Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyds
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-09 19:44
Mensen met ervaring met een 3K of 4K laptop waarbij de scaling verschillend is van een extern aangesloten scherm?

Als ik bij mijn huidige laptop (Asus N551) de scaling van het FHD scherm wijzig naar 125% wordt de tekst op Firefox & Chrome op het extern scherm (Dell 24 inch 100% scaling) onscherp en moeilijk leesbaar, op het laptopscherm is alles met 125% wel correct. Met Photoshop, Mail, Edge, enz heb ik dit probleem niet. Maar als webontwikkelaar zijn Firefox & Chrome onmisbaar.

Mijn FHD laptop scherm laat ik bijgevolg de scaling op 100% staan.

Nu ik echter aan het uitkijken ben voor een nieuwe laptop met 3K of 4K scherm is dat geen optie meer doordat anders alles heel klein wordt weergegeven.

Ligt het probleem aan de Windows 10 scaling waarbij sommige programma's zoals Firefox/Chrome de scaling nog niet goed kunnen toepassen? Met Ubuntu heb ik dit probleem niet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojakim
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 12:13
Ik heb hetzelfde probleem en als ik zo op de fora lees, is het gewoon nog een manco van Windows.

Wel van de zotte eigenlijk dat dit nog niet optimaal werkt, terwijl high dpi schermen toch al tijdens Windows 8 niet exotisch meer waren.

Ik snap niet dat een enorm team developers als MS zal hebben, zoiets nog niet voor elkaar heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojakim
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 12:13
Er is overigens deze fix tool: http://windows10_dpi_blurry_fix.xpexplorer.com/

Maar ik las dat deze op alle schermen wordt toegepast, dus niet goed werkt als je maar één scherm schaalt. Ik heb 'm zelf nog niet geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankyds
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-09 19:44
Had deze al geprobeerd in mijn zoektocht naar mogelijke oplossingen. Helpt idd niet bij meerdere schermen.