Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Constante disconnections

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• IsaacJohanse
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Gegroet Tweakers,

Ik zit met een erg vage probleem en hoop dat ik hier in ieder geval geholpen kon worden al is het maar met het aangeven van een directie van zoeken. Excuses voor het eventueel verkeerd plaatsen van de topic.

Op mijn Playstation 4 verlies ik steeds connectie. Dit gebeurt alleen bij de Partychat en ingame zelf, op de Playstation Network verlies ik geen connectie en blijf ik namelijk gewoon online. Elke 20-30 minuten, soms wat eerder soms wat later, wordt ik eruit gekicked en staat er "You have left the party" of ben ik bijvoorbeeld disconnected van de Black Ops 3 servers.

Ditzelfde komt trouwens ook voor als ik met uTorrent aan het downloaden ben dan kan ik zelfs niet 5 minuten in een partychat blijven. Alleen is niemand in het huis aan het downloaden!

Dit is hoe het er bij mij thuis uitziet. De playstation is dus aangesloten via kabel aan de BridgedRouter, deze is aangesloten aan een Router die weer is aangesloten aan een ModemRouter. (Ik heb nog geen switch als vervanging voor de bridgedrouter kunnen kopen en weiger die optieloze horizonbox te gebruiken als router)

Ik heb alle poorten geforward op alle routers. IP adressen op de PS4 en routers zijn statisch. Op mijn PS4 krijg ik ook gewoon NAT type 2 te zien met een download en upload snelheid van rond 50M / 8Mb.

Routers
- ModemRouter = Horizonbox Samsung G7400
- Router = Asus RT-N66U
- BridgedRouter = Sitecom 300N WL-350

Andere apparaten die zijn aangesloten aan het netwerk;
- 1 Desktop (aangesloten aan de ModemRouter)
- 2 Laptops (aangesloten aan de Router / BridgedRouter)
- 3 Telefoons (aangesloten aan de Router)

Overige info (weet niet of dit nuttig is)
- Ziggo als ISP, internetsnelheid is 120Mb / 12Mb
- uTorrent haalt maximaal 14Mb met 400 connecties
- CAT5e kabels

Wat ik al heb geprobeerd is het UPnP uitzetten, PS4 in het DMZ zetten tussen de Horizonbox en Router, PS4 aansluiten aan de Router zelf via kabel, andere kabels geprobeerd, PS4 MTU op 1473 geprobeerd, PS4 via de WiFi verbinden.

Ik hoop dat ik niks ben vergeten. Heeft er iemand een oplossing of zelfs een gevoel waar ik naar moet kijken? Of kent iemand misschien een tool waarmee ik het netwerk kan monitoren. Ik ben zelfs bereid om dd-wrt te installeren als de oplossing daar kan liggen.

Elke opmerking wordt erg gewaardeerd. Alvast bedankt!

Alle reacties

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:24

D4NG3R

kiwi

:)

IsaacJohanse schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:59:
- ModemRouter = Horizonbox Samsung G7400
- Router = Asus RT-N66U
- BridgedRouter = Sitecom 300N WL-350
Wat denk je te bereiken met 3 routers in je netwerk? In principe is het de bedoeling dat je modem > router > netwerk (switches, access points, pc's whatever) draait en niet dat je achter de 1e (modem) router (combinatie) nog meer routers plaatst.
- uTorrent haalt maximaal 14Mb met 400 connecties
offtopic:
Waarschijnlijk niet relevant aan je probleem, maar sleep dat eens flink naar beneden.. Een connectie of 30 is per torrent ruim voldoende en een maximum van ~125 is geen slecht idee. (Je wil sowieso geen tonnen torrents tegelijk hebben draaien). Je bereikt vrij weinig met veel connecties behalve dat je je netwerk vertraagt omdat de router druk bezig is om alle connecties te onderhouden. Een snelheidswinst ga je zeker op 120Mbit ook niet zien door zo veel connecties open te houden. Met een kleine 35 poorten per torrent haal ik bijvoorbeeld het maximale uit m'n 200Mbit lijn.

[ Voor 17% gewijzigd door D4NG3R op 31-01-2016 17:09 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• IsaacJohanse
  • Niet online
Het huis is nogal groot en heb nog geen lange kabels en switches kunnen kopen. Vandaar dat het nog zo loopt. Ik heb mijn PS4 ook aangesloten aan de ModemRouter en Router zelf maar daar krijg dezelfde problemen. Dus ik neem aan dat het niet aan alle routers in het netwerk kan liggen.

