Medion Computers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 619833

Topicstarter
Dag iedereen,

Ik zou graag jullie mening willen weten van het merk Medion. Meer info zie hieronder:

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Af en toe speel ik graag het spelletje 'World of warcraft'. Casual raiden en Challenge modes.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Alles erop en eraan max 650 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Mijn Alienware, die ouder dan 10 jaar is, is een paar maanden geleden kapot gegaan. (Ook al zouden er onderdelen zijn, die ik kan meenemen. Ik denk dat die té verouderd zijn :p...)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Een computer die zeker zonder upgrades +/- 5 jaar mee kan gaan met high graphics en met een +80 fps.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Liefst de merken 'Intel' en 'Nvidia'.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Na 13 jaar een lawaai van een opstijgend vliegtuig in het bureau te hebben, zou ik nu toch een iets stiller model willen kopen ;)

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Neen.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Om eerlijk te zijn, heb ik al een computer in het oog. Het kost 650 euro en het is van het merk Medion. Het zal de eerste keer zijn, dat ik een product van Medion ga kopen. Wat vinden jullie van het merk?

Samenstellen van een computer?
Ik heb géén goeie ervaring gehad met het laten samenstellen van een desktop. 5 jaar geleden heb ik er een laten samenstellen, dat heeft mij iets meer dan 700 euro gekost. Ik kan op die desktop géén World of warcraft spelen, want ik disconnect 5 sec nadat ik ingelogd ben. De technische dienst van WoW verwees me door naar een computerzaak. Wat ik dan ook heb gedaan. De erkende computerzaak vond het probleem niet. Die computer gebruik ik nu in mijn tweede woning, dus die componenten kunnen niet gebruikt worden.

De link van de desktop Medion 650 EUR

Bega ik de grootste fout van mijn leven om een Medion te kopen of is het een goeie zet?

Ik heb geprobeerd zo goed mogelijk een lijstje te maken van die computer, maar welke moederbord, proceskoeling en voeding Medion heeft gebruikt. Dat weet ik niet, dus heb ik er ook geen bijgezet.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 194,80€ 194,80
1EVGA GeForce GTX 750 1GB€ 118,-€ 118,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 51,-€ 51,-
1Asus Xonar DGX€ 35,15€ 35,15
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 69,90€ 69,90
1Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth€ 25,14€ 25,14
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 39,-€ 39,-
1Samsung SE-208GB Zwart€ 27,-€ 27,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 559,99

Alvast bedankt voor jullie reacties!

P.S.: Het is Nvidia Geforce GTX 750 1 TB DDR5 ipv. EVGA Geforce GTX 750 1TB, maar ik vond die van Nvidia niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-05 21:01
Opzich is er niks mis met het merk medion er word alleen altijd bezuinigd op de kast,moederbord en voeding.
Het is verstandiger om er eentje zelf samen te stellen dan heb je vaker een systeem dat in de toekomst makkelijker te upgraden valt en ook meer waarde voor je geld natuurlijk.

Verder heb je dan per onderdeel garantie ipv alleen op de PC. Dan hoef je dus niet je hele PC op te sturen zodra er iets kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:49
Anoniem: 619833 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 01:53:
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Na 13 jaar een lawaai van een opstijgend vliegtuig in het bureau te hebben, zou ik nu toch een iets stiller model willen kopen ;)
In 2003 een medion gekocht, 6 jaar prima mee gewerkt. Maar wel de originele processor koeling vervangen vanwege de herrie.
Denk dat voor alle kant en klare PC's geldt dat je goed moet controleren wat de componenten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je wensen passen niet bij je budget en het systeem past bij geen van beiden. Vanwege een enkele slechte ervaring niet (laten) samenstellen is in mijn ogen een zeer slechte keuze.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heel erg bedankt voor jullie snelle reacties :)!

Ik heb inderdaad ook wel gedacht om in de toekomst bepaalde componenten up te graden.

Het eerste dat ik laat veranderen, is de proceskoeling via een computerwinkel ;)(Wanneer ik wat meer geld heb)

Ik weet dat het budget laag is en dat er veel betere computers zijn (budget kan oplopen tot meer dan 2000euro...), maar dat hoeft voor mij niet, want ik ben nauwelijks thuis.

