Muis voor bij mijn MBP (geen USB) (Magicmouse?) (Logitec?)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.288 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdHeide
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-01 11:51
Beste Tweakers,

Op het moment is mijn verjaardag al weer in zicht, en ik wil dus erg graag een nieuwe muis vragen. Ik heb al wat rond gekeken en de Magic Mouse2 leek mij een leuke muis... teminste, qua looks. Of deze erg handig is om langere tijd te gebruiken, wellicht om te gamen etc. dat lijkt me niet.

Ik ben op zoek gegaan naar andere muizen die geen USB poort in beslag nemen, dus draadloos-draadloos, maar hier kwam ik tegen een paar aan die ik weer niet erg mooi bij mijn MBP vond passen.

Heeft iemand van jullie een idee welke muis goed zou zijn? Waarom ik juist moet gaan voor een Magic Mouse of ik juist niet een Magic Mouse moet nemen.

De onderstaande muizen had ik gevonden:
-http://tweakers.net/pricewatch/452050/logitech-mx-anywhere-2.html (logitec)
- pricewatch: Apple Magic Mouse 2 (Magic mouse)
- pricewatch: Microsoft Designer Bluetooth Mouse (Microsoft, moet heel cheap aanvoelen)
- pricewatch: Razer Orochi (batterij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Logitech bluetooth: http://www.logitech.com/n...inters/mice?filter[]=3365
Logitech 2.4 Ghz: http://www.logitech.com/n...inters/mice?filter[]=3364

Vooral die ultrathin T630 is erg mooi, touchbediening is erg fijn, hier een M600. Voor gamen misschien niet optimaal..

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb hier een Magic Mouse II van Apple in gebruik en ben er érg goed over te spreken, om te gamen zou ik deze muis echter niet willen aanraden omdat 't ding érg plat is en je er dus géén lekkere "grip" op hebt.

Draadloos is, mijn inziens, sowieso met gaming al niet de weg om te gaan..... De Magic Mouse werkt middels BlueTooth net zoals veel andere devices in je omgeving (Telefoon scant vaak continue, en als het je eigen telefoon niet is dan is het wel de telefoon van de buurman/vrouw). Een IR muis werkt op de 2,4GHz band waarop ook de meeste draadloze netwerken opereren (én magnetrons, babyfoons, ....).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:46
GerardVanAfoort schreef op zondag 31 januari 2016 @ 19:05:
Logitech bluetooth: http://www.logitech.com/n...inters/mice?filter[]=3365
Logitech 2.4 Ghz: http://www.logitech.com/n...inters/mice?filter[]=3364

Vooral die ultrathin T630 is erg mooi, touchbediening is erg fijn, hier een M600. Voor gamen misschien niet optimaal..
Ik gebruik de mx master uit dat lijstje icm een macbook pro.
Prima muis, ook voor games (speel geen shooters).

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:18

Blokker_1999

Full steam ahead

Wil je iets dat bij je MBP past visueel dan kan je bijna niet anders dan voor iets als de Magic Mouse kiezen. De MS muis valt sowieso af. Dat deze goedkoop zal aanvoelen mag niet verbazen daar deze in een totaal andere prijsklasse zit dan de andere twee muizen die je aanhaalt.

De T630 die Vermeulen aanhaalt lijkt op het eerste zicht geïnspireerd op een gelijkaardig ontwerp als de Magic maar dan kom je opnieuw uit bij het ontbreken van extra knoppen en zal je de hardwarematige scrolknop ook blijven missen.

Zelf gebruik ik al jaren Logitech muizen uit de MX reeks en ben daar altijd zeer tevreden mee geweest. De MX Master ondersteund nu ook Bluetooth, iets wat we lange tijd niet meer gezien hebben bij Logi . Maar het is uiteraard een radicaal andere stijl dan de vormgeving van een Apple computer.

Je zal hier dus echt moeten kiezen tussen vormgeving aan de ene kant en functionaliteit in het gamen aan de andere kant (of geen keuze maken en 2 muizen kopen).