Volgens mij staat uTorrent standaard op 400 trouwens, ik zal hier wel even mee experimenteren, bedankt in iedergeval!

[ Voor 19% gewijzigd door IsaacJohanse op 31-01-2016 17:13 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

IsaacJohanse schreef op zondag 31 januari 2016 @ 17:09:
Het huis is nogal groot en heb nog geen lange kabels en switches kunnen kopen. Vandaar dat het nog zo loopt.
Ik snap niet hoe dit relevant is? Schijnbaar gebruik je een hele hoop korte kabels en routers, het maakt geen bal uit hoe je netwerk in elkaar steekt. Het is gewoon niet de bedoeling dat er meerdere routers worden gebruikt welke daadwerkelijk hun rol als router proberen te vervullen.
Ik heb mijn PS4 ook aangesloten aan de ModemRouter zelf maar daar krijg dezelfde problemen. Dus ik neem aan dat het niet aan alle routers in het netwerk kan liggen.
Dat verkleint de kans wel, maar je geeft aan dat je NAT Type 2 hebt, dat zou niet moeten gebeuren als de boel goed ingesteld en geforward is.

Kan je eens een schets maken van hoe je netwerk in elkaar steekt en wat welke router nu doet? Hier thuis is het bijvoorbeeld:
Modem > Router > Switch > Switch > AP (Oude router). Met onderling natuurlijk PC's die verbinding maken met de router en switches.

Die switches kunnen prima omgewisseld worden met een router, maar dan moet je ze wel goed instellen. O.A. dat ze niet aan DHCP mogen doen en je moet ze ook niet onderling proberen te verbinden met LAN <> WAN.
Wat is trouwens je modem en bij welke router is deze aangesloten op de WAN poort? Want dat ding wat je aangeeft is een PVR (TV ontvanger) en geen modem of router.. Schijnbaar is er een alles in 1 model tegenwoordig.. Weet je zeker dat dat ding als bridge is ingesteld?

[ Voor 30% gewijzigd door D4NG3R op 31-01-2016 17:30 ]

• IsaacJohanse
  • Niet online
Mijn kabels zijn max 15meter en nog haal ik het niet! Verder ben ik bijna zeker dat ik portforwarding goed heb ingesteld, link naar een eventuele guide?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Beantwoord eerst mijn overige vragen even, je kan wel bezig gaan met je poorten, maar de rest van je netwerk levert waarschijnlijk meer problemen op.

Even met mijn geweldige paint skills in elkaar gegooid wat de bedoeling zou moeten zijn in je netwerk:

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/2888061e9cb8135b54f128fab444d8c9.png

Als die horizonbox daadwerkelijk in bridge staat zou je hier ook maar 1 apparaat op moeten kunnen aansluiten (Poort 1, geen idee of dat de poort is die ik hierboven heb geschetst. :+) en zou deze geen WiFi signaal uit moeten zenden.

[ Voor 64% gewijzigd door D4NG3R op 31-01-2016 17:35 ]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:07
[off topic][Ik bekeek bovenstaande foto en zag het woord horizonding staan. Onwillekeurig sprong mijn geest naar Engels en zag ik een present continuous van het niet bestaande werkwoord to horizon. :o [/off topic]

[ Voor 5% gewijzigd door EricJH op 31-01-2016 17:51 ]

• IsaacJohanse
  • Niet online
ModemRouter > Router > BridgedRouter

De BridgedRouter staat op bridged mode waardoor de meeste settings geblokkeerd zijn, DHCP, DNS adressen zijn daar een van. Verder staat hij volledig onder controle van de Router hieronder. WAN kabel is aangesloten aan de LAN poort van de router

De Router heeft als WAN een client adres van de DHCP van de ModemRouter en de WAN poort is aangesloten aan de LAN poort van de ModemRouter

De ModemRouter kan niet op bridged, DHCP staat aan maar er alleen de WAN van de Router hierboven staat er statisch in.

----

Ik zie hier dat de ethernet kabel van LAN naar LAN moet tussen de Router en BridgedRouter, dat verbeter ik nu even.

[ Voor 9% gewijzigd door IsaacJohanse op 31-01-2016 18:01 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Je moet de Asus instellen als accesspoint net zoals dat de Sitecom nu is, en dan moet je inderdaad van lan naar lan gaan tussen alle devices. ;)

Pagina: 1