Toon posts:

mp3 server voor thuis

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
is een p100 daar goed genoeg voor? lijkt me wel.. en hoeveel ram moet er dan in??
bvd

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat versta jij onder een mp3 server ? Om mp3's af te spelen, om of ze te streamen

Om af te spelen is een p100 volgens mij iets te licht om met de volle kwaliteit te gaan

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 09:03
is zat, 32mb is ook wel genoeg. Wel linux draaien dan, windows
+winamp trekt het net, maar linux is toch wat beter/stabieler/minder syteemeisend.
Wat versta jij onder een mp3 server ? Om mp3's af te spelen, om of ze te streamen
Om af te spelen is een p100 volgens mij iets te licht om met de volle kwaliteit te gaan
Met linux moet ie toch wel 192 moeten halen. Dat dee ie bij mij teminste ook. (pentium100/40mb)

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 16:22

SmidsY

hallo!?.............

lukt makkelijk, win95 geheel strippen en winamp erop met wat tweaken moet dat aardig lukken, vooral als je er en echte SB in doe gaat dat top (heb zelf ervaring met een P1 120 Mhz) veel suc6

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

• Adarkar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:44
het lukte vroeger zelfs op mijn 90 mhz ( na een paar dingen getweaked te hebben )
dus moet het op die van jou ook wel lukken.

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 20:10

sus

is druk :+

Ik heb hier een 486 66MHz (geloof ik), 8MB, linux, Sb16. Werkt perfect om mp3 op af te spelen, dus op een p100 moet dat ook wel lukken.

Verwijderd

Topicstarter
mmm winamp wordt gewoon gedraaid op elke pc in het netwerk het is dus echt alleen omde bestanden af te lezen zeg maar... dus dan moet het al helemaaal genoeg zijn toch?

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
Op vrijdag 22 juni 2001 16:49 schreef clvy82 het volgende:
mmm winamp wordt gewoon gedraaid op elke pc in het netwerk het is dus echt alleen omde bestanden af te lezen zeg maar... dus dan moet het al helemaaal genoeg zijn toch?
oooooohhhwww... no problemo!

gewoon een 486 met grote HD, 8 mb ram + linux kan dat al aan

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Topicstarter
mooi dat dacht ik dus ook al
maar ik dacht ik check het ff
:)
heeeuh
ik heb een p100
... mb ram
netwerkkaartje
4 hd's :)
lalalalala

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:12
Ik kon onder Windows98SE met mijn Pentium60, 40MB perfect MP3'z afspelen! Zelfs onder Word97 enzo :) !!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 17:53

Super_ik

haklust!

Op vrijdag 22 juni 2001 17:22 schreef Snake het volgende:
Zelfs onder Word97 enzo :) !!
ik gebruik toch meestal winamp

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:05

FreakNL

Well do ya punk?

Op vrijdag 22 juni 2001 21:54 schreef Super_ik het volgende:

[..]

ik gebruik toch meestal winamp
ROTFLMAO LOL

:) :D

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 06:20
Maar je moet wel een grote harde schijf (>20Gb om zomaar wat te noemen) aan de praat krijgen in een 486/pentium. Anders kun je alsnog maar een paar goede (=>192KbS) Mp3's kwijt op die bak.
Ik heb na lang geouwehoert te hebben met oude machines maar gewoon m'n oude p2-400 met twee keer 20GB als Mp3/file-server in gebruik genomen...

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Verwijderd

Topicstarter
ach er kunnen ook 4 kleintjes in die iedereen tegenwoordig niet meer hoeft...

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 12:02 schreef HaveBlue het volgende:
Maar je moet wel een grote harde schijf (>20Gb om zomaar wat te noemen) aan de praat krijgen in een 486/pentium.
www.ontrack.com :)

• Wirf
Op zaterdag 23 juni 2001 12:02 schreef HaveBlue het volgende:
Maar je moet wel een grote harde schijf (>20Gb om zomaar wat te noemen) aan de praat krijgen in een 486/pentium. Anders kun je alsnog maar een paar goede (=>192KbS) Mp3's kwijt op die bak.
Linux gebruikt de BIOS niet, en kan daarom ook grote HD's op oude computers gebruiken. Je kunt er dan alleen niet vanaf booten (maar daar heb je de oude (originele) HD voor)

Misschien zit er nog een limitatie in de hardware, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

• Gallus
  • Laatst online: 00:13

Gallus

Cheesy

Opzich lijkt me dat ook wel leuk. Maar als via een 1ombit netwerk 2mensen tegelijk naar die mp3'tjes luister, kan je dan ook nog fatsoenlijk internetten?