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdHeide
Het is inderdaad een lastig keuze om te maken. Qua functionaliteit vind ik de magic mouse niet echt top, althans, dat denk ik. Misschien denk jij daar anders over @wimmel_1 ?

Daarnaast heb ik een touchpad op mijn MBP , dus voor mijn gevoel is dat niet nog eens nodig op een muis. Knoppen gebruik ik ook niet zo vaak, maar dat ze er zitten vind ik al heel fijn. Plus de Magic Mouse lijkt me niet erg confortabel in de hand. Een iets grotere muis vind ik vaak wel lekker, en hij moet niet te licht zijn, en geen dongel hebben, want die stomme macbook van mij heeft natuurlijk maar 2 usb poortjes.

Wel weet ik dat ik geen logitech t630 doe, aangezien ik dan net zo goed een Magic Mouse kan nemen. De keuze is nu echt, of daadwerkelijke knoppen of touch, en over dat touch ben ik nog niet echt over uit, want voor mijn gevoel is dat in het begin even leuk , maar later echt onhandig.

Wellicht enige ervaringen met bepaalde muizen van gebruikers?

[ Voor 25% gewijzigd door RvdHeide op 31-01-2016 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremsy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-10 18:56
Ik had een magic mouse. Die vond ik prima. Nu een Logitech t630. Ik vind deze te klein en krijg er kramp van in mijn handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik gebruik nu zelf de Microsoft Designer Mouse en deze werkt prima in combinatie met OSX. Ik vind 'm verder ook zeker niet goedkoop aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:46
Ik gebruik mijn MX Master zowel voor mijn werk als met mijn Macbook pro thuis.
Tot nu toe nog geen enkele klacht over deze muis, echter is de muis wel gevoeliger icm de usb receiver ipv Bluetooth op de mac.

Tenzij logitech dit inmiddels gefixed heeft.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 13:53
Ik zou een muis uit de MX series kiezen. Liggen erg lekker in de hand, en dat is uiteindelijk waar het om draait. Bij mijn aanschaf van mijn huidige iMac heb ik ook eerst voor de looks een maand lang de Magic Mouse gebruikt, maar het is gewoon een onding voor gamen. Kies voor goede ergonomie boven looks; verkleint ook meteen de kans dat je later armklachten krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ook zeker voor die MX master gaan. Na een paar dagen kijk je toch niet meer naar het design.

Ik gebruik ook een MX muis en ook een wacom. Kan mooi afwisselen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-09 22:59
Die MX Master kan ik niet aanraden als je bluetooth wilt gebruiken!

Het is een prachtige muis en via RF werkt deze uitstekend. Helaas werkt het via bluetooth aanmerkelijk minder soepel. Ik had zelf regelmatig haperingen of volledige disconnects.
Het Logitech forum staat vol met klachten hierover...

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Looks zijn belangrijk ik weet het, maar die platte muizen zoals de magic mouse..ik zou mij er niet aan wagen in geval van mogelijke RSI. En nee RSI krijg ik persoonlijk niet erg snel. Draadloze muizen heb ik verder alleen maar negatieve ervaringen over ten aanzien van connectie. Wifi op 2.4Ghz stoort (bij data verzenden met hoge snelheid). Bluetooth is echter ook op 2.4Ghz en wellicht hetzelfde probleem. Wat je dan ervaart is een stoterige haast niet te verslepen muiscursor.

[ Voor 44% gewijzigd door ToFast op 02-02-2016 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdHeide
Disconnectie? @j0han Door de positieve reacties zat ik aan een me te denken, die dikste met Side scroll etc, maar die reactie doet me wel even schrikken. Is dit daadwerkelijk zo erg of valt het best mee? En inderdaad, looks vind ik persoonlijk erg belangrijk, daarom heb ik ook alles van Mac en moet alles er strak uit ziek, maar een muis moet daarentegen ook functioneel zijn, hierbij denk ik ook dat touchscreen op een muis uiteindelijk alleen maar extra tijd in beslag neemt bij het uitvoeren van kleine stappen. Welke mx zou trouwens beter zijn? Die portable of die dikkere? Dat het wat groter is om mee te nemen vind ik niet heel erg. Die Razor muis sprak mij ook wel aan eigenlijk. Ik hoor het graag.

