Hallo,
Ik wil eind februari een game pc gaan aanschaffen met een maximum prijs van 850 euro. Ik heb al het een ander opgezocht naar compatibilities van alle componenten en hoe ze onderling samenwerken maar schakel toch even het advies van de tech guru's van Tweakers in
Ik zou graag alle spellen die nu en de komende tijd uitkomen op minimaal 1080p willen spelen met een deftige FPS.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem wordt puur gebruikt om te gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag max 850 euro kosten, maar liever rond de 800 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis en toetsenbord
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
zie lijst hieronder
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
geen
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken
Wat verwacht je van ons?
Hulp met betrekking tot de onderstaande lijst en de toelichting
Toelichting: Ik lees op meerdere tech-fora dat de boxed i5-6500 met Sky-lake architectuur geen 3rd party CPU cooler nodig heeft omdat deze nieuwe processor relatief laag blijft in temperaturen. Er schijnen zelfs problemen te zijn met deze processor in combinatie met CPU koeler door de druk die erop uitgeoefend wordt. Hoe denken jullie hierover? Moet er alsnog een Scythe Mugen 4 CPU-koeler aangeschaft worden of volstaat de stock CPU-koeler?
Betreft het moederbord, ben voor de MSI B150a chip set gegaan omdat deze hoogwaardiger schijnt te zijn dan de Z170 varianten van concurrenten in deze price range. Heb gelezen dat er beter niet bespaard moet worden het moederbord, dus vandaar de MSI in plaats van 50-80 euro B150a moederbord.
Heb deze componenten lijst ingevoerd bij een site waar de PSU vermogen gecheckt kan worden, maximale vermogen zal rond 388 Watt liggen, vandaar de keuze voor een 450 Watt voeding.
In dit systeem zal voorlopig alleen een SSD komen, dit is puur prijs technisch en kan later nog uitgebreid worden met een HDD. Windows 8 key is al aanwezig.
Monitor ben ik nog niet over uit, vandaar dat deze niet is meegenomen in de lijst.
Is het mogelijk om de GPU tweedehands aan te schaffen of is dit niet aan te raden?
Alvast hartstikke bedankt voor al het advies wat jullie mij kunnen geven
Ik wil eind februari een game pc gaan aanschaffen met een maximum prijs van 850 euro. Ik heb al het een ander opgezocht naar compatibilities van alle componenten en hoe ze onderling samenwerken maar schakel toch even het advies van de tech guru's van Tweakers in
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem wordt puur gebruikt om te gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag max 850 euro kosten, maar liever rond de 800 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis en toetsenbord
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
zie lijst hieronder
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
geen
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken
Wat verwacht je van ons?
Hulp met betrekking tot de onderstaande lijst en de toelichting
Toelichting: Ik lees op meerdere tech-fora dat de boxed i5-6500 met Sky-lake architectuur geen 3rd party CPU cooler nodig heeft omdat deze nieuwe processor relatief laag blijft in temperaturen. Er schijnen zelfs problemen te zijn met deze processor in combinatie met CPU koeler door de druk die erop uitgeoefend wordt. Hoe denken jullie hierover? Moet er alsnog een Scythe Mugen 4 CPU-koeler aangeschaft worden of volstaat de stock CPU-koeler?
Betreft het moederbord, ben voor de MSI B150a chip set gegaan omdat deze hoogwaardiger schijnt te zijn dan de Z170 varianten van concurrenten in deze price range. Heb gelezen dat er beter niet bespaard moet worden het moederbord, dus vandaar de MSI in plaats van 50-80 euro B150a moederbord.
Heb deze componenten lijst ingevoerd bij een site waar de PSU vermogen gecheckt kan worden, maximale vermogen zal rond 388 Watt liggen, vandaar de keuze voor een 450 Watt voeding.
In dit systeem zal voorlopig alleen een SSD komen, dit is puur prijs technisch en kan later nog uitgebreid worden met een HDD. Windows 8 key is al aanwezig.
Monitor ben ik nog niet over uit, vandaar dat deze niet is meegenomen in de lijst.
Is het mogelijk om de GPU tweedehands aan te schaffen of is dit niet aan te raden?
Alvast hartstikke bedankt voor al het advies wat jullie mij kunnen geven
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 213,90 | € 213,90 |
| 1 | MSI B150A GAMING PRO | € 115,95 | € 115,95 |
| 1 | Sapphire NITRO R9 380X 4G D5 | € 256,- | € 256,- |
| 1 | NZXT Crafted Series Phantom 410 Zwart | € 85,95 | € 85,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | € 46,50 | € 46,50 |
| 1 | Cooler Master GM G450M | € 52,50 | € 52,50 |
| 1 | Crucial BX200 240GB | € 64,90 | € 64,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 835,70 | |