En ivm het laten samenstellen van computers. Ik weet dat dat het beste is, maar ik woon in Mechelen (BE). Ik ken geen betrouwbaar persoon in de omgeving, die een computer kan samenstellen. De computerzaken doen geen personal customized computers (al gevraagd). En ik heb geen garantie wanneer het gemaakt is, dat het ook werkt (zie eerste post).

Via de site 'IT pro> computerhulp' zitten de meesten in Nederland, dus helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-05 02:11

two

Anoniem: 619833 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 02:31:
Heel erg bedankt voor jullie snelle reacties :)!

Ik heb inderdaad ook wel gedacht om in de toekomst bepaalde componenten up te graden.

Het eerste dat ik laat veranderen, is de proceskoeling via een computerwinkel ;)(Wanneer ik wat meer geld heb)

Ik weet dat het budget laag is en dat er veel betere computers zijn (budget kan oplopen tot meer dan 2000euro...), maar dat hoeft voor mij niet, want ik ben nauwelijks thuis.

En ivm het laten samenstellen van computers. Ik weet dat dat het beste is, maar ik woon in Mechelen (BE). Ik ken geen betrouwbaar persoon in de omgeving, die een computer kan samenstellen. De computerzaken doen geen personal customized computers (al gevraagd). En ik heb geen garantie wanneer het gemaakt is, dat het ook werkt (zie eerste post).

Via de site 'IT pro> computerhulp' zitten de meesten in Nederland, dus helaas...
Alternate is al één zaak in BE waarvan ik weet dat je gewoon de PC kan laten samenstellen. Daarnaast moet je dus gaan voor het ophogen van je budget (wat je niet wilt) of het maximale uit je budget halen en dus je eisen naar beneden stellen.

TL:DR: Je kan een PC laten bouwen voor je in BE, en je zal je eisen naar beneden moeten stellen bij dit budget :)

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KevinT
Verder is een eigen PC bouwen verre van moeilijk en staan er verschillende filmpjes gewoon op youtube. Er kan eigenlijk niks fout gaan of je moet het wel heel bont maken.

Zoiets is wel een leuk systeempje:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 189,95€ 189,95
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 80,95€ 80,95
1MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING€ 134,50€ 134,50
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,95€ 47,95
1NZXT S340 Zwart€ 62,95€ 62,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 46,50€ 46,50
1Cooler Master GM G450M€ 52,50€ 52,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 615,30

Wat ik persoonlijk nog veel beter vind maar dit past niet bij jou wensen.
Leg wat geld erbij en haal een videokaart van de V&A hier. Bijvoorbeeld een GTX 770, R9 280,280X of 380. Die kaarten kun je allemaal krijgen voor 130-150 euro en dan heb je een heel leuk systeempje staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zich vind ik het niet erg om mijn eisen naar beneden te stellen.

Maar als je de situatie echt wilt weten, waarom ik zo moeilijk doe:

1) Ik werk 7/7 dagen en 1 dag in de week ga ik ook naar een avondschool om me bezig te houden. Heb ik vrije tijd dan vind ik het leuk om een spelletje te spelen. (Even mijn zinnen op iets anders zetten :) )
Ik heb jammer genoeg geen tijd om een samengestelde computer op te halen in Nederland.

2) Ik heb een woning alleen gekocht, waardoor het op financieel vlak iets moeilijker is om een 1300 euro computer te kopen. (Vind ik ook totaal niet nodig.)

Ik ben wel bereid om de computer in de toekomst up te graden. Ik sta open voor suggesties! (Maar het is tamelijk dringend.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
KevinT schreef op zondag 31 januari 2016 @ 03:00:
Verder is een eigen PC bouwen verre van moeilijk en staan er verschillende filmpjes gewoon op youtube. Er kan eigenlijk niks fout gaan of je moet het wel heel bont maken.

Zoiets is wel een leuk systeempje:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 80,95€ 80,95
1MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING€ 134,50€ 134,50
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,95€ 47,95
1NZXT S340 Zwart€ 62,95€ 62,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 46,50€ 46,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 615,30

Wat ik persoonlijk nog veel beter vind maar dit past niet bij jou wensen.
Leg wat geld erbij en haal een videokaart van de V&A hier. Bijvoorbeeld een GTX 770, R9 280,280X of 380. Die kaarten kun je allemaal krijgen voor 130-150 euro en dan heb je een heel leuk systeempje staan.
Ik vind jouw samenstelling leuk :), hou ik zeker bij.

