Onbekende Renault (Espace) autoradio aansluiting > Hoe ISO?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 730877

Topicstarter
Sinds kort rijden wij een Renault Espace uit 2005. Ik heb een nieuwe autoradio gekocht (JVC) omdat ik zo mijn muziek van mijn telefoon kan afspelen en handsfree kan bellen 8) .

Na het verwijderen van de (ik denk originele) radio kwam ik een onbekende aansluiting tegen (zie eerste twee foto's). De radio heeft een ISO stekker (zie 3e foto) en ik zoek me een ongeluk naar een adapter.

Die kan ik dus nergens vinden. Het enige wat ik vond was een Frans forum met dezelfde vraag, maar die monsieur kreeg geen duidelijk antwoord... Mijn hoop is dat iemand hier weet wat voor aansluiting dit is (die groene) en hoe die heet. Nog mooier zou een URL naar een ISO adapter zijn (die past op de 3e foto).

Afbeeldingslocatie: http://www.bartverbiest.nl/images/IMG_3208.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.bartverbiest.nl/images/IMG_3209.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.bartverbiest.nl/images/IMG_3210.JPG

Groet,
Bart

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:27

BCC

Dat wordt een gevalletje meten en solderen ben ik bang :) weet je zeker dat er verderop geen iso stekker zit? Mijn kangoo uit 2000 heeft die namelijk wel

[ Voor 45% gewijzigd door BCC op 31-01-2016 16:38 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

BCC schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:37:
Dat wordt een gevalletje meten en solderen ben ik bang :)
Zou ik liever niet aan beginnen. Beter morgen even naar een Renault dealer rijden en daar vragen naar de juiste adapter (is vást een artikelnummer voor te vinden bij Renault).

Nadeel met zelf solderen is dat je tegenwoordig met een CAN Bus installatie te maken hebt waarbij de meest vreemde storingen op kunnen treden als je daar aan gaat modificeren.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:27

BCC

Er staat genoeg op eBay maar dat lijkt allemaal niet op jouw foto.. vreemd.

[ Voor 76% gewijzigd door BCC op 31-01-2016 19:38 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 730877

Topicstarter
Dank voor de reacties zover. Ik zal er even mee naar de garage. To be continued.

Geen ISO stekker verderop inderdaad. En zelf prutsen zie ik niet echt zitten.. Kijken wat de garage zegt ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 730877 op 31-01-2016 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appul
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-04 16:42
Wat was de originele radio voor type?

was het een cabasse auditorium? dan is de kans groot dat je versterker in de handschoenenkast zit.
daar zit als het goed is wel een iso kabel in........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ga even langs de dealer of langs een goede autoonderdelenshop. Die hebben dat soort verloopjes meestal zo liggen, of kunnen ze iig bestellen.
Dat die Fransoos geen eenduidig antwoord kreeg is ws geweest omdat ie dat gewoon bij de beunhaas op de hoek had kunnen krijgen. En die fransen zijn nogal chauvinistisch dus dat gaan ze hem lekker zelf uit laten zoeken :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appul
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-04 16:42
ik had ooit een zelfde probleem toen ik een laguna had, ik wilde ook mp3 kunnen afspelen.
het probleem is dat de "radio" door heel de auto verspreid zit: 6CD wisselaar in de headunit, versterker en tuner achterin de kofferbak. hierdoor werd het aansluiten van een standaard radio wat lastig.

Ik heb toen besloten om bij de originele radio te blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-05 09:10

jvhaarst

Concordia res parvae crescunt

Het is een beetje afhankelijk van wat voor radio er voorheen in zat, maar de radio in een Espace is vaak niet zomaar te verwisselen, kijk bijvoorbeeld eens hier :
http://www.espace-freunde...dex.php/mv/msg/47612/0/0/

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

knipperdeknip offtopic

[ Voor 100% gewijzigd door teacher op 02-02-2016 12:05 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1