Toon posts:

Fantastische benchmarks, maar waarom...

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
...stokt mijn beeld nog steeds af en toe in 3D-games?

Ik bedoel dus dat het beeld af en toe, zo eens per 30 seconden, een fractie van een seconde bevriest en daarna weer verder gaat. Het geluid gaat wel gewoon verder en stokt dus niet. Het verschijnsel treedt vooral op met TombRaider 3 en Unreal. Met Quake 2 valt het mee.

Ik had verwacht na upgraden van Cel 300@450 naar Cel 566@850 van het probleem af te zijn. Niets is minder waar.
Meestal draai ik in 1024X768 resolutie. Is dit soms teveel gevraagd van mijn Viper?

Systeem:

- Celeron 566@850
- Viper 770 (TNT-2) @ 140X200
- 128 MB PC100 SDRAM (CAS 2)
- Riva Detonator 3.68drivers

3D Mark 99 : 5878 ; CPU : 11309
Sandra : CPU 2305, FPU 1172, MMX 2045, Memory 310/331 MB/s

Wie weet de oplossing???

Verwijderd

Klinkt een beetje stom maar heb je misschien proggie(s) in de achtergrond draaien die je resources gebruiken?

En ik zou zowiezo nieuwe drijvertjes installen voor je TNT en ik denk inderdaad dat je TNT2 best es moeite kan hebben met die res.

Ik heb es een testje gedaan
P3 800Mhz/128 mb/TNT2 Ultra
Vs.
P2 350Mhz/192 mb/Geforce DDR

De 350 was minstens net zo snel als de 800 in 1024x768x32 en hoger. Die TNT2 was dus de bottleneck en niet de CPU.

Voor de laatste drivers kun je terecht bij
http://www.reactorcritical.com

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

nee joh het ligt niet aan je viper, maar misschien toch wel.
Ik heb namelijk ong. de zelfde config alleen de tnt2 ultra versie, ik draai ook alles op 1024X768.

wat is je mobo?

debruik ook andere drivers eens, hielp bij heel erg.
met de standaard drivers van de instal cd ging ik met 15 fps in quake3 en met detanator 5.22 ga ik met 70 ong.

succes voor de rest.

39

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik gelijk die drivers eens ophalen!

Verwijderd

misschien irq conflict?
heb ik ook met mijn muis :)
is wel een ander apparaat, maar die deelt samen met andere kaart een irq, en dan heb ik soms dat mijn muis een fractie van een seconde niet reageert.
kijk daar eens naar.... of je geen irq conflict hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Nee geen IRQ conflict (geen gele uitroeptekens onder apparaatbeheer). Maar ik heb net die Detonator 5.33 gedl'd en ga die eerst maar eens installeren :)

Verwijderd

FF over die Detonators
5.22 is t snelst met TNT
5.13 t stabielst
5.30 en hoger is leuk als je FSAA wil
en das alleen voor Geforces

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

hMM MESSCHIEN AL GEDACHT AAN MOBO MONITOR programma's. Die kunnen hiervoor ook zorgen

Click hier niet

Verwijderd

Topicstarter
BAALBERITH: Je hebt kennelijk gelijk. Met die 5.33 draait mijn systeem alleen maar op 640 X 480 en 60 MHz...
Weet iemand waar ik die 5.22 kan neerhalen?

Verwijderd

die 5.22 kun je gewoon halen op
www.voodooextreme.com of weer bij
www.reactorcritical.com .

www.tweakfiles.com heeft trouwens ook versie 1.9 van hun registrypatch voor nVidia kaarten met detonator 5.xx uitgebracht.
Dit indien je je kaart echt helemaal tot t naadje wil tweaken :)

Heb je trouwens al geprobeerd om alle programmatjes die in de achtergrond draaien uit te zetten en dan te spelen? dat scheelt bij mij een hoop gestotter en gesputter.

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-09 18:13

BitByter

Prutst dit forum

bij mij is dat ook wel 's, maar bij mij komt dat door schijf activiteit????

moet je maar 's naar je hdledje kijken, als die brand, of je dan een schokje op beeld ziet, (is bij mij zo :()

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het eerst maar eens met de 5.13 proberen. Volgens onderstaande link geeft die de beste resultaten als geen gebruik van FSAA wordt gemaakt.
http://www.madonion.com/forum/showflat.pl?Cat=&Board=3dmark2000&Number=17055&page=0&view=collapsed&sb=5

Overigens draait er nogal wat op de achtergrond. Misschien is Motherboard Monitor (MBM 4.10) wel de 'boosdoener'?
Eerst maar eens die andere drivers proberen.

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 22:25

vanwegen

-:|:-

Kep hetzelfde gehad, bij mij was het mijn sblive die een irq deelde met m'n videokaart. Van PCI slot gewisseld en voila voorbij. Wellicht is dit ook bij jouw het geval :-)

En toen was m'n signature weg :(

Verwijderd

Topicstarter
Detonator 5.13 lijkt lichte verbetering maar uitschakelen Motherboard Monitor scheelt enorm! Dit is dus waarschijnlijk de grootste boosdoener.

Het is me opgevallen dat de FPS'en in Quake 2 veel lager zijn met 5.13 dan met 3.68...

Det. 3.68
640x480 126,5
800x600 76,8
1024x768 59,4

Det. 5.13
640x480 59,6
800x600 59,5
1024x768 38,4

[edit:] Dit is gemeten met demo1.dm2 .

Dat scheelt nogal wat...
Is 5.13 soms geoptimaliseerd voor Quake 3 ofzo???

Verwijderd

Als ik me goed herinner forceert de 3.xx serie detonators een 16-bits Z-buffer en de
5.xx serie heeft een 24-bits Z-buffer
hoe lager de Z-buffer, hoe sneller maar ook minder nauwkeurig.

Al moet ik zeggen dat de verschillen wel erg groot zijn bij jou. op mijn geForce zijn de verschillen veel kleiner.
geeft dus wel aan hoe weinig bandbreedte zo'n TnT heeft

Verwijderd

In de 5.xx drivers zit FSAA als optie en die staat standaard niet uit . Als je die slider terugdraaid zouden ze sneller moeten zijn dan de 3.xx drivers .

Verwijderd

ehhh PeeJee,

1) FSAA staat standaard uit tenzij je m installeert over een driver waar je m zelf aan had gezet

2) een TNT2 kan helemaal geen FSAA dus kan t ook niet langzamer gaan als je m toch aanzet
hij weigert gewoon FSAA te doen

Verwijderd

Ik heb soortgelijke problemen met m`n systeem P2-450 en viper 770 gehad, bij mij was het een scannerdriver die om de zoveel tijd keek of de scanner nog wel aangesloten was

Verwijderd

Je kunt zoiezo het beste de 3.xx drivers gebruiken voor tnt1/tnt2. 2.xx voor tnt 1 is nog beter.
Pagina: 1