Mijn vraag
Eén van de twee Sapphire Tri-X R9 290 kaarten lijkt uit geschakeld, ik kan alleen in de meest recente software van AMD geen mogelijkheid vinden dit in te schakelen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10
AMD Phenom II X6 1090T
Geheugen (4x 4GB Kingston HyperX)
SSD Crucial M550 960GB
Moederbord Gigabyte GA-890FXA-UD5
Voeding Antec Edge 750 Watt (relatief nieuw)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De nodige instellingen doorzocht zie onderstaande screenshots:

De AMD software geeft hier aan dat één kaart uitgeschakeld is, ga ik verder kijken...

De eerste kaart draait gewoon in een PCI-e 16x slot, dat klopt ook (zie GPUz).

De tweede kaart draait zo te zien op PCI-e 4x, terwijl dit een PCI-e 16x slot is welke max op PCI-e 8x zou moeten kunnen lopen. Eigenlijk zou de tweede kaart in een ander PCI-e slot moeten welke wel volledig 16x is, maar dat past niet. De fan's van de bovenste kaart raken dan de PCB van de onderste kaart. Aangezien dit moederbord geschikt is om drie GPU's aan te sturen had ik verwacht dat deze configuratie ook zou moeten kunnen functioneren.
Eén van de twee Sapphire Tri-X R9 290 kaarten lijkt uit geschakeld, ik kan alleen in de meest recente software van AMD geen mogelijkheid vinden dit in te schakelen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10
AMD Phenom II X6 1090T
Geheugen (4x 4GB Kingston HyperX)
SSD Crucial M550 960GB
Moederbord Gigabyte GA-890FXA-UD5
Voeding Antec Edge 750 Watt (relatief nieuw)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De nodige instellingen doorzocht zie onderstaande screenshots:

De AMD software geeft hier aan dat één kaart uitgeschakeld is, ga ik verder kijken...

De eerste kaart draait gewoon in een PCI-e 16x slot, dat klopt ook (zie GPUz).

De tweede kaart draait zo te zien op PCI-e 4x, terwijl dit een PCI-e 16x slot is welke max op PCI-e 8x zou moeten kunnen lopen. Eigenlijk zou de tweede kaart in een ander PCI-e slot moeten welke wel volledig 16x is, maar dat past niet. De fan's van de bovenste kaart raken dan de PCB van de onderste kaart. Aangezien dit moederbord geschikt is om drie GPU's aan te sturen had ik verwacht dat deze configuratie ook zou moeten kunnen functioneren.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/