, heb ik iets over het hoofd gezien, of is er beter voor dit geld te krijgen ?
Budget is +- 800. Mocht het echt een goede meerwaarde zijn kan het wel worden verhoogd.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik heb even jullie hulp nodig, aangezien ik er even niet meer uit kom.
Ik wil graag mijn huidige pc van een upgrade voorzien, echter loop ik een beetje vast.
Huidige PC;
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7 930 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Asus P6T | € 0,- | € 0,- |
1 | MSI R9 380 Gaming 2GB | € 206,95 | € 206,95 |
1 | MS-Tech CA-0186-U3 | € 0,- | € 0,- |
1 | Corsair XMS3 CMX6GX3M3A1333C8 | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 206,95 |
De kast is nogal simpel, en heeft puur gediend als "het hoeft niet los te hangen".
Dit komt omdat mijn vorige systeem een nieuwe eigenaar heeft, en daar achteraf best van baal.
Vandaar een simpel kastje, aangezien ik deze onderdelen nog had liggen, en stof te lagen happen, op de GPU na.
Ik wil dus de GPU zeker meenemen naar het nieuwe systeem, deze is net nieuw namelijk.
Systeem zal gebruikt worden voor basis internet gebruik, en medium/high gamen op 1080p.
Zo nu en dan een foto/video bewerken, maar hier ligt de prioriteit zeker niet op.
Wat ik denk nodig te hebben:
- CPU
- CPU Koeler?
- Moederbord
- Geheugen
- Voeding
- Kast
- SSD
- HDD
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 189,95 | € 189,95 |
1 | MSI Z170A TOMAHAWK | € 134,95 | € 134,95 |
1 | WD Blue WD10EZRZ, 1TB | € 48,95 | € 48,95 |
1 | NZXT H440 New Edition Zwart/Rood | € 124,80 | € 124,80 |
1 | NZXT HUE+ | € 57,95 | € 57,95 |
1 | Cooler Master Hyper 212X | € 30,95 | € 30,95 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2A2400C14 | € 50,95 | € 50,95 |
1 | Corsair RM550x | € 92,95 | € 92,95 |
1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 84,91 | € 84,91 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 816,36 |
• Een i5 lijkt me in mijn optie een prima keus, aangezien foto/video werk geen prio heeft.
• Moederbord is gekozen vanwege de looks en "afgestemd" op de kast. Wellicht dat hier nog verbetering in kan komen, want de i5 6400 is immers niet unlocked.
• Kast is wat mij betreft een erg mooie kast
Hij staat immers onder het bureau.
• Aangezien ik nu nog een oude hdd gebruik, lijkt mij een SSD + HDD een prima optie.
SSD zal dan puur voor het OS en programma's worden gebruikt. HDD voor massa opslag en de games.
Qua games zal ik voorlopig zoet zijn met Cities Skylines en binnenkort American Truck Simulator.
Mijn vraag is, heb ik iets over het hoofd gezien, of is er beter voor dit geld te krijgen ?
Budget is +- 800. Mocht het echt een goede meerwaarde zijn kan het wel worden verhoogd.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |