Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Song
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-04 20:07
Mijn vraag:
Op mijn nieuwe tablet heb ik twee gebruikers ingesteld. Ik zoek een makkelijke manier om tussen de gebruikers te schakelen. Bij voorkeur vanaf het vergrendel scherm. Immers het ding ligt op tafel en degene die 'm pakt wil direct makkelijk naar zijn eigen omgeving. Het lukt mij alleen om tussen gebruikers te schakelen vanaf het instellingenscherm, zoeken gebruikers en dan kan ik m omzetten van de ene naar de andere, dat vind ik nogal omslachtig.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Lenovo yoga tab 3, Android 5.1.1

Het lijkt mij een simpele vraag, toch kan ik het antwoord niet vinden. Ik vind voldoende informatie over het inschakelen van meerdere gebruikers maar niet tussen het schakelen tussen gebruikers. Nog iets; de scherm afbeeldingen in deze informatie; http://www.computeridee.n...en-op-een-android-tablet/ ziet er heel anders uit dan dat ik gewend ben. Ik heb een oneplus two en deze lenovo tablet en het standaard instellingen scherm heeft groen blauwige icoontjes en donkergrijze letters.

Beste antwoord (via Song op 02-02-2016 15:48)

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:27
Oi, lijkt er haast op dat Lenovo dit eruit heeft gesloopt, als ik google zie ik dat ze dat ook al op een Motorola telefoon hebben gedaan, gemeen!

edit: Ik lees ook dat een factory reset ervoor zorgt dat het icoontje wel terug komt, maar met een factory reset ben je wel al je gegevens kwijt.

[ Voor 33% gewijzigd door Knielen op 01-02-2016 15:25 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
Als je vanuit het vergrendelscherm je instellingen naar beneden swiped kan je toch rechts bovenin de gebruiker kiezen? Volgens mij is dat wat je zoekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Song
Bedankt voor je reactie Knielen, maar ik heb het helaas niet kunnen vinden, het ziet er zo uit:
http://s22.postimg.org/ex...t_2016_02_01_08_44_02.png

[ Voor 23% gewijzigd door Song op 01-02-2016 08:50 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Knielen
Oi, lijkt er haast op dat Lenovo dit eruit heeft gesloopt, als ik google zie ik dat ze dat ook al op een Motorola telefoon hebben gedaan, gemeen!

edit: Ik lees ook dat een factory reset ervoor zorgt dat het icoontje wel terug komt, maar met een factory reset ben je wel al je gegevens kwijt.

[ Voor 33% gewijzigd door Knielen op 01-02-2016 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Song
Bedankt Knielen voor je speurwerk! Ik dacht steeds dat het mijn onkunde was dat ik het niet kon vinden. Ik dacht het is zo'n basisfunctionaliteit die ik eerder al eens heb gebruikt op een ander tablet en ik dacht dat ik het "gewoon" niet kon vinden. Nu blijkt er inderdaad meer aan de hand te zijn. Ik heb ook in het Lenovo support forum gekeken en dan zie je dit probleem vaker voorbij komen. Ik heb Lenovo nu aangeschreven of en hoe dit probleem verholpen kan worden. Het gaat immers om een basisfunctionaliteit die zij er uit hebben gehaald. Ik ga ook jouw tip opvolgen om een factoryreset uit te voeren. Mocht e.a. niet gaan werken ga ik het tablet retourneren omdat multi-user een voorwaarde was om dit tablet te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Song
De factory reset bood geen uitkomst. Lenovo reageerde niet op facebook contact. In het Lenovoforum staat deze klacht diverse keren, ik heb 'm weer "boven aan gezet", maar nog geen reactie. Ik heb geprobeerd om via een Lenovo account support te krijgen, ook dat was zeer moeizaam en uiteindelijk niet gelukt. Ik geef de hoop op, ik stuur het tablet retour naar de winkel omdat het niet volgens wens is.
Ik heb diverse Asus notebooks gehad en Nexus 7 tablets. Ik had een hoge pet op van dit merk, dit was echter mijn eerste echt Lenovo ervaring en dat is me dus niet zo goed bevallen.
Knielen bedankt voor je reacties, ik ga echter op zoek naar een ander tablet en ik denk dat het de Nvidia K1 wordt.
Pagina: 1