PS. Een puntje van aandacht: ik doe veel met vormgeving, denk aan logos maken in illustrator, foto's bewerken in lightroom of in Photoshop. Voor dit werk is een magic mouse misschien niet geschikt?

Gr.

[ Voor 13% gewijzigd door RvdHeide op 03-02-2016 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Iedere bluetooth muis die ik ooit gebruikt heb was een ellendige ervaring. Lag in het gebruik, random alle kanten op springen, disconnects, batterij snel leeg etc.

Heb zelf hele slechte ervaringen op mijn rMBPs met de Logitech MX Master en de Evoluent VerticalMouse 4. Beiden zijn ze erg duur en erg slecht als het gaat om de draadloze connectie.

Als je draadloos wilt gaan, dan raad ik je in ieder geval aan om geen Bluetooth te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
hmm ik heb sinds 2010 een "magic" trackpad en sindsdien thuis geen muis meer aangeraakt, kan niets tegenop - behalve als je wilt gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:52
Houd er rekening mee dat de magic mouse maar 1 knop heeft en het type click baseerd op de touch input. Gamen wordt em dus niet met dit ding. Heb daarom ook een USB draadloos muisje ernaast. Goedkoop logitech gevalletje waar ik wel gewoon minecraft mee kan doen ;-)

Ik heb geen merkbare issues met de draadloosheid van de magic mouse. Heb alleen wel last van een luie battery pack. Mijne is nu overigens wel 4 jaar oud denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 19:25

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ik heb zelf recent de MX Anywhere vervangen door de MX Anywhere 2, juist omdat dat een USB poort zou schelen en hij bevalt me uitstekend. In tegenstelling tot de Magic Mouse kan je de MX Anywhere ook gebruiken tijdens het opladen, en ik ben sowieso geen groot fan van het lage profiel van de Magic Mouse. In combinatie met BetterTouchTool (ik ben geen fan van de Logitech software) doet het ding precies wat ik wil, en ook het koppelen met meerdere Macs gaat vlekkeloos. De enige (kleine) misser van Logitech is dat je bij de MX Anywhere 2 geen opberg-etui meer krijgt, maar daar gebruik ik nu de etui van de MX Anywhere 1 voor ;)

Voor serieuzere game-sessies vind ik de MX Anywhere te klein, maar serieus gamen doe ik sowieso met een bedrade muis (MX518), maar voor een casual potje CS:GO en het overige muis-werk ben ik uitermate tevreden met de MX Anywhere 2.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Is de MX Anywhere 2 niet te klein om comfortabel te gebruiken? Ik vrees dat ik met mijn handen niet om zo'n muis heen zou kunnen. Heb zelf een MX Master, maar daar kan ik met mijn handpalm de volledige muis al bedekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 19:25

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

xelfer schreef op maandag 15 februari 2016 @ 14:35:
Is de MX Anywhere 2 niet te klein om comfortabel te gebruiken? Ik vrees dat ik met mijn handen niet om zo'n muis heen zou kunnen. Heb zelf een MX Master, maar daar kan ik met mijn handpalm de volledige muis al bedekken.
Ik denk dat dat een kwestie van smaak is. De MX518 die ik gebruik om te gamen hoort helemaal 'achter' in je handpalm te vallen. Ik gebruik op die muis afwisselend een 2-vinger (wijsvinger op LMB, middelvinger op RMB of muiswiel) en 3-vinger (wijsvinger op LMB, middelvinger op muiswiel, ringvinger op RMB) grip.