Ik ga het zelf echt niet kunnen samenstellen. Ik ken er niks van, met youtube of zonder. Dan is die 650 euro down the drain ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinT
Anoniem: 619833 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 03:12:
[...]

Ik vind jouw samenstelling leuk :), hou ik zeker bij.

Ik ga het zelf echt niet kunnen samenstellen. Ik ken er niks van, met youtube of zonder. Dan is die 650 euro down the drain ;).
Heb je ooit geprobeerd om een PC in elkaar te zetten? Het is echt appeltje eitje. Je hoeft alleen maar schroefjes te draaien en stekkertjes op plekken te klikken.

Kijk anders even op dit linkje dan zie je hoe easy het is. Het is ook een hele leuke ervaring en je hebt er wel degelijk iets aan als je PC het een keer begeeft. (Kun je zelf iets proberen te repareren! 8) )

YouTube: How to build a computer in 30 minutes with EasyPCbuilder! - Gaming PC

[ Voor 9% gewijzigd door KevinT op 31-01-2016 03:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
KevinT schreef op zondag 31 januari 2016 @ 03:17:
[...]
Kijk anders even op dit linkje dan zie je hoe easy het is. Het is ook een hele leuke ervaring en je hebt er wel degelijk iets aan als je PC het een keer begeeft. (Kun je zelf iets proberen te repareren! 8) )

YouTube: How to build a computer in 30 minutes with EasyPCbuilder! - Gaming PC
Ik ben beginnen kijken en het is wel interessant. Ziet er inderdaad niet moeilijk uit...Ik ga me daar eens verder op verdiepen wanneer ik tijd heb. :D Heel erg bedankt voor die goeie video!

Edit: Ik heb een domme vraag. Ik installeer Windows door de CD in te steken en de code in te geven? Ik moet dus niks configureren?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 619833 op 31-01-2016 03:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinT
Anoniem: 619833 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 03:25:
[...]

Ik ben beginnen kijken en het is wel interessant. Ziet er inderdaad niet moeilijk uit...Ik ga me daar eens verder op verdiepen wanneer ik tijd heb. :D Heel erg bedankt voor die goeie video!

Edit: Ik heb een domme vraag. Ik installeer Windows door de CD in te steken en de code in te geven? Ik moet dus niks configureren?
Dat klopt! Als er geen besturingssysteem op de computer staat zal het moederbord automatisch gaan zoeken naar een windows CD. Dan kun je gewoon die stappen volgen en vanaf windows vista doet windows voortaan automatisch de vereiste drivers installeren dus dat is geen probleem!

Je krijgt nog wel eens een CD bij je moederbord, die kun je gebruiken zodra je PC is opgestart. Hier zitten bijvoorbeeld USB, LAN en andere chipset drivers op.

Het is echt appeltje eitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Super! :D

Als ik meer tijd heb, ga ik eens verder kijken. Is trouwens een ingebouwde netwerkkaart beter dan zo'n externe usb netwerkstick?

Ik had eerlijk gezegd ook liever de 750 Ti (of GTX960) gehad (+ een SSD schijf, maar het budget laat het niet toe). Maar in die Medion computer zat die grafische kaart standaard in.

Ik ga sowieso later op de dag eens verder zien.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiet Stiemer
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-11-2024
Anoniem: 619833 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 03:56:

Is trouwens een ingebouwde netwerkkaart beter dan zo'n externe usb netwerkstick?
Ja vaak wel.
Als je gewoon een kabel van je router naar je pc kan leggen, heb je ook geen Wi-Fi kaart nodig! Je moederbord heeft standaard een Gigabit ethernet aansluiting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 660294

De onderdelen zoals Medion ze gebruikt zou kunnen hebben.
H110 mobo met ddr3 geheugen. (Medion zal een MSI bord gebruiken)
Lichte budget voeding, exact afgestemd op het systeem zonder oog te hebben voor toekomstige upgrades.
Budget behuizing met kaartlezer.
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-H110M-S2PV DDR3€ 53,80€ 53,80
1Gainward GeForce GTX 750 1GB Single Slot€ 104,50€ 104,50
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 47,95€ 47,95
1MS-Tech CA-0280 Longhorn€ 44,-€ 44,-
1Crucial CT102464BD160B€ 35,49€ 35,49
1Samsung Writemaster SH-224FB Zwart€ 12,34€ 12,34
1be quiet! System Power 7 300W€ 33,95€ 33,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 521,98