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Ik heb een poosje een Toshiba Libretto (kleine notebook) gebruikt als MP3-server. Gewoon als 'console' aan m'n radio, zeg maar. Pentium, 100MHz, 32MB RAM, Win95 en Winamp. Werkt perfect, ook via netwerk.

Wat je ook kan doen: een ouwe 486 met een teringgrote HDD. PIO4 is snel genoeg, met deze config kan ik zelfs DivX streaming kijken via m'n 100MB switched netwerk (lukte ook via 10MB hub).

Als je je BIOS de omvang van de HDD niet goed kan laten weergeven, dan kan je ook een paar ouwe CD-ROM- of DVD-spelers of zo gebruiken en dan CD's erin met je muziek. Er gaan flink wat MP3'tjes op een CD'tje, dus als je er 5 CD-spelers in hangt, schiet dat lekker op. Ook dit is uit ervaring. Ik had een paar kapotte CD-branders die alleen nog konden lezen en niet branden. Zijn prima daarvoor. Niet genoeg IDE-bussen? Koop een IDE-kaartje voor twee tientjes bij de MediaMarkt met 4 IDE-aansluitingen!

Succes!

:)

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 13:55 schreef Gallus het volgende:
Opzich lijkt me dat ook wel leuk. Maar als via een 1ombit netwerk 2mensen tegelijk naar die mp3'tjes luister, kan je dan ook nog fatsoenlijk internetten?
No problemo !

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 06:20
Op zaterdag 23 juni 2001 13:16 schreef clvy82 het volgende:
ach er kunnen ook 4 kleintjes in die iedereen tegenwoordig niet meer hoeft...
Tsjaa, tis net wat je wilt; ik reken voor 1250 MP3-tjes (op 224Kbit/s) zo'n 7,5GB aan schijfruimte. Ik gebruik die MP3's als vervanger voor m'n cd-speler dus het moet allemaal ook mooi overzichtelijk zijn en goed klinken. Daarnaast is het wel zo makkelijk (imho) om alles op een grote schijf te hebben zodat alles gesorteerd kan worden op :\artiest\album\tracknr - titel. Nu kan dit ook wel zonder grote schijf maar dan zul je bepaalde volumes moeten mounten in een directory om het allemaal overzichtelijk te houden.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Verwijderd

Mijne=2x30 gig, 80 gig maxtor, pIII667 en viper II met tv-out

divx&mp3 player&server

• Wirf
Op zaterdag 23 juni 2001 13:55 schreef Gallus het volgende:
2 * 256 kbs = 512 kbs
internet = 3.8 mbs (eehh... ik ga ff uit van @home, een van de snelste providers in NL.)

10 mbs - 3.8 mbs - 0.5 mbs = 5.7 mbs

oftewel; je houd zelfs nog 5.7 mbs over om andere dingen mee te doen :)

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 14:17 schreef Wirf het volgende:

[..]

2 * 256 kbs = 512 kbs
internet = 3.8 mbs (eehh... ik ga ff uit van @home, een van de snelste providers in NL uit.)

Zei ik toch, gaat makkelijk :)

• Wirf
Op zaterdag 23 juni 2001 14:18 schreef Toverstaf het volgende:

[..]

Zei ik toch, gaat makkelijk :)
dat zeg ik, gamma :)

• Gallus
  • Laatst online: 00:13

Gallus

Cheesy

Op zaterdag 23 juni 2001 14:17 schreef Wirf het volgende:

[..]

2 * 256 kbs = 512 kbs
internet = 3.8 mbs (eehh... ik ga ff uit van @home, een van de snelste providers in NL.)

Aah, dat is mooi. :)
En omdat slownera toch een max. heeft van 512Kbps blijft er alleen maar meer ruimte over...

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Pagina: 1