[Mail] oude mail van offline account toevoegen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:21
Ik ben weer lekker lastig bezig. Het probleem is als volgt. Ik ben van Yosemite overgestapt naar El Capitan, door middel van een volledig clean-install. Omdat sommige mail-accounts van mij niet meer actief zijn ( student-mail, oude stage, oude werkgever) is het onmogelijk om in Mail die accounts als nieuw toe te voegen.

In het verleden kon ik gewoon de map ~/Library/Mail/V2 kopiëren en plakken, waarna alle accounts gewoon in mail verschenen. (met inbox, outbox, sent, deleted). Echter werkt dat ook niet volledig meer met El Capitan, want die slaat zijn mail op in ~/Library/Mail/V3. Anyway, ik heb mijn mail-accounts die nog actief zijn allemaal kunnen fixen, maar de offline accounts niet. Alle mail heb ik nog wel, via de V2 map..

Wat ik gewoon wil, is dat de offline mail accounts op dezelfde manier geopend worden als de online accounts. Maar dan de account gewoon in offline mode. Hierdoor zullen al mijn inboxen nog onder de inbox/ map vallen, outboxen onder Sent, waardoor als ik ergens in zoek hij ook al mijn accounts afgaat.

Het verste wat ik kom is File -> Import Mailboxes. Maar dat stopt alles onder een import/ mapje, waardoor dus search niet werkt, en ik niet chronologisch in mijn mailverkeer kan kijken..

Wat ik ook niet wil, is al de mail vanuit een import folder naar een actieve account verplaatsen, want dan klopt de associatie met het account niet meer...

Dus.. Heeft iemand nog ideeën..? 8)7 Ik zat zelf nog te denken om te downgraden naar Yosemite, dan kan ik wel de V2 map gewoon plakken, en misschien kan ik dan een account exporteren als mailbox, en dan weer importeren op El Capitan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:36

talin

ES-MA

waarom?
waarom oude meuk zoals mail bewaren en dan ook nog willen overzetten naar een nieuw systeem?

alle relevante info kan je toch verwerken?

OT is het mogelijk om het te exporteren naar een bestand en dan een nieuw account in de mail aan te maken en deze daar weer te importeren?

of te exporteren naar een .pst en deze in microsoft outlook ( die je toch niet online gebruikt ) en daar in te importeren?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10 21:44
Als het heel belangrijk is voor je zou je kunnen proberen:

Huidige installatie TimeMachine backup (of clone).
Schone installatie Yosemite
Oude mail in lezen
Upgrade naar El Capitaint
Mail openen zodat map V2 naar V3 word omgezet.
Export map V3
Backup/Clone terugplaatsen
V3 map importeren

Kost je een avond maar dan heb je het denk ik wel weer aan de praat.