En zoals ik het zelf minimaal zou adviseren.
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 52,95€ 52,95
1MSI Radeon R9 380 2GD5T OC€ 194,95€ 194,95
1Cooler Master N200 Closed€ 39,95€ 39,95
1Crucial CT8G4DFD8213€ 36,95€ 36,95
1Samsung Writemaster SH-224FB Zwart€ 12,34€ 12,34
1OCZ Trion 100 240GB€ 64,95€ 64,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 644,54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Als je harde schijf nog goed is kan je die ook gewoon overzetten zonder Windows opnieuw te installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 20:16
rhwerkman schreef op zondag 31 januari 2016 @ 12:37:
Als je harde schijf nog goed is kan je die ook gewoon overzetten zonder Windows opnieuw te installeren...
Mwah, ik weet niet of dat lekker werkt met andere componenten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Danny.G schreef op zondag 31 januari 2016 @ 14:19:
[...]

Mwah, ik weet niet of dat lekker werkt met andere componenten..
Zo installeer ik ook wel eens windows wanneer het niet anders wil.
Het is niet ideaal, maar het geeft je wel een kans om je saves en belangrijke documenten ergens anders op te zetten zonder dat je dat op een omslachtige manier hoeft te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout123
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-04 00:11
Ik ga misschien tegen veel adviezen in, maar die medion PC is niet eens een heel slechte keuze voor iemand met weinig verstand van computers, want iedereen vergeet dat je ook nog een Windows licentie moet kopen, en dan zit je eigenlijk al op budget. Als meneer hem niet zelf in elkaar wilt zetten kost dat je bij Alternate ook nog eens 50€. Dan zit je al boven die 650 van die Medion. Nadeel is wel dat de Medion geen SSD heeft. Het is inderdaad mogelijk om een betere PC te bouwen dan die Medion, maar ik zou hem toch zeker als optie openhouden, eventueel een SSD erbij kopen (60-80€)

Als je echt beste bang/buck wilt, moet je veel tweedehands gaan kopen, wat IMO echt een hele goede optie is. De 80+ fps op high voor 5 jaar is niet mogelijk met dit budget.
Kijk even goed rond op de V&A en koop eventueel een tweedehands haswell CPU (100€ ongeveer) van de vorige generatie, scheelt bijna niks qua perfomance. steek dit geld in betere GPU en andere onderdelen.
Sinds Skylake lijkt iedereen Haswell meteen te hebben afgeschreven als "slecht" maar de 7% IPC winst maakt haswell al bijna helemaal goed met een hogere clock, en dan voor bijna de helft van de prijs. (Ik zou het op dit budget wel weten..)

/edit,
de medion geeft je er ook een toetsenbord en muis bij, dat zal geen mechanisch toetsenbord zijn, maar als je het er bij moet kopen kost dat je toch al minimaal 20/30€

[ Voor 6% gewijzigd door wout123 op 31-01-2016 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Medion is best wel leuk spul, en in tegenstelling tot bijna alle andere merken krijg je zowaar waar voor je geld. Ja, de behuizing is simpel en de voeding zal geen 10 jaar meegaan, maar echt troep is het ook niet.

Echter, wel heeft de gelinkte Medion last van het standaard probleem: Vette CPU, magere GPU. Voor WoW zou ik eerder iets met een i3 en GTX950/R7 370 nemen, da's mooi in balans en nuttiger dan een i5 met een bleh videokaartje.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyletk
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-05 13:48
Hi Noesis,

You got PM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayyylias
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-05 20:22
Hallo,

het lijstje dat je hebt samengesteld zitten een paar dingen mee die ik mischien wat anders had gedaan, Ik adviseer zelfbouw, als je bijvoorbeeld met je voet tegen een verwarmingsbuis (blote voet) gaat zitten is statisch al geen probleem meer (gewoon je wolle trui uitdoen :) ) verder kan je een tutorial pakken van (ik adviseer) linustechtips (linkje onderin de post) verder zijn hier een paar dingen die ik anders zal doen.

je kan een hele hoop op je CPU besparen (persoondelijk heb ik een): Pentium G3258 ik heb deze draaien met een overclock maar dit hoeft zeker niet om normale games te draaien, je kan altijd kiezen voor een iets snellere CPU, bijvoorbeeld een laatste generatie I3. verder voor de GPU die je wil kopen is een 750 wel heel weinig, ik zal persoondelijk minimaal kijken naar een 960 (4gb als mogelijk)
8 gig ram is prima

