0.47Ohm 1W fusible flameproof weerstand - waar te koop?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:23
Ik heb voor een reparatie twee nieuwe weerstanden nodig. Deze dienden in een receiver als zekering en zijn (wegens een doorgebrande condensator erachter) ook doorgegaan. Het zijn R104 en R105 uit het onderstaande schema.
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2qv6uer_th.png

Volgens de service manual gata het om: RES , FUSE 0.47 OHM 1W J. de manual is erg duidelijk dat deze component (om veiligheidsredenen) alleen mag worden vervangen door exact dezelfde eigenschappen.
Ik heb me laten vertellen dat het om "flameproof" materiaal gaat, dat niet vonkt/vlamt bij het doorbranden.

Probleem is dat ik deze weerstand niet tegenkom. Ik ben bij Radio Piet (Arnhem) en Eijlander (Ede) geweest, maar die hadden niets met deze specs op voorraad en konden alleen bestellen per veeeeeel. Op ebay is wel wat de vinden, maar aangezien het een component is die nogal relevant is voor de veiligheid, weet ik niet of ik dat risico wil lopen.

Bij farnell hebben ze wel wat:
http://nl.farnell.com/wel...proof-r47-1w-5/dp/2340789
Maar daar moet je als pariculier voor minimaal €50,- bestellen :/

Mijn vraag: Weet iemand waar deze weerstanden (in kleine oplage) te koop zijn? Of gaat iemand binnenkort een bestelling doen bij farnell, en kunnen deze daarin mee?

Beste antwoord (via breew op 01-02-2016 09:11)

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-10 21:27

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Stuur een pb naar mux of wesley van kratradio.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-10 21:27

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:50
Als eBay een optie is?
http://www.ebay.nl/itm/WP...74c95e:g:va4AAOSwuMFUcjvf

Ik heb zojuist gisteren een bestelling gedaan bij Farnell. Waarschijnlijk over een maand of twee weer eentje. Als je zo lang kan wachten, wil ik best wat mee bestellen.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 22:08
Wat ik weet is dat carbon film weerstanden roodheet kunnen worden, metaal film weerstanden doen dat minder. Maar wat jij zoekt zijn fusible resistors, die noemen ze soms ook wel flameproof resistors.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Je kan ook op reichelt.de kijken, die hebben ook veel en acceptabele verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
TommyboyNL schreef op zondag 31 januari 2016 @ 17:48:
Je kan ook op reichelt.de kijken, die hebben ook veel en acceptabele verzendkosten.
gecheckt.. helaas niet de waarden die ik nodig heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
Damic schreef op zondag 31 januari 2016 @ 17:21:
heerlijk om om 8:45 een PM te versturen, en binnen 10 minuutjes al positief antwoord te krijgen (van wesley in dit geval).
thanks damic! (en wesley)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
goed gevonden!
Alleen een beetje een domper dat de prijs 4x die van farnell is...
Pagina: 1