De 2-vinger grip van de MX518 kan ik moeiteloos overnemen op de MX Anywhere 2, ondanks dat het achterste deel van mijn handpalm niet gevuld wordt en het profiel iets lager is. Voor serieuzere game sessies vind ik de MX518 fijner (want bedraad, regelbare gevoeligheid en iets hoger profiel), maar voor een casual potje CS:GO en het dagelijkse muis-werk heb ik geen enkele moeite met de MX Anywhere 2 en ik heb niet echt kleine handen. Ik vind de MX Anywhere 1/2 vooral praktisch omdat ik hem eenvoudig mee kan nemen, maar het kleinere formaat ervaar ik voor dagelijks gebruik niet als storend.

Dat komt ook omdat ik jaren geleden ernstige RSI klachten heb gehad en daarna mezelf aangeleerd heb de muis alleen vast te hebben als ik ook écht een cursor moet verplaatsen, moet scrollen of moet klikken. Wanneer je je hand op de muis en/of keyboard laat rusten tijdens het lezen van een pagina worden de spieren in je hand/pols nl een veelvoud zwaarder belast dan wanneer je je handen vlak op je bureau neerlegt.

Maar, een muis is bijzonder persoonlijk.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-09 22:59
RvdHeide schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 22:25:
Disconnectie? @j0han Door de positieve reacties zat ik aan een me te denken, die dikste met Side scroll etc, maar die reactie doet me wel even schrikken. Is dit daadwerkelijk zo erg of valt het best mee? En inderdaad, looks vind ik persoonlijk erg belangrijk, daarom heb ik ook alles van Mac en moet alles er strak uit ziek, maar een muis moet daarentegen ook functioneel zijn, hierbij denk ik ook dat touchscreen op een muis uiteindelijk alleen maar extra tijd in beslag neemt bij het uitvoeren van kleine stappen. Welke mx zou trouwens beter zijn? Die portable of die dikkere? Dat het wat groter is om mee te nemen vind ik niet heel erg. Die Razor muis sprak mij ook wel aan eigenlijk. Ik hoor het graag.

PS. Een puntje van aandacht: ik doe veel met vormgeving, denk aan logos maken in illustrator, foto's bewerken in lightroom of in Photoshop. Voor dit werk is een magic mouse misschien niet geschikt?

Gr.
Ja, het is echt to erg; https://forums.logitech.c...orum-board%3Ageneral_mice

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan.d.deken
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-10 07:39

jan.d.deken

/|\ /|\ /|\ /|\ /|\ /|\

RvdHeide schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 22:25:

Gr.
Heb hier thuis de mx anywhere 2 én de mx master. Beiden niet alleen esthetisch gezien prachtige muizen maar de functionaliteit is ook fantastisch...als dat je key is zou ik gewoon gaan voor de master...oneindig veel mogelijkheden dankzijnde vele knoppen en de bijgeleverde "options" software...

Ik vind vind het persoonlijk heerlijk om bv in mijn browser of in excel te scrollen tussen tabs via het thumbwheel. De typische twee scrolsnelheden van Logitech kan ik ook niet missen en bovenal de mogelijkheid om meerdere aparaten aan te sluiten is fantastisch...1 druk op de knop en ik kan switchen van desktop naar laptop of zelfs smartphone en tablet...ten slotte is het screenmanagement via deze muis ook heerlijk(ervaringen met W10)

Persoonlijk ondervind ik via bluetooth geen problemen op geen enkel device, dus uit eigen ervaring moet ik Johan tegenspreken maar dit hangt dan weer misschien af van batch tot batch en eventuele andere radiosignalen in de omgeving?

To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that's all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:29
Zojuist ook de MX master aangeschaft voor bij mijn Macbook Air (mid 2013)
Werkt perfect, alleen 1 probleempje.

In MacOS zit die optie dat je het trackpad kan uitschakelen wanneer er een externe muis is aangesloten.
Nu werkt dit wanneer ik hem verbind via de UniFy usbstickje wel, maar via Bluetooth blijft het trackpad actief.

Als ik mijn cheapa** muis van de Action aansluit (gewoon met een draad), gaat het trackpad ook uit.

Iemand hier nog meer ervaring mee?

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Voor problemen mag je een nieuw topic openen. Een (ongerelateerd) oud topic omhoog schoppen is niet echt de bedoeling, dus deze gaat op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.