YouTube: Ultimate Value Gaming Build Guide

edit:
een SSD is eigenlijk gewoon VEREIST, een harde schijf is tegenwoordig wel heel langzaam, de boost die je krijgt van een SSD is het echt waard

ben bezig met een lijstje: moet alleen nog een SSD
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 125,-€ 125,-
1Gigabyte GA-B150M-D3H DDR3€ 80,-€ 80,-
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G€ 229,95€ 229,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 38,95€ 38,95
1Cooler Master GM G550M€ 62,95€ 62,95
1Kingston HyperX Fury SSD 120GB€ 46,-€ 46,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 652,75

dit is ongeveer wat ik aanraad,
je hebt geen geluidskaart nodig als je moederbord audio heeft :)
wifi moet je ook proberen te vermijden (metname als het voor gaming is)

[ Voor 64% gewijzigd door Ayyylias op 31-01-2016 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:46

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Medion gebruikt meestal een FSP-voeding van 450 watt of 350 watt.
Koeler lijkt met meeste op Intel stock cooler, met fan van AVC.

[ Voor 6% gewijzigd door MedionAkoya op 31-01-2016 17:40 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icedwarf
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:36
Misschien niet helemaal on topic, maar de service van Medion is ver onder de maat. Heb dit zelf meegemaakt en ook eerder in een ander topic over Medion laptops aangegeven. Natuurlijk hoop je die service niet nodig te hebben maar voor mij is dat de reden dit merk te mijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

mcelias5 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 17:33:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 125,-€ 125,-
1Gigabyte GA-B150M-D3H DDR3€ 80,-€ 80,-
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G€ 229,95€ 229,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 38,95€ 38,95
1Cooler Master GM G550M€ 62,95€ 62,95
1Kingston HyperX Fury SSD 120GB€ 46,-€ 46,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 652,75

dit is ongeveer wat ik aanraad,
je hebt geen geluidskaart nodig als je moederbord audio heeft :)
wifi moet je ook proberen te vermijden (metname als het voor gaming is)
Waarom adviseer je ddr3, en nog niet eens low voltage ook, als ddr4 nu de standaard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdevries93
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-05 16:35
Anoniem: 660294 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 21:05:
[...]

Waarom adviseer je ddr3, en nog niet eens low voltage ook, als ddr4 nu de standaard is?
Omdat als je naar veel b150 moederborden kijkt zoals deze hierboven ddr3 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayyylias
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-05 20:22
Anoniem: 660294 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 21:05:
[...]

Whoopsie, maar als je het mij vraagt is DDR4 het *nog* niet waard, ik heb die Crucial Sport kit en in benchmark is het verschil tussen die en een dual channel DDR4 kit verwaarloosbaar, als niet sneller

Bron:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/y0yZaAlTqQWGEbQSQDTsgt9B/full.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Ayyylias op 31-01-2016 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor jullie adviezen. Jullie zijn echt top :D !

Ik weet wat me te doen staat.

Veel succes nog in Tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qntr0l
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-05 23:19
mcelias5 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 23:05:
[...]

Whoopsie, maar als je het mij vraagt is DDR4 het *nog* niet waard, ik heb die Crucial Sport kit en in benchmark is het verschil tussen die en een dual channel DDR4 kit verwaarloosbaar, als niet sneller

Bron:
[afbeelding]
Is wat niet waard? Het kost hetzelfde, zie pricewatch: Crucial CT2K4G4DFS8213 en pricewatch: Gigabyte GA-B150M-D3H

[ Voor 8% gewijzigd door qntr0l op 07-02-2016 04:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:22

D4NG3R

kiwi

:)

mcelias5 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 23:05:
[...]

Bron:
[afbeelding]
Leuk! Ware het niet dat het prijsverschil op dit moment verwaarloosbaar is terwijl de prijzen van DDR3 binnenkort flink gaan stijgen.

Bij de overgang van DDR(1) naar DDR2 geheugen, en van DDR2 naar DDR3 zag je het zelfde. Lekker voor het oude gaan (wat niet goedkoper is) zonder na te denken over de toekomst. En dan een jaar of 2 later geheugen willen bijkopen voor dubbel het geld. :')

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 07-02-2016 04:39 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1