Samsung televisie, Geluid Bose 321, iTV KPN

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-07 16:11
Tweakers,

Ik probeer mijn buurman te helpen, deze heeft een lastige situatie.

- Nieuwe Samsung televisie
- Bose 321 set (reeds enkele jaren oud)
- iTV KPN ontvanger

Het probleem is afstandsbedieningen; hoe dit zo simpel mogelijk te maken.

De Samsung televisie zit nu verbonden met de Bose 321 doormiddels een Toslink kabel.
Dit betekent dat zenders met de iTV afstandsbediening moet en geluid veranderen via de Bose 321 set.
Geen gewenste situatie...

Doe ik de Bose 321 set met toslink verbinden met de iTV KPN ontvanger, dan gaat uitsluitend de KPN zenders via de Bose 321 set. Géén Netflix of andere apparatuur.

Alle apparatuur heeft maar 1 Toslink aansluiting per component.

Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Na wat zoekwerk ben ik uitgekomen op een Logitech Harmony, maar dit moet dan wel de simpelste versie worden. We zijn opzoek naar een simpele oplossing en toch efficient ..

Dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03:33
Heeft de KPN decoder zijn eigen volume regeling of regel je met de KPN AB het volume van de TV, zoals bijvoorbeeld de Horizon decoder dat doet.

Indien het laatste het geval is kan je waarschijnlijk de KPN AB laten weten dat het Bose setje aangesproken moet worden voor volume wijzigingen, en niet de TV.

Hier is het nog erger, met Horizon AB volume van de TV wijzigen, die op zijn beurt de receiver aanspreekt (via HDMI danwel) en het volume aanpast.

In principe is alles mogelijk, je moet alleen even goed kijken hoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
baquelappe schreef op zondag 31 januari 2016 @ 19:27:
Heeft de KPN decoder zijn eigen volume regeling of regel je met de KPN AB het volume van de TV, zoals bijvoorbeeld de Horizon decoder dat doet.

Indien het laatste het geval is kan je waarschijnlijk de KPN AB laten weten dat het Bose setje aangesproken moet worden voor volume wijzigingen, en niet de TV.

Hier is het nog erger, met Horizon AB volume van de TV wijzigen, die op zijn beurt de receiver aanspreekt (via HDMI danwel) en het volume aanpast.

In principe is alles mogelijk, je moet alleen even goed kijken hoe :)
Ik denk dat standaard de KPN AB zijn eigen volume doet, maar omdat deze de merkcode van de TV pakt hij het volumecontrol van de televisie.

Hoe kan ik die AB dan programmeren met de Bose 321? Kan er niks over vinden in de KPN handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03:33
Hier zou je de code kunnen aanvragen, desnoods bel je naar de helpdesk.

Hoewel ik me net bedenk dat je evengoed de AB van de Bose moet pakken om het setje aan te zetten :) Dan moet de beste man toch maar met 2 remotes gaan werken. Of een Logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
Ik neem een Harmony, dank!