Om af te spelen is een p100 volgens mij iets te licht om met de volle kwaliteit te gaan
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
+winamp trekt het net, maar linux is toch wat beter/stabieler/minder syteemeisend.
Met linux moet ie toch wel 192 moeten halen. Dat dee ie bij mij teminste ook. (pentium100/40mb)Wat versta jij onder een mp3 server ? Om mp3's af te spelen, om of ze te streamen
Om af te spelen is een p100 volgens mij iets te licht om met de volle kwaliteit te gaan
Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.
dus moet het op die van jou ook wel lukken.
oooooohhhwww... no problemo!Op vrijdag 22 juni 2001 16:49 schreef clvy82 het volgende:
mmm winamp wordt gewoon gedraaid op elke pc in het netwerk het is dus echt alleen omde bestanden af te lezen zeg maar... dus dan moet het al helemaaal genoeg zijn toch?
gewoon een 486 met grote HD, 8 mb ram + linux kan dat al aan
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
maar ik dacht ik check het ff
heeeuh
ik heb een p100
... mb ram
netwerkkaartje
4 hd's
lalalalala
ik gebruik toch meestal winampOp vrijdag 22 juni 2001 17:22 schreef Snake het volgende:
Zelfs onder Word97 enzo!!
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
ROTFLMAO LOLOp vrijdag 22 juni 2001 21:54 schreef Super_ik het volgende:
[..]
ik gebruik toch meestal winamp
Ik heb na lang geouwehoert te hebben met oude machines maar gewoon m'n oude p2-400 met twee keer 20GB als Mp3/file-server in gebruik genomen...
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Verwijderd
www.ontrack.comOp zaterdag 23 juni 2001 12:02 schreef HaveBlue het volgende:
Maar je moet wel een grote harde schijf (>20Gb om zomaar wat te noemen) aan de praat krijgen in een 486/pentium.
Linux gebruikt de BIOS niet, en kan daarom ook grote HD's op oude computers gebruiken. Je kunt er dan alleen niet vanaf booten (maar daar heb je de oude (originele) HD voor)Op zaterdag 23 juni 2001 12:02 schreef HaveBlue het volgende:
Maar je moet wel een grote harde schijf (>20Gb om zomaar wat te noemen) aan de praat krijgen in een 486/pentium. Anders kun je alsnog maar een paar goede (=>192KbS) Mp3's kwijt op die bak.
Misschien zit er nog een limitatie in de hardware, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
Wat je ook kan doen: een ouwe 486 met een teringgrote HDD. PIO4 is snel genoeg, met deze config kan ik zelfs DivX streaming kijken via m'n 100MB switched netwerk (lukte ook via 10MB hub).
Als je je BIOS de omvang van de HDD niet goed kan laten weergeven, dan kan je ook een paar ouwe CD-ROM- of DVD-spelers of zo gebruiken en dan CD's erin met je muziek. Er gaan flink wat MP3'tjes op een CD'tje, dus als je er 5 CD-spelers in hangt, schiet dat lekker op. Ook dit is uit ervaring. Ik had een paar kapotte CD-branders die alleen nog konden lezen en niet branden. Zijn prima daarvoor. Niet genoeg IDE-bussen? Koop een IDE-kaartje voor twee tientjes bij de MediaMarkt met 4 IDE-aansluitingen!
Succes!
Bloed, zweet & koffie
Verwijderd
No problemo !Op zaterdag 23 juni 2001 13:55 schreef Gallus het volgende:
Opzich lijkt me dat ook wel leuk. Maar als via een 1ombit netwerk 2mensen tegelijk naar die mp3'tjes luister, kan je dan ook nog fatsoenlijk internetten?
Tsjaa, tis net wat je wilt; ik reken voor 1250 MP3-tjes (op 224Kbit/s) zo'n 7,5GB aan schijfruimte. Ik gebruik die MP3's als vervanger voor m'n cd-speler dus het moet allemaal ook mooi overzichtelijk zijn en goed klinken. Daarnaast is het wel zo makkelijk (imho) om alles op een grote schijf te hebben zodat alles gesorteerd kan worden op :\artiest\album\tracknr - titel. Nu kan dit ook wel zonder grote schijf maar dan zul je bepaalde volumes moeten mounten in een directory om het allemaal overzichtelijk te houden.Op zaterdag 23 juni 2001 13:16 schreef clvy82 het volgende:
ach er kunnen ook 4 kleintjes in die iedereen tegenwoordig niet meer hoeft...
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
2 * 256 kbs = 512 kbsOp zaterdag 23 juni 2001 13:55 schreef Gallus het volgende:
Opzich lijkt me dat ook wel leuk. Maar als via een 1ombit netwerk 2mensen tegelijk naar die mp3'tjes luister, kan je dan ook nog fatsoenlijk internetten?
internet = 3.8 mbs (eehh... ik ga ff uit van @home, een van de snelste providers in NL.)
10 mbs - 3.8 mbs - 0.5 mbs = 5.7 mbs
oftewel; je houd zelfs nog 5.7 mbs over om andere dingen mee te doen
Verwijderd
Zei ik toch, gaat makkelijkOp zaterdag 23 juni 2001 14:17 schreef Wirf het volgende:
[..]
2 * 256 kbs = 512 kbs
internet = 3.8 mbs (eehh... ik ga ff uit van @home, een van de snelste providers in NL uit.)
dat zeg ik, gammaOp zaterdag 23 juni 2001 14:18 schreef Toverstaf het volgende:
[..]
Zei ik toch, gaat makkelijk
Aah, dat is mooi.Op zaterdag 23 juni 2001 14:17 schreef Wirf het volgende:
[..]
2 * 256 kbs = 512 kbs
internet = 3.8 mbs (eehh... ik ga ff uit van @home, een van de snelste providers in NL.)
En omdat slownera toch een max. heeft van 512Kbps blijft er alleen maar meer ruimte over...
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.