Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextgen93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-06 15:31
Sorry als dit de verkeerde plek is om dit soort vragen te stellen.

Ik ben bezig met een Pc build gebaseerd op een 6600k met fury x en asus z170 pro gaming moederbord. Alles gaat prima behalve dat de videokaart niet in het slot wil passen. De rechterkant van de kaart klikt er netjes in en de klem sluit zich. Echter aan de linkerkant, tegen de achterkant van de case (nzxt s340) ziet het er naar uit dat ik de kaart verder in de slot kan duwen omdat het metalen montage paneel van de gpu al tegen het corresponderende paneel van de kast zit.

Ik heb het moederbord al meerdere keren opnieuw geplaatst (ja de offset schroeven zijn op de kast gemonteerd) om te kijken of dat hielp maar nog geen verbetering. :( Ook heb ik geprobeerd eerst de kaart aan de case te monteren en hem daarna in te klikken maar daardoor stak ie nog verder uit.
Ik heb de gpu buiten de kast ook op het moederbord gemonteerd en daar ging ie toch 1 of 2 millimeter verder erin aan de linkerkant.

Ik heb de pc al test laten draaien met de gpu er op die manier in en het werkte wel. Ik weet alleen niet of dat dan veilig is en of ik er alsnog de maximale prestaties uit kan halen.

Ik heb een album op imgur aangemaakt met wat fotos. Uiteraard kan ik er meer verzorgen als dat nodig is. http://imgur.com/a/pP7rt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:31
Met het uitproberen zou ik uitkijken, als de kaart er zo scheef in zit, kan je maar zo kortsluiting krijgen, waardoor je zowel het moederbord als de kaart kan slopen.

Maar op de foto's lijkt het wel of het moederbord tray gewoon scheef is.

Maar zit er niet iets in de weg. Welke case gaat het om eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextgen93
het gaat om een nzxt s340. Hoe zie je dat de tray scheef is? Mij is dat niet echt opgevallen, zou het wel verklaren. Er zit niets in de weg. Er zijn momenteel nog geen kabels aangesloten die in de weg zitten en de metalen uiteinden die tussen het moederbord en de achterzijde van de case geplaatst worden zitten op de juiste plek. Het komt er op neer dat als ik de kaart aan de case bevestig dat ie gewoon niet tot aan de slot komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextgen93
Nog een aantal fotos van de kast, met en zonder mobo http://imgur.com/a/Rgnu6
Ook andere PCI slot geprobeerd, helaas hetzelfde resultaat.

[ Voor 25% gewijzigd door nextgen93 op 31-01-2016 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-08 15:24

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Lijkt mij dat het aan de kast ligt, bij een normale kast zou het volgens mij zonder problemen moeten passen?

Wat appart overigens dat je schroeven voor de insteekkaarten aan de buitenkant van de kast zitten, in elke kast die ik heb gezien zitten ze aan de binnenkant.

Je kan je videokaart misschien iets verbuigen (dat stuk waar je de schroeven in doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Steekt de pc-bracket wellicht verder onder het moederbord uit dan waarvoor er ruimte is in de kast? Dit zou relatief eenvoudig na te gaan moeten zijn.

Voor de rest lijkt het erop dat de kaart voldoende diep in het slot zit voor een correcte werking (wat je dus ook al geprobeerd had). Ik denk dat het verder niet echt een probleem is, een kaart hoeft niet heel erg diep in een slot te zitten om voldoende contact te maken, zelf heb ik ook enkele kaartjes die niet geheel aangedrukt in het slot zitten (vanwege de behuizing of de bracket). Ik heb even gespiekt of ik daar ook nog een foto van had, maar mijn collectie foto's van kaarten in PCIe-sloten bleek beperkt tot uit uitgevijlde sloten waar de kaart wel tot de volle diepte komt.

En voor Sp3ci3s8472: ik heb een MS-Tech CA-150 staan die de schroeven ook aan de buitenkant heeft, dus deze kast is daar niet uniek in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextgen93
Nee, de brackets komen niet tot aan de wand van de kast. Helaas nog geen oplossing. Heb vanalles geprobeerd. Hoogte aanpassen van de stand-offs. links eerst, rechts eerst, gelijkmatig plaatsen. kijken of de brackets wel de kast ingaan (volgens mij wel). monteren terwijl de kast ligt en staat. De achterkant aanduwen. Ik heb bijna geen ideeen meer. Misschien werkt dat vijlen, maar dan moet ik wel heel zeker zijn dat dat de oplossing is, mocht ik m anders nog retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextgen93
Heb uiteindelijk de standoffs dichst bij de achterkant van de kast iets losse geschroeft. Hij is nog niet helemaal recht maar het scheelt nu zodanig weinig dat het geen probleem zou moeten zijn. Hij doet het prima zo.
Pagina: 1