"A computer would deserve to be called intelligent if it could deceive a human into believing that it was human." - Alan Turing
Vraag
Alle reacties
Verwijderd
Zowel idle als onder load.
Idle, 23-32 en load niet boven de 67.Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2016 @ 00:59:
Bij zulke vragen verwacht ik altijd dat je de temperaturen van de cpu even vermeldt.
Zowel idle als onder load.
"A computer would deserve to be called intelligent if it could deceive a human into believing that it was human." - Alan Turing
Dat is het voordeel van de huidige moederborden.Daar ben je geen software bij nodig.
In Asus AI Suite 3 zit inderdaad de mogelijkheid om fans te reguleren via Voltage control; héél nuttig om er voor te zorgen dat 3-pin fans ook op variabele RPM kunnen draaien. Je wil namelijk niet dat deze fan op 100% loeit als je lekker op Tweakers rondneust
Maar om terug te komen op je vraag: je kan gewoon via je bios/software je CPU_FAN met een fan profiel instellen zonder dat je CPU_OPT (pomp) header hier onder lijdt. Hier hebben moederbord fabrikanten gelukkig goed over nagedacht!
Hij maakt zich (wellicht) terecht zorgen over het feit dat z'n pomp vermogen/RPM softwarematig is aangepast.Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2016 @ 11:16:
[...]
Dat is toch netjes, waar maak je je dan zorgen over?
Dit komt niet ten goede van de pomp, deze moet altijd op 100% 'stroomvermogen'. Bij zelfs een kleine aanpassing hiervan kan de pomp al raar gaan doen en bijvoorbeeld gaan ratelen. Z'n temperaturen zijn inderdaad meer dan goed, dus alles is in orde
Dat is inderdaad waar ik me het meeste zorgen over maak, maar ik hoef dus niets te veranderen in de BIOS omdat CPU_opt altijd op max draait. En dan nog voor de zekerheid, wat is dan max rpm of verschilt dat ook nog?stin00 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 11:18:
[...]
Hij maakt zich (wellicht) terecht zorgen over het feit dat z'n pomp vermogen/RPM softwarematig is aangepast.
Dit komt niet ten goede van de pomp, deze moet altijd op 100% 'stroomvermogen'. Bij zelfs een kleine aanpassing hiervan kan de pomp al raar gaan doen en bijvoorbeeld gaan ratelen. Z'n temperaturen zijn inderdaad meer dan goed, dus alles is in orde
Je hoeft niets te veranderen in je BIOS omdat je CPU_OPT inderdaadl altijd op maximaal draait.Broodje_Aap schreef op zondag 31 januari 2016 @ 11:39:
[...]
Dat is inderdaad waar ik me het meeste zorgen over maak, maar ik hoef dus niets te veranderen in de BIOS omdat CPU_opt altijd op max draait. En dan nog voor de zekerheid, wat is dan max rpm of verschilt dat ook nog?
Jouw Silverstone AIO waterkoeler heeft een opgegeven RPM van 2500±200RPM dus rond de 2300-2700 RPM.
Je kan voor de zekerheid even Asus AI Suite 3 openen en rechtsonder kijken bij het kopje 'Fan' in het hoofdscherm van de software. Daar staat als het goed is op hoeveel RPM je CPU_OPT fanheader draait
CPU_opt draait op 1930-1950rpm dus dat is te laag?stin00 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 11:46:
[...]
Je hoeft niets te veranderen in je BIOS omdat je CPU_OPT inderdaadl altijd op maximaal draait.
Jouw Silverstone AIO waterkoeler heeft een opgegeven RPM van 2500±200RPM dus rond de 2300-2700 RPM.
Je kan voor de zekerheid even Asus AI Suite 3 openen en rechtsonder kijken bij het kopje 'Fan' in het hoofdscherm van de software. Daar staat als het goed is op hoeveel RPM je CPU_OPT fanheader draait
want toen ik hem automatische liet instellen, ging het lampje van de waterkoelerpomp wel degelijk minder fel worden en zelfs helemaal uit, wat mij even liet schrikken en mij er bijna voor liet zorgen dat ik hem per direct stop liet zetten!
[ Voor 17% gewijzigd door Broodje_Aap op 31-01-2016 11